17.08.2006. (Eleonora Dukovac)
Hoteli puni do posljednjeg vikenda u kolovozu
Mali obiteljski hoteli ne bilježe podbačaj ove sezone, već porast broja gostiju, noćenja i bolje financijske rezultate, kaže Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela
Vrhunac turističke sezone proteklog je vikenda označio rekordan broj putnika i vozila na hrvatskim prometnicama kojima je prošlo oko dva milijuna putnika i stvorilo nezapamćene kolone, te gužve na graničnim prijelazima. Do ponedjeljka je u Hrvatsku ušlo više od milijun turista, a zbog produženog vikenda, spajanjem s blagdanom Velike Gospe, i turisti s hrvatskog kontinenta masovno su pohrlili k moru. U finale sezone turistički djelatnici ulaze s optimizmom unatoč lošem vremenu koje je prvenstveno opustjelo kampove zbog čega se predviđa i ukupno