Trgovina
Seniko studio
Turizam
14.02.2014. Održan Adria Hotel Forum 2014
Poruke sa Adria Hotel Foruma 2014: investirajte, inovirajte, brendirajte i educirajte se!
Hrvatsku turističku i hotelsku industriju ove i idućim godinama čekaju brojni poslovni i promotivni izazovi, poput pokretanja novog investicijskog ciklusa u postojeće i nove objekte, kreiranje kvalitetnih i konkurentnih proizvoda te u edukaciju i ljudske resurse, kao i provedba turističke strategije, nacionalno brendiranje, restrukturiranje sustava turističkih zajednica i produljenje sezone, što uz primjenu novih tehnologija i inovacija podrazumijeva i okretanje novim razvojno-poslovnim modelima upravljanja u turizmu.

To su samo neke od poruka sa netom završene najjače regionalne hotelsko-investicijske konferencije, drugog po redu Adria Hotel Foruma (AHF) koji se održavao od 11. do 13. veljače. Na Forumu je više od 200 domaćih i stranih sudionika, većinom hotelijera i konzultanata te predstavnika javnog turističkog sektora, slušalo razmišljanja 50-ak panelista-stručnjaka, ali i raspravljalo o novim razvojnim trendovima, investicijama i inovacijama u turizmu i hotelijerstvu u Hrvatskoj, regiji i šire.

Ocjenjujući taj drugi Forum jačim i uspješnijim od prvog, posebno zbog aktualnosti i načina obrade tema te dolaska jakih svjetskih i domaćih hotelskih imena, organizatorica Foruma Marina Franolić istaknula je i da je očekivala više hotelijera iz Hrvatske i regije koji bi na jednom mjestu mogu čuti ne samo novosti nego i razmijeniti iskustva te stvoriti nove kontakte, a moguće i poslovne prilike.

Hrvatski turizam odavno dio EU tržišta, ali još se puno može uz suradnju javnog i privatnog sektora. Jedna od tema na Forumu dotakla se i Hrvatske kao nove članice EU-a, u sklopu čega je direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić istaknula da formalni ulazak Hrvatske u EU nije donio bitne promjene za hrvatski turizma jer je već odavno dio EU tržišta budući da oko 90 posto turista u Hrvatsku dolazi upravo iz zemalja EU-a.

Stoga se i ukupna opća promocija dugi niz godina dominantno provodi na najvećim europskim tržištima (Njemačka, Austrija, Italija, Velika Britanija, Francuska, nove članice EU i druge) zahvaljujući čemu je hrvatski turizam u EU dobro pozicioniran i ima pozitivan imidž, kazala je Matešić dodajući da se ipak još puno toga može i treba napraviti.

Nove aktivnosti već je definirala turistička strategija, a još detaljnije će i strateški marketing plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020., čije se donošenje, kako je najavila, očekuje tijekom prvog tromjesečja ove godine, napomenuvši da to nije samo marketing plan HTZ-a nego cjelokupnog hrvatskog turizma kao i da se bez suradnje javnog i privatnog sektora neće moći ostvariti željeni ciljevi.
I drugi panelisti na AHF-u, među kojima i ministar turizma Darko Lorencin, njegov zamjenik Ratomir Ivičić, predstojnik DUUDI-ja Mladen Pejnović, predstavnici crnogorskog ministarstva održivog razvoj i turizma Olivera Brajović, te velikih svjetskih turističkih kompanija TUI-a, Hayatt-a, Best Western-a i InterContinentala kao i domaćih jakih tvrtki poput Valamara, HUP-Zagreba, LRH, Lagune Novigrad i drugih te konzultanti iz hrvatskog ureda Horwath HTL-a i iz drugih kuća naglasili su važnost suradnje svih dionika u turizmu s lokalnim i državnim vlastima u kreiranju i razvoju održivog turizma.

Jedino tako te uz nove investicije, inovacije i pametno promišljanje i realizaciju prostornog uređenja Hrvatska će moći uspješno iskoristiti velike potencijale za razvoj turizma, za što, kako je potencirao Miroslav Dragićević iz Horwath HTL-am, treba i vizija, hrabrost i znanje jer nije lako kreirati konkurentni proizvod za svjetsko tržište koji će privući i velike vanjske igrače-ulagače.

Naglasio je i kako zadnjih godina vidi pomake nabolje u hrvatskoj turističkoj politici, koja po njemu i dalje treba uključivati javnost i lokalno stanovništvo, a svima je u državnim institucijama koje se bave turizmom, od Ministarstva turizma i HTZ-a, preko DUUDI-ja, Agencije za investicije i konkurentnost do drugih, poručio da rade pošteno i transparentno, posebno u provođenju privatizacijskih procesa i privlaćenju stranih investicija.

Investicije nedostaju, ali se potiču i dolaze
Ministar Lorencin na Forumu je podsjetio da se do 2020. slijedom strategije u turizam treba uložiti oko 7 milijardi eura, od čega se polovica odnosi na hotelski sektor, kao i da se sve čini da se do tog vremana povrat investicija u turizmu sa sadašnjih 15 do 17 godina smanji na 10 do 12, a turistička potrošnja udvostruči na oko 14 milijardi eura. To neće biti moguće ako svi u zemlji, na svim razinama, ne prionu poslu najbolje što mogu, kao i u privlaćenju novca iz EU fondova što je za mnoge segmente u turizmu dosta izgledno ako bude suradnje na projektima.

Na Forumu se dosta govorilo i o nedostatku investicija velikih igrača u hrvatskoj hotelskoj industriji, čemu su prepreke brojni neriješeni imovinsko-pravni i vlasnički odnosi nad zemljištem i nekretninama, previše papirologije i administracije, slaba profitabilnost s obzirom na kratku sezonu i drugi problemi čije je rješavanje u tijeku i čemu pomažu i novi zakonski propisi poput primjerice zakona o strateškim investicijama te o poticanju ulaganja.

Naznačeno je i da investicije ne smiju doći u pitanje zbog nekoordinacije među državnim institucijama te različitim mišljenjima političkih stranaka, posebno na lokalnoj razini, što je donekle bio slučaj kod primjera Brijuna i Kupara, koji su sada konačno, nakon 20-ak godina, dobro pripremljeni i u procesu traženja strateških investitora i stavljanja zapuštene imovine u turističku funkciju.
Pejnović iz DUUDI-ja je pritom naglasio da u tom, kao i u slučaju drugih turističkih tvrtki/lokacija u državnom većinskom vlasništvu za koje se traže novi vlasnici, bilo privatizacijom, putem predstečajnih nagodbi ili drugačije, cilj nije samo prodaja nego i stvaranje dodane vrijednosti koja će pridonijeti i turizmu i cijeloj destinaciji i zemlji. (H)

Povezani članci
21.04.16 HGK
Revitalizirano HGK-ovo Udruženje hotelijera, predsjednik Ronald Korotaj
26.11.15 Turizam
Hotelijeri: što prije donijeti akcijski plan za turizam
27.07.15 Turizam
HUP Zagreb povećao neto dobit za 11 posto
28.04.15 Turizam
UPUHH: 21. Državno prvenstvo barmena – Vigor Barmen Cup 15'
06.02.13 Turizam
Predsjednici vodećih strukovnih udruga u turizmu potpisali pismo namjere o udruživanju
20.11.12 Turizam
DoubleTree by Hilton pozdravlja Hrvatsku u globalni portfelj destinacija
31.10.12 Tvrtke i tržišta
Maistra s 21 posto višom dobiti
01.10.12 Tvrtke i tržišta
Zagrebački Esplanade od danas ponovno posluje kao neovisan hotel
18.09.12 Seminari, konferencije
Simpozij: Hrvatsko hotelijerstvo i turizam
09.06.12 Turizam
Nagrade Hotelu Regent Esplanade Zagreb
22.05.12 Turizam
HDS ZAMP osigurao povoljnije cijene za hotelijere
17.05.12 Turizam
Šest Valamarovih među Top 10 hotela u Hrvatskoj
10.05.12 Turizam
Održan stručni skup "Održivost i kvaliteta u turizmu"
23.04.12 Turizam
Maistrin hotel Lone na listi najboljih novih hotela u svijetu
06.04.12 Turizam
Milijarda kuna ide u hotele
22.03.12 Turizam
Q Pravilnik Ministarstva turizma za oznaku kvalitete hotela
06.03.12 Karijere
Filip Gelo imenovan direktorom Visa
25.01.12 Turizam
Hotelijeri s optimizmom dočekuju predstojeću turističku sezonu
20.01.12 Karijere
Ivica Krizmanić na čelu The Regent Esplanade
05.01.12 Financije i gospodarstvo
Udruženja ugostitelja zadovoljna najavama nižeg PDV-a
28.12.11 Turizam
UPUHH: Smanjenje PDV-a u turizmu osnovni preduvjet daljnjeg razvoja
07.10.11 Turizam
Hotelijeri od Vlade RH traže snižavanje stope PDV-a na 8 posto
06.10.11 Turizam
Premijerka Kosor otvorila Kongres hotelijera
13.09.11 Turizam
Dubrovnik Palace i splitski Le Meridien Lav među vodećim hotelima u Europi
06.09.11 Seminari, konferencije
Simpozij o hrvatskom hotelijerstvu i turizmu
22.07.11 Seminari, konferencije
Simpozij o hrvatskom hotelijerstvu i turizmu koncem rujna u Zadru
01.10.10 Turizam
Kongres UPUHH: Hotelski sektor stagnira bez novih investicija i olakšica
24.09.10 Seminari, konferencije
Kongres hotelijera 1. listopada u Zagrebu
09.08.10 Turizam
Hotelijeri sezonu ocjenjuju zadovoljavajućom
25.03.10 Vijesti
Održan 2. međunarodni simpozij „Hrvatsko hotelijerstvo i turizam“
16.03.10 Vijesti
Drugi međunarodni simpozij: Hrvatsko hotelijerstvo i turizam
11.02.10 Tvrtke i tržišta
Lanjski gubitak hotelijera povećan na 199,4 mil. kuna
10.11.09 Turizam
Dobit hotelsko-turističkih tvrtki 5,8% manja nego lani
22.10.09 Turizam
Hotelijeri: Ove godine pad dobiti 15 posto, sljedeće očekuju rast
15.09.09 Turizam
Leko: Hotelijeri u gubitku 200 mil. kuna
01.07.09 Turizam
Hotelijeri kritiziraju Akcijski plan za turizam
30.03.09 Financije i gospodarstvo
Loša klima za investicije u turističke objekte
19.03.09 Turizam
Hoteljeri očekuju pad prihoda za 2,7 posto
28.08.08 Turizam
TUI: Afrodita najbolji hotel
04.06.08 Turizam
HUH: Zaboravite broj noćenja i dolazaka, gledajte prihode!
28.05.08 Izravna strana ulaganja
EI: Izravna strana ulaganja u turizam samo 320 milijuna eura
03.04.08 Turizam
HUP Zagreb: Najveći dio prošlogodišnje dobiti u zadržanu dobit
12.02.08 Turizam
HUH: PDV na turistički smještaj smanjiti na 6 posto
02.01.08 Financije i gospodarstvo
Porast ugostiteljskog prometa u devet mjeseci
18.10.07 Uvoz
Malo posla za domaće tvrtke u obnovi jadranskih hotela
04.10.07 Turizam
Hrvatskom hotelijerstvu potrebni standardi rada
26.09.07 Statistika
Polugodišnji promet u ugostiteljstvu veći od 6 milijardi kuna
14.08.07 Tvrtke i tržišta
Konsolidirani dobitak Valamar Grupe 37,62 milijuna kuna
23.07.07 Turizam
Problematika dubrovačkih hotelijera i pada noćenja
14.06.07 Turizam
EBRD i IFC financiraju Štrokove Jadranske luksuzne hotele
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa