Seniko studio
Broj 5-6/2009
Izdvajamo iz broja:
Broj 5-6-2009 - Ante Gavranović
Hrvatski zavod za norme u punopravnom članstvu CEN-a i CENELEC-a
Porezna reforma i hrvatska kriza - Guste Santini
Zadovoljni, lojalni i oduševljeni kupci (4) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Korištenje fondova EU u poticanju regionalnog razvoja - Domagoj Vidaković, MBA
Obrazovanje u funkciji razvoja - Stjepan Brzak, prof.
Trgovina i kultura trgovanja - Berislav Pribanić
SSSH: 2010. bez otpuštanja radnika, plaće na ovogodišnjoj razini
Listeš: Mala trgovina ima svoje mjesto pod suncem
Goran Pavlović
Goran Pavlović i Boris Listeš
Goran Pavlović i Boris Listeš
Tijekom dvodnevnog radnog sastanka Upravnog odbora Saveza udruga malih trgovaca (SUMT), održanog 19. i 20. studenog u Sisku, raspravljalo se o aktualnoj problematici poslovanja malih trgovaca okupljenih u ovu udrugu, analizi stanja, definiranju odnosa s glavnim dobavljačima i drugim planovima za narednu godinu.

Boris Listeš, predsjednik SUMT-a, tom je prigodom dao kratak interview za Suvremenu.hr.

* Kakva je trenutna situacija u maloj trgovini?

Mogu reći da smo trenutno jako zadovoljni s našim poslovanjem, o čemu dovoljno govori i veliki interes malih trgovaca da uđu u članstvo Saveza udruga malih trgovaca. I trgovci i dobavljači danas nas prepoznaju kao važan faktor u lancu maloprodaje što dokazuje da smo, od skromnih početaka do danas, bili na pravom putu.

* Koliko članova trenutno imate?

U ovom trenutku okupljamo 212 trgovaca s ukupno 366 prodajnih objekata. U idućoj godini planiramo se i dalje širiti te pod svoje okrilje okupiti daleko veći broj malih trgovaca. Mislimo da je to realno. Primjerice, samo protekloga tjedna u regionalnu Udrugu u Splitu prijavilo se 20 novih članova, trgovaca iz Dubrovnika, Šibenika i drugih dalmatinskih gradova.
* Što vi kao udruga nudite svojim članovima?

Pojedinačni trgovac ne može ostvariti niti približno dobre uvjete nabave kao što ih možemo ostvariti zajednički u okviru udruge. To je svakom malom trgovcu jasno. Gospodarska kriza snažno se odrazila na malu trgovinu te je danas jako teško ostvariti povoljne uvjete, doći do većih rabata i super rabata. U takvim uvjetima baviti se malom trgovinom izolirano i pojedinačno, zapravo je utopija. Zato je i jako malo trgovaca koji u posao ulaze neorganizirano.

* Osim povoljnije nabave, imate li još neke planove da ponudu u svojim trgovinama učinite konkurentnijom?

Tijekom naredne godine planiramo pokrenuti vlastitu robnu marku koja će, u prvu ruku, obuhvatiti desetak proizvoda koji su našim kupcima najzanimljiviji. Cilj nam je stvoriti atraktivnu robnu marku koja će biti atraktivna te konkurentna cijenom i kvalitetom te s vremenom postati naše prepoznatljivo obilježje. Jasno je da mi ne možemo konkurirati velikim trgovačkim lancima i njihovim markama. Upravo stoga ćemo se fokusirati na one proizvode kojih na njihovim policama nema. Također, proizvodnja naše robne marke odradit će se s malim proizvođačima, što će zajamčiti prepoznatljivost i autentičnost artikla te osigurati plasman male proizvodnje koja do velikih sustava ne može doći.

* Hoćete li ići i u brandiranje samih trgovina?

To svakako imamo u planu. U jednom smo dijelu već i krenuli u taj proces. Regionalna udruga Splitsko-dalmatinske županije praktički je od samog osnutka udruge imala svoju naljepnicu tako da su kupci od početka znali da je pojedini dućan član naše udruge. Logotip smo stavili i na vrećice, no to u svakom slučaju možemo nazvati početkom procesa koji bi u konačnici trebao rezultirati time da svi dućani Saveza udruga malih trgovaca u cijeloj Hrvatskoj budu prepoznatljivi našim kupcima.

Izdvajamo iz broja:
Broj 5-6-2009
Hrvatski zavod za norme u punopravnom članstvu CEN-a i CENELEC-a
Porezna reforma i hrvatska kriza
Zadovoljni, lojalni i oduševljeni kupci (4)
Korištenje fondova EU u poticanju regionalnog razvoja
Obrazovanje u funkciji razvoja
Trgovina i kultura trgovanja
SSSH: 2010. bez otpuštanja radnika, plaće na ovogodišnjoj razini
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa