06.10.2011.
Sektor telematike u JI Europi čeka svijetla budućnost
Stručnjaci i poduzeća iz područja telematskih usluga i rješenja u jugoistočnoj Europi okupili su se 29. rujna u Beogradu na prvoj regionalnoj konferenciji Telematics Conference SEEurope, koja je imala za cilj povezivanje poduzeća i drugih organizacija koje se bave telematikom, logistikom i transportom u regiji.
Na konferenciji su predstavljeni ključni trendovi u brzorastućoj grani, kojoj također i dalje predviđaju ružičastu budućnost. Posebno je istaknuta tzv. zelena telematika, sustavi za praćenje i upravljanje vozilima s kojima štedimo gorivo i smanjujemo emitiranje stakleničkih plinova.
|
Jaap Groot
"Zelena vožnja" uskoro će se urediti i zakonskim propisima i standardima. Već danas europske i nacionalne direktive sve više ističu prelazak u niskougljično društvo, gdje će telematski sustavi biti nezaobilazni, što je i jedan od najvažnijih zaključaka konferencije.
Komercijalna vozila, naime, pridonose značajnim količinama CO2 (prema nekim ocjenama, udio transporta iznosi čak 17 posto – uključujući i plovila i zrakoplove), stoga je izuzetno važno na koji način se njima upravlja.
Naglo ubrzanje, iznenadno skretanje, ostavljanje vozila u praznom hodu i (pre)brza vožnja glavni su čimbenici koji povećavanju potrošnju goriva, što je na konferenciji pojasnio Jaap Groot, direktor prodaje za Europu međunarodne kompanije MiX Telematics.
"Sa sustavima za praćenje vozila u mogućnosti smo bolje nadzirati način vožnje i time se približiti ekološkoj vožnji, kojom smanjujemo potrošnju goriva i emitiranje CO2 na minimum. To je važno također i s financijskog pogleda, za vlasnike i managere voznih parkova koji s promjenama navika i tehnološkim kontroliranjem vozača mogu puno uštedjeti", istaknuo je Groot kao važnu prednost telematskih sustava.
|
Tjay Tjiook
Budućnost telematskih rješenja je najprije u upravljanju voznim parkovima. Prema riječima Tjay Tjiook, osnivača i direktora nizozemskog poduzeća Squarell Technology, od prvih sustava za praćenje, koji su većinom bili namijenjeni nadzoru vozila i vozača te daljnjih testiranja povećavanja učinkovitosti voznih parkova, već smo duboko uronili u tzv. management voznih parkova 3.0. gdje se naglasak stavlja na dosljedan razvoj.
To možemo postići optimizacijom puta, potpunim iskorištenjem vozila i goriva kao i (pre)odgojem vozača, kako bi smislenije počeli koristiti telematske sustave, rekao je Tjiook.
|
Na konferenciji je predstavljeno prvo pregledno istraživanje o komercijalnim vozilima i sustavima za praćenje u regiji, koje je obuhvaćalo područje od Slovenije do Grčke (uključene su također i Hrvatska i Turska).
Prema ocjeni Edvarda Kraševca, koji je sudjelovao na početku istraživanja u Ergo institutu, na tom je području gotovo 11 milijuna komercijalnih vozila, dok ih je otprilike 200 tisuća opremljenih sustavima za praćenje.
Prema predviđanjima, broj vozila opremljenih sustavima za praćenje povećavat će se za 9 do 10 posto godišnje, što je nešto manje nego u državama EU gdje očekuju godišnji rast od 20 posto.
Službeni dio konferencije zaključen je okruglim stolom, gdje su se gosti složili da su tehnologije za praćenje vozila koje su predstavljene na konferenciji izuzetno usavršene, a važan čimbenik kojemu se do sada pridodavalo malo pažnje je upravo ljudski faktor uporabe telematskih sustava.
|
Alenka Bezjak
U svakom vozilu sjedi pojedinac koji uzima u obzir i u praksi koristi savjete elektronskog uređaja. Zakonske regulative su one koje pojedinca mogu usmjeriti takvom odgovornijem ponašanju.
"Odazivom na prvu konferenciju te vrste izuzetno smo zadovoljni i vjerujemo kako smo postavili dobre temelje za vodeći događaj s područja telematike u jugoistočnoj Europi", zaključila je direktorica konferencije Alenka Bezjak iz Ergo instituta.
Iduća konferencija održat će se 27. rujna 2012. godine u Sloveniji.
|
|
|
|