04.10.2007.
Hrvatskom hotelijerstvu potrebni standardi rada
Novi standardi trebaju voditi povećanju produktivnosti rada, kvalitete proizvode i usluga te konkurentnosti hrvatskog hotelijerstva
Hrvatskom hotelijerstvu potrebni su standardi rada djelatnika koje bi kroz poseban pilot projekt, uvažavajući domaća i inozemna iskustva, trebali zajednički izraditi hotelijerske udruge, sindikat turizma, resorno ministarstvo i turistički stručnjaci-znanstvenici.
Zaključeno je to na današnjem zajedničkom sastanku predstavnika Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka (MMTPR), Sindikata turizma i usluga Hrvatske (SUTH) te hotelijera na kojem se raspravljalo o potrebi izrade standarda rada u hotelijerstvu.
Ti bi standardi, istaknuto je, trebali voditi povećanju produktivnosti rada, kvalitete proizvode i usluga te konkurentnosti hrvatskog hotelijerstva.
Državni tajnik za turizam Zdenko Mičić kazao je da će Ministarstvo podržati takve projekte jer smatra da su hrvatskom hotelijerstvu potrebni standardi rada, pogotovo sada kada je sve više stranih vlasnika koji nerijetko žele poslovati kao u nekoj drugoj zemlji a ne u Hrvatskoj.
Mičić je iznio i podatak da na Zavodu za zapošljavanje 'sjedi' oko 50 tisuća ljudi s nekom završenom ugostiteljskom školom, te da njih treba uključiti u rad, a prije nego se uveze sezonska radna snaga iz drugih zemalja.
Standardi bi, kaže, trebali dokinuti zaostale uravnilovke u plaćama u hrvatskom hotelijerstvu, kao i još prisutne 'animozitete' među pojedinim hotelskim sektorima i zanimanjima, primjerice kuhar-recepcioner ili između direktora prodaje i nabave.
Profesorica s opatijskog Fakulteta za turistički i hotelski menadžment Ivanka Avelini Holjevac naglasila je da je pri donošenju standarda rada u hotelijerstvu kao i u drugom djelatnostima najvažnije postići ravnotežu produktivnosti rada i kvalitete.
To, kaže, još nije slučaj u većini hrvatskih hotela, čiju kvalitetu ocjenjuje s prosječnom ocjenom od 2,75. Do sada se još u Hrvatskoj i moglo biti zadovoljnim takvom srednjom ocjenom ili 'zlatnom sredinom', ali s obzirom na promjene i trendove na svjetskom turističkom tržištu to više nije dovoljno, dodala je.
Smatra i da Hrvatska nije preskupa te da hotelske i druge usluge ne treba nuditi jeftino nego im povećati kvalitetu, što će gosti htjeti i više platiti.
U tome su kadrovi, odnosno dobro odabrani zaposlenici hotela najvažniji, u čemu pak najveću ulogu imaju menadžeri, koji uz razna znanja i vještine moraju dobro poznavati i struku i okolinu u kojoj posluju.
Menadžeri trebaju provoditi i hotelske standarde rada, koje treba propisati za svako hotelsko zanimanje posebno i u detalje, a svaki ih zaposlenik potpisom prihvatiti i poštivati, istaknula je Avelini Holjevac.
Hotelski standardi rada osnova su za povećanje racionalizacije poslovanja, jer omogućuju smanjenje troškova i povećanje kvalitete, a to se ne događa preko noći i u jednoj sezoni, zaključila je. (H)
|
|
|
|