Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
23.11.2009. Građani u krizi sve manje kupuju zdravu hranu
Broj redovitih i čestih kupaca ekološki proizvedene hrane smanjio se s oko 14% u prošloj godini na ispod 10% ove godine

U svakodnevnoj komunikaciji i informiranju sve češće susrećemo pojmove poput zdrave hrane, ekološke ili bio-hrane, organske hrane. Radi se o proizvodima proizvedenim i označenim sukladno odredbama Zakona i propisa o ekološkoj proizvodnji. Osim što čuva ljudsko zdravlje, glavna prednost eko-hrane sastoji se i u očuvanju okoliša jer takva proizvodnja ne zagađuje tlo ni vodu.

Agencija GfK provela je istraživanje o tome koliko su građani informirani o postojanju ekološke hrane. Na pitanje: „Jeste li čuli za prehrambene ekološke proizvode tj. prirodne proizvode napravljene isključivo prema strogim kriterijima organske proizvodnje?“, ukupno 83 posto ispitanih odgovorilo je potvrdno.

Nepoznavanje ovih proizvoda, više od prosjeka, prisutno je kod mladih između 15 i 17 godina starosti (35%) te osoba starijih od 65 godina (36%), zatim kod građana s najnižim obrazovanjem (55%), ali o kod (po 25%) stanovnika sjeverne Hrvatske te Slavonije. Ova svijest o poznavanju eko-hrane može se prvenstveno povećati boljim obrazovanjem mladih, pripminju iz GfK.

Oko polovine ispitanika smatra kako može prepoznati prehrambene ekološke proizvode na prodajnom mjestu. Viši stupanj prepoznavanja zapaža se kod građana Zagreba s okolicom (oko 63%), te kod osoba s visokom stručnom spremom (64%).

Sve osobe koje su se izjasnile da u trgovinama jasno prepoznaju upravo prehrambene ekološke proizvode pitalo se dalje: Kako, odnosno na temelju čega sve prepoznaju ekološke proizvode u prodavaonicama ?
Takve proizvode na temelju oznake/loga HRVATSKI EKOLOŠKI PROIZVOD na ambalaži prepoznaje 41 posto ispitanih, prema posebnom natpisu „zdrav proizvod“ ili nešto slično na ambalaži proizvoda njih 31 posto, na temelju poznatog proizvođača eko-hrane (25%), proizvod je isti kao i u specijalnim prodavaonicama zdrave hrane (20%), dok na temelju sastava proizvoda u deklaraciji (nema aditiva, konzervansa i sl.) zdravu hranu prepoznaje 16 posto ispitanika.

Redoviti i česti kupci ekološki proizvedene hrane još uvijek su malobrojni za što se razlog može tražiti prvenstveno u višoj cijeni ovih proizvoda.

Iako je informiranost o ovim proizvodima dosta visoka istraživanje pokazuje da je došlo do smanjenja udjela kupaca od oko 14% u prošloj godini na ispod 10% ove godine.

Smanjio se i segment povremenih kupaca od 32 na 24%. Dakle, u kriznom razdoblju dio potrošača ovih proizvoda odustao je od kupnje.

Povezani članci
27.10.15 Zdravlje
Preko 30.000 učenika iz regije u pet godina obuhvaćeno Nestlé programom učenja o pravilnoj prehrani
13.07.15 Turizam
Healthy Meal Standard za certificiranje prehrane u turizmu
11.03.15 Financije i gospodarstvo
Dovršen poslovni kompleks Belja vrijedan 220 milijuna kuna
05.11.14 Seminari, konferencije
Velika prilika Hrvatske na tržištu ekoproizvoda vrijednom 23 milijarde eura
17.03.14 Vijesti
Nova tehnologija pripreme osvježavajućih napitaka "press juicing"
14.01.14 Prehrambeni proizvodi
EKOZONA lanene sjemenke: Povratak prirodnoj ravnoteži organizma
11.09.13 Prehrambeni proizvodi
Njemačka bio-poljoprivreda na zalasku
04.04.13 Ekologija
EKOZONA Trend Report: Organski uzgojena hrana - velika hrvatska prilika
03.04.13 Zdravlje
Poticanje domaće proizvodnje i konzumacije zdravih namirnica
24.01.13 Korisne informacije
Zdravi jelovnici napokon stigli i u karlovačke školske kuhinje
05.11.12 Promocije
EKOZONA Trend Report: Organski proizvodi sve popularniji
26.09.12 Trgovina na malo
Biovega predstavila ekološki beskvasni kruh Piraž
10.04.12 Sajmovi i izložbe
Na Dolcu 'kutak ljekovitog bilja i hrane'
29.03.12 Vijesti iz svijeta
Eko vina popularnija no ikad
21.10.11 Sajmovi i izložbe
Eko Etno Hrvatska Europa Tour od 26. do 30. listopada
05.01.11 Prehrambeni proizvodi
Hrvatskoj ne prijeti opasnost od dioksina
21.12.10 Vijesti iz svijeta
Nizozemski DSM kupuje američki Martek za 1,09 mlrd dolara
29.10.10 Prehrambeni proizvodi
Hrvatski ekološki proizvodi za Europu
18.02.09 Sajmovi i izložbe
Pankretić: Ekološka proizvodnja je šansa za Hrvatsku
04.08.08 Prehrambeni proizvodi
Jeftina hrana stvar je prošlosti
09.06.08 Prehrambeni proizvodi
GfK: Organsku hranu koristi tek 10% Hrvata
09.10.07 Prehrambeni proizvodi
Austrijski izvoz prehrambenih namirnica raste 12 posto godišnje od pristupa EU
13.09.07 Turizam
Eko-etno: Eko proizvode usmjeriti u turističku ponudu
05.09.07 Prehrambeni proizvodi
Snažan rast njemačkog tržišta "bio" hrane
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa