Seniko studio
Broj 1/2012
Izdvajamo iz broja:
Broj 1-2012 - Ante Gavranović
Investicije potiču razvoj - Ante Gavranović, Branko Pavlović i Srećko Sertić
Hrvatskoj hitno treba institut za tekstil, a tekstilcima proizvodnja za državu
EU fondovi kao vjetar u leđa hrvatskom tekstilu
Važno je sačuvati svako radno mjesto - Ante Gavranović i Srećko Sertić
Pogled iz drugog ugla ili: ništa iznenađujuće - prof. dr. sc. Nikola Knego
Put prema uspješnoj marki (1) - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Preuređeni Super Konzum Črnomerec otvoren od 0 do 24 sata
METTLER TOLEDO u Mozartovoj kući u Salzburgu
METTLER TOLEDO na sajmu EuroCIS 2012
HGK dodijelila zlatne kune
Održana Supply Chain Management Arena
Kradljivci tereta nemaju šanse - kako se transportna branša može braniti od kriminalaca
S a d r ž a j - 1 - 2012
Lanjski prihodi Mercatora porasli 5,3 posto
Čisti prihodi Mercator grupe lani su dosegli 2,93 milijarde eura

Slovenska Mercator Grupa u 2011. godini ostvarila je 2,93 milijardi eura čistih prihoda, što je porast od 5,3 posto u odnosu na godinu ranije. Istodobno, najveći slovenski trgovac na malo realizirao je 23,5 milijuna eura čiste dobiti, što je za 22,5 posto manje nego u 2010. godini, rečeno je na današnjoj konferenciji za medije u Ljubljani.

Iz Uprave poduzeća ističu kako se na svim tržištima na kojima posluje Grupa suočavala s posljedicama gospodarske krize, koje su prvenstveno uzrokovale smanjen opseg potrošnje i promijenile strukturu košarice proizvoda. "Usprkos uvjetima poslovanja u regiji, koji su bili nepovoljniji od očekivanih, Mercator je uspješno izdržao brojne izazove i pronašao prilike za bržu prilagodbu potrošačima, za jačanje svojih konkurentnih prednosti i daljnji rast."

Pritom ističu kako je na domaćem slovenskom tržištu Mercator zadržao svoj tržišni udio i položaj najvećeg trgovca, dok je rast prihoda većinom rezultat djelovanja na inozemnim tržištima.

Tako je lani Mercator Grupa ostvarila 13,9 postotni rast prihoda na tržištima van Slovenije. Uz takav rast, udio prihoda Grupe ostvarenih u inozemstvu povećao se na 42,3 posto.

Mercator je lani investirao oko 122 milijuna eura i to u najvećoj mjeri u razvoj trgovačke mreže na svim tržištima te je otvorio 96 novih prodajnih jedinica na šest tržišta.

Svoj položaj na tržištu učvrstio je i pomoću strateških saveza s poduzećima Familija Marketi d.o.o. na tržištu Srbije, Drvopromet d.o.o. na tržištu BiH i En Plus d.o.o. koji sada pod imenom M-Energija d.o.o. upravlja mrežom samoposlužnih benzinskih servisa MAXEN na tržištu Slovenije.
Mercator je u 2011. godini svojim dioničarima isplatio dividende u bruto vrijednosti 8,00 eura po dionici, a to ukupno iznosi gotovo 30 milijuna eura.

Uprava Mercatora navodi kako su lani povećane i investicije u maloprodajne cijene pri čemu su dio svojih marži namijenili smanjenju negativnih utjecaja za potrošače, što je prvenstveno uzrokovano poskupljenjem strateških sirovina. Mercator je provodio i niz mjera za bržu i intenzivniju prilagodbu potrebama potrošača, a i za bolju suradnju s dobavljačima, posebice s lokalnim proizvođačima hrane s kojima planira i daljnji razvoj ponude prema potražnji kupaca, rečeno je.

Mercator Grupa u 2012. godini planira više od 3 milijarde eura čistih prihoda od prodaje, što je 3,5-postotni rast u odnosu na prethodnu godinu. Prema planovima, Grupa će u 2012. ostvariti 56,1 posto prihoda od prodaje u Sloveniji, a na drugim tržištima 43,9 posto. Najveći dio djelatnosti Grupe predstavljat će veletrgovina i maloprodaja proizvoda za svakodnevnu potrošnju, koja će u strukturi činiti više od 85 posto prihoda.

Od strateških projekata u 2012. godini posebna pažnja posvetit će se projektima osvježenja Mercatorove ponude u Sloveniji i Hrvatskoj, oblikovanja tehničkog lanca i projekt monetizacije nekretnina.

Mercator Grupa u 2011. godini zapošljavala je više od 24.000 djelatnika.

Izdvajamo iz broja:
Broj 1-2012
Investicije potiču razvoj
Hrvatskoj hitno treba institut za tekstil, a tekstilcima proizvodnja za državu
EU fondovi kao vjetar u leđa hrvatskom tekstilu
Važno je sačuvati svako radno mjesto
Pogled iz drugog ugla ili: ništa iznenađujuće
Put prema uspješnoj marki (1)
Preuređeni Super Konzum Črnomerec otvoren od 0 do 24 sata
METTLER TOLEDO u Mozartovoj kući u Salzburgu
METTLER TOLEDO na sajmu EuroCIS 2012
HGK dodijelila zlatne kune
Održana Supply Chain Management Arena
Kradljivci tereta nemaju šanse - kako se transportna branša može braniti od kriminalaca
S a d r ž a j - 1 - 2012
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa