Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
20.05.2016. Henkel izvijestio o dobrim rezultatima prodaje i dobiti u prvom kvartalu
  • Prodaja povećana na 4,456 milijardi eura: organska prodaja +2,9 posto (prijavljena +0,6 posto)
  • Porast prodaje na tržištima u razvoju: organska prodaja +6,3 posto
  • Operativna dobit*: povećana za 6,2 posto, na 751 milijuna eura
  • Zarada po preferencijalnoj dionici* (EPS): povećana za 7,6 posto, na 1,27 eura
  • Snažno povećanje EBIT marže* za 80 bodova, na 16,8 posto

Düsseldorf/Zagreb – „Za Henkel je početak fiskalne 2016. godine bio dobar. Zabilježili smo porast prodaje i dobiti, kao i značajan rast prilagođenog povrata od prodaje na 16,8 posto. Sva tri poslovna sektora doprinijela su ukupnim dobrim rezultatima. Ponovno smo ostvarili snažan organski rast na našim tržištima u razvoju,“ izjavio je Hans Van Bylen, glavni izvršni direktor tvrtke Henkel.

Uzevši u obzir trenutnu fiskalnu godinu, Van Bylen je izjavio: „Očekujemo da će tržišno okruženje ostati izazovno u 2016. Godini, uz umjeren globalni rast gospodarstva, visoku razinu nesigurnosti na tržištima te nepovoljno kretanje tečaja. Stoga ćemo se usmjeriti na korištenje prednosti naših snažnih robnih marki, vodećih pozicija na tržištu i inovacijskih sposobnosti, kako bismo ostvarili ambiciozne ciljeve.“

Potvrđene smjernice za 2016. godinu
Van Bylen potvrdio je predviđanja tvrtke Henkel za trenutnu fiskalnu godinu: „Na godišnjoj razini za fiskalnu 2016. godinu, očekujemo rast organske prodaje od dva do četiri posto. Očekujemo povećanje naše prilagođene EBIT marže na približno 16,5 posto i rast prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici između osam i 11 posto.“

Prodaja i dobit u prvom kvartalu 2016.
Prodaja se u prvom kvartalu 2016. godine povećala za 0,6 posto, na 4,456 milijardi eura. Prilagođena negativnim učincima tečaja od 3,4 posto, prodaja se poboljšala za četiri posto. Organski – odnosno prilagođena tečaju i akvizicijama/dezinvestiranju – prodaja je porasla za 2,9 posto.
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je zdrav rast organske prodaje od 4,7 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je rast organske prodaje od 2,6 posto, dok je sektor Ljepila i tehnologije također zabilježio poboljšanje organske prodaje od 2,1 posto.

Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade i troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit (EBIT) porasla je za 6,2 posto, sa 707 milijuna eura na 751 milijun eura. Prijavljena operativna dobit povećala se za 10,7 posto, sa 648 milijuna eura na 717 milijuna eura.

Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za solidnih 0,8 postotnih bodova na 16,8 posto. Prijavljeni povrat od prodaje povećao se sa 14,6 na 16,1 posto.

Financijski rezultat tvrtke Henkel poboljšao se za dva milijuna eura, na -7 milijuna eura. Ovo je pripisivo otplati hibridnih obveznica u studenom 2015. godine. Porezna stopa iznosila je 24,2 posto u usporedbi s 24,6 posto u istom kvartalu prethodne godine.

Prilagođena neto dobit za kvartal nakon odbitka pripisanih manjinskim interesima porasla je za 7,6 posto sa 510 milijuna na 549 milijuna eura. Prijavljena neto dobit za kvartal povećala se za 11,6 posto, sa 482 milijuna eura na 538 milijuna eura.

Nakon odbitka 13 milijuna eura pripisanih manjinskim interesima, neto dobit porasla je na 525 milijuna eura (u istom kvartalu prethodne godine iznosila je 470 milijuna eura).

Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) porasla je za 7,6 posto sa 1,18 eura na 1,27 eura. Prijavljena zarada po preferencijalnoj dionici povećala se sa 1,09 eura na 1,21 eura.

Rezultati poslovnih sektora u prvom kvartalu 2016.
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu je ponovno u prvom kvartalu 2016. godine zabilježio profitabilan rast. Zahvaljujući višim tržišnim udjelima, prodaja je na godišnjoj razini organski rasla za 4,7 posto, ostvarujući bolji rezultat od relevantnih tržišta. Nominalno, prodaja se povećala za 2,7 posto na 1,333 milijarde eura (isti kvartal prethodne godine: 1,298 milijardi eura).

Prilagođena operativna dobit poslovnog sektora proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu povećala se za 9,5 posto na 243 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje ostvario je izvrstan porast od 1,1 postotna boda na 18,2 posto. Prijavljena operativna dobit povećala se za 23,3 posto, sa 192 milijuna eura na 236 milijuna eura.
Poslovni sektor Beauty care također je u prvom kvartalu 2016. nastavio profitabilan rast. Na temelju pridobivenih tržišnih udjela, prodaja je organski porasla za 2,6 posto – ponovno premašivši rast relevantnih tržišta. Nominalno, prodaja se povećala za 1,1 posto, na 950 milijuna eura (isti kvartal prethodne godine:940 milijuna eura).

Prilagođena operativna dobit poslovnog sektora Beauty care porasla je u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine za pet posto na 157 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje značajno se poboljšao za 0,6 postotna boda na 16,5 posto. Prijavljena operativna dobit porasla je za 7,5 posto na 143 milijuna eura.

Poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je snažan rast organske prodaje u prvom kvartalu od 2,1 posto. Nominalno, prodaja se neznatno smanjila, za 0,8 posto na 2,144 milijarde eura (isti kvartal prethodne godine:2,160 milijardi eura).
Prilagođena operativna dobit poslovnog sektora ljepila i tehnologije povećala se u usporedbi s prvim kvartalom 2015. godine za 6,4 posto, na 376 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje zabilježio je izvrstan rast od 1,1 postotnih bodova na 17,5 posto. Prijavljena operativna dobit povećala se za 5,5 posto, na 364 milijuna eura.

Predviđanja za Henkel Grupu u 2016. godini
Tvrtka Henkel očekuje ostvariti rast organske prodaje od dva do četiri posto u fiskalnoj 2016. godini. Henkel očekuje da će svi poslovni sektori ostvariti rast unutar ovih okvira. Nadalje, Henkel očekuje i lagani rast udjela u prodaji od svojih tržišta u razvoju. Kada je u pitanju prilagođeni povrat od prodaje (EBIT), Henkel očekuje porast od približno 16,5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se da će prilagođeni povrat od prodaje za pojedine poslovne sektore biti na istoj ili iznad razina ostvarenih u prethodnoj godini. Henkel očekuje povećanje prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici između osam i 11 posto.

