Seniko studio
Broj 3/2008
Izdvajamo iz broja:
Broj 3-2008 - Ante Gavranović
Uvoz radne snage tek kada se uredi domaće tržište rada - dipl. polit. Ana Knežević
Razvoj ljudskih potencijala - ključ uspjeha
Obrtnička trgovina jedino udruživanjem može dalje - Goran Pavlović
Novi fenomen – “Shopper marketing” - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Tradicionalno hrvatsko - udarna poruka u trgovini i izvozna šansa domaćeg gospodarstva (4) - dr. sc. Danko Matasović
“Potrošači i norme (III)” - dr. sc. Dragutin Funda
Svakodnevno više od 5 milijardi skeniranja
Dubrovnik: Održana Generalna skupština GS1 udruženja
Generalna skupština organizacije GS1 (Global Standards One), globalnog udruženja za automatsku identifikaciju i elektroničku razmjenu podataka, okupila je na na godišnjem skupu u Dubrovniku od 19.-22. svibnja 2008. godine oko 300 članova GS1 udruženja iz brojnih svjetskih kompanija.

Rad Skupštine bio je organiziran kroz nekoliko odvojenih skupova i prezentacija. U prvom redu bila je to prilika da korisnici daju svoje ocjene usluga GS1, odnosno prezentiraju stvarne učinke i doprinose implementacije ovog standarda na svoje sustave, kao i prilika da se razmjene mišljenja oko ključnih projekata čija je provedba u tijeku s namjerom da se unaprijedi učinkovitost evidencije u nabavnim procesima kompanija.

GS1 Croatia, organizator događanja, sa svojih 2500 članica u Hrvatskoj dio je međunarodnog sustava koji posluje u više od 150 zemalja svijeta, koristi se u preko 20 industrijskih sektora, u poslovanju više od milijun tvrtki - od obrta i malih obiteljskih tvrtki do multinacionalnih kompanija, a svakodnevno se obavi preko 5 milijardi skeniranja.

GS1 kao globalna organizacija nastala je 2004. godine ujedinjenjem europskog udruženja EAN (European Numbering Association) i američkog UCC (Uniform Code Council) u jedinstvenu organizaciju s uredima u Bruxellesu (Belgija) i Princetonu, New Jersey (SAD).

Iako je GS1 sustav standarda sedamdesetih godina prošlog stoljeća ponajprije primjenjivala trgovina na malo, on se vrlo brzo proširio na cijeli niz komercijalnih i industrijskih sektora za identifikaciju živežnih namirnica i knjiga, tekstilnih proizvoda, automobilskih dijelova, kao i mnogih drugih proizvoda te usluga, a primjenu je našao i u novim sektorima: zdravstvu, obrani itd.

Paket proizvoda, poslovnih rješenja i tehnologija obuhvaća u svijetu najras-prostranjeniji GS1 sustav standarda, kao što su crtični (bar) kodovi za automatsku identifikaciju proizvoda, usluga i lokacija, eCom, GDSN, EPCglobal i sljedivost.

Predsjednik i glavni izvršni direktor GS1, Miguel Lopera, na novinarsko je pitanje o osnovnim koristima GS1 sustava istaknuo da se radi o jedinstvenom identifikacijskom sustavu u svijetu koji omogućuje plasman proizvoda na bilo koje tržište na siguran i pouzdan način.

Elektronička komunikacija između tvrtki i standardizirana razmjena podataka između proizvođača i prodavača omogućava lako utvrđivanje porijekla proiz-voda što i jednima i drugima daje sigurnost u poslovanju.
Informacija o nekom proizvodu dostupna je u nepromijenjenom obliku od trenutka proizvodnje do momenta kupnje i završetka prodajnog procesa, rekao je Lopera.

Efikasnom evidencijom zaliha, također, omogućava se dostupnost robe na brz i jednostavan način jer sustav omogućava da se u svakom trenutku može utvrditi gdje se određeni proizvod nalazi.

Tako se ostvaruje bolja organizacija rada, smanjuju se troškovi poslovanja pa je i za krajnjeg potrošača cijena proizvoda povoljnija, pojasnio je Lopera.
Kako je pak rekao Danny Wegman, predsjednik GS1 i direktor tvrtke Wegman’s Food Markets, Inc., ’najbitnije je govoriti istim jezikom, imati istu viziju te standardizirati i unaprijediti poslovanje’, dodajući kako GS1 omogućava malim kompanijama da budu konkurentne velikim sustavima kroz bolju uslugu i niže troškove poslovanja.

Na pitanje o načinu poslovanja GS1 čije se članstvo sastoji od brojnih tvrtki koje su međusobni konkurenti na tržištu, Wegman je kazao da u poslovanju postoje ’područja u kojima se natječemo ali i ona u kojima surađujemo’.

Natjecanje se odnosi među ostalim na inovacije i plasman robe, rekao je, dok su područja suradnje elektronička identifikacija, bar codovi i druga područja koja olakšavaju svakodnevno poslovanje.

“GS1 je jedan od primjera suradnje na opće zadovoljstvo jer, uz to što omogućava standardizaciju logističkog procesa, upravo razmjenom iskustava u okviru GS1 organizacije stječemo nova znanja o implementaciji novih tehnologija u pojedinačne sustave”, zaključio je Wegman.

Izdvajamo iz broja:
Broj 3-2008
Uvoz radne snage tek kada se uredi domaće tržište rada
Razvoj ljudskih potencijala - ključ uspjeha
Obrtnička trgovina jedino udruživanjem može dalje
Novi fenomen – “Shopper marketing”
Tradicionalno hrvatsko - udarna poruka u trgovini i izvozna šansa domaćeg gospodarstva (4)
“Potrošači i norme (III)”
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa