17.05.2012.
Svjetska banka: Usporen razvoj trgovinske logistike zbog recesije
Singapur predvodi po kapacitetima za efikasni transport roba i povezivanje proizvođača i potrošača, pokazalo je u četvrtak najnovije izvješće Svjetske banke o trgovinskoj logistici, u kojem je Hrvatska zauzela 42. mjesto među 155 zemalja.
Razvoj trgovinske logistike općenito je usporen u protekle dvije godine zbog globalne recesije, zaključuju autori izvješća "Povezivanje radi uspješnije konkurencije: trgovinska logistika u svjetskom gospodarstvu", kojeg Svjetska banka objavljuje u dvogodišnjim razmacima.
Izvješće je obuhvatilo 155 zemalja koje su rangirane na temelju anketa provedenih među međunarodnim kompanijama za prijevoz tereta i ekspresnu dostavu.
Prvo je mjesto na ljestvici razvijenosti trgovinskih kapaciteta zauzeo Singapur sa 4,13 bodova, koji je time s čelne pozicije istisnuo Njemačku. Drugo je pripalo Hong Kongu sa 4,12 bodova a treće Finskoj sa 4,05 bodova. U 2010. Hong Kong je zauzeo 13. a Finska 12. mjesto.
Na najnovijoj ljestvici četvrto, peto, šesto i sedmo mjesto pripalo je europskim zemljama, Njemačkoj, sa 4,03 boda, Nizozemskoj i Danskoj, obje po 4,02 boda, te Belgiji, s 3,98 bodova. Osmo, deveto i deseto mjesto zauzeli su Japan i Sjedinjene Države, s po 3,93 boda, te Velika Britanija, s 3,90 bodova.
Hrvatska je zauzela 42. mjesto s 3,16 bodova i poboljšala je svoj plasman u odnosu na onaj od prije dvije godine kada je zauzela 74. mjesto.
Na začelju ljestvice nalaze se Burundi, Djibouti i Haiti sa 155, 154 i 153 boda.
|
"Trgovinska logistika ključna je za gospodarsku konkurentnost, rast i smanjenje siromaštva", rekao je Otaviano Canuto, potpredsjednik Svjetske banke za borbu protiv siromaštva i gospodarski menadžment (PREM). "Nažalost, logistički jaz između bogatih i siromašnih zemalja još je prisutan i trend njegova smanjivanja, zabilježen između 2007. i 2010., obustavljen je budući da su događaji poput globalne recesije i europske dužničke krize skrenuli pozornost s reforme logistike na druge stvari".
Iako je utvrđen značajan "logistički jaz" između bogatih i siromašnih, najmanje razvijenih zemalja, autori studije upozoravaju da logistiku ne određuje isključivo razina dohotka po stanovniku, kao što pokazuju značajne razlike u rezultatima među pojedinim zemljama u istoj dohodovnoj skupini.
"U zemljama s najboljim rezultatima infrastruktura se ističe kao glavni pokretač napretka, nakon čega slijedi poboljšanje logističkih usluga, te upravljanje carinama i granicama", tumači Mona Haddad iz Odjela za međunarodnu trgovinu Svjetske banke.
"Svi najbolji izvođači pokazuju snažnu suradnju između javnog i privatnog sektora, te sveobuhvatni pristup u razvoju usluga, infrastrukture i učinkovite logistike", dodala je.
Istraživanje je prvi puta uključilo i ekološke pokazatelje, otkrivajući naglo širenje 'zelene' logistike u zemljama s visokim primanjima i u gospodarstvima u nastajanju. (H)
|
|
|
|