Povezani članci
09.11.16 Tvrtke i tržišta
Henkel u trećem kvartalu nastavlja s dobrom poslovnom izvedbom
12.08.16 Tvrtke i tržišta
Henkel bilježi dobre poslovne rezultate u drugom kvartalu
26.01.16 Tvrtke i tržišta
Tvrtka Henkel dobila tri nova priznanja za uspjeh na području održivosti
12.11.15 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rast prodaje i dobiti u trećem kvartalu
12.08.15 Tvrtke i tržišta
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu
12.06.15 Tvrtke i tržišta
Otvorena tvornica Henkel Adhezivi BH u Bileći
08.05.15 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit, upozorio na teško poslovanje u istočnoj Europi
15.04.15 Tvrtke i tržišta
Henkel potvrdio ciljeve za 2015.
11.11.14 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 3,1 posto
09.05.14 Tvrtke i tržišta
Henkel dobro započeo 2014. godinu
09.04.14 Tvrtke i tržišta
Usmjereni na provedbu strategije
08.04.14 Vijesti
Završilo međunarodno natjecanje „Henkel Innovation Challenge“ – tim iz Hrvatske se u jakoj konkurenciji iz cijeloga svijeta izborio za pobjedu!
25.02.14 DOP
Pokretanje rješenja za održivi razvoj
21.02.14 Tvrtke i tržišta
Snažan rezultat u promjenjivom okruženju
13.11.13 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rezultat u trećem kvartalu
10.06.13 DOP
Udruga Lijepa naša u suradnji s tvrtkom Henkel pokrenula natječaj „Persil vas nagrađuje godišnjom zalihom deterdženata“
05.06.13 DOP
"Plava zastava" na plaži Srima
20.03.13 Karijere
Helena Grahovac nova Direktorica poslovnog sektora proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu tvrtke Henkel za regiju Adria
11.03.13 DOP
Zajedničkim radom do održivosti
07.03.13 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario rekordnu prodaju i zaradu
10.12.12 Strateški savezi
Konzum i Henkel pokrenuli projekt „Snaga čistoće za čistu energiju“
09.10.12 DOP
Henkel i Konzum zasadili 10.000 borova na Braču
28.09.12 DOP
Henkelova poslovna jedinica Ljepila pomaže Dječjem domu Zagreb
12.09.12 Sajmovi i izložbe
Henkel na sajmu Automechanika u Frankfurtu
08.09.12 Promocije
Persil organizirao druženje s nogometašima Hajduka u hipermarketu Tommy u Solinu
01.08.12 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao neto dobit za 21,8 posto
05.06.12 DOP
Persil Expert pokrenuo kampanju "Persil pomaže hrvatskim plažama"
09.05.12 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Henkela povećana 30 posto
04.05.12 DOP
Henkel dodijelio diplome sudionicima natječaja “Za čišću budućnost naše djece”
06.03.12 DOP
Humanitarno djelovanje i društveno odgovorni projekti tvrtke Henkel Croatia
23.02.12 Karijere
Henkel produžio ugovore članovima Uprave
30.11.11 DOP
Predstavljen projekt “Pošumimo Brač”
16.11.11 Promocije
Henkel predstavio "štedljivi" deterdžent - Persil Expert
14.07.11 Karijere
Miranda Mladin nova direktorica poslovnog sektora u Henkelu Adria
23.05.11 Karijere
Christoph Till novi direktor sektora u Henkelu Adria
16.05.11 Tvrtke i tržišta
Henkel osvojio Zlatni index
17.03.11 DOP
Henkel uvršten na listu najetičnijih svjetskih kompanija
28.02.11 DOP
Predstavljeni rezultati humanitarnog projekta „Kutak za glazbeni trenutak“
23.08.10 Karijere
Henkel Adria: Ana Kljaić nova voditeljica korporativnih komunikacija
29.01.10 Tvrtke i tržišta
Skok organske dobiti Henkela u 2009.
29.01.10 Karijere
Carsten Tilger novi direktor korporativnih komunikacija Henkela
11.11.09 Tvrtke i tržišta
Henkel sa 70 posto višom dobiti u trećem tromjesečju
21.09.09 Karijere
Simone Bagel-Trah nova predsjednica Odbora dioničara kompanije Henkel
06.11.08 Tvrtke i tržišta
Pad neto dobiti Henkela za 58 posto
01.11.08 Karijere
Željko Smodlaka novi predsjednik Uprave Henkel Adria
08.07.08 Tvrtke i tržišta
Henkel ukida 1.000 radnih mjesta
23.06.08 Vijesti
EU pretresao sjedište proizvođača deterdženata zbog sumnje u dogovaranje cijena
09.06.08 DOP
Henkel uvršten na popis najetičnijih kompanija u svijetu
08.05.08 Tvrtke i tržišta
Henkel: Neto dobit 219 mil. eura u prvom kvartalu
16.04.08 Vijesti iz svijeta
Kasper Rorsted na čelu Henkel KGaA
12.03.08 Tvrtke i tržišta
Henkel Hrvatska: Rast prihoda 21 posto na 57,4 milijuna eura u 2007.
27.02.08 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 11 posto
10.08.06 Neprehrambeni proizvodi
Henkel: Porast ukupnog prihoda u Hrvatskoj za 17,4 posto
12.07.06 Šira regija
Gubici lani zbog krivotvorenja u EU najmanje 300 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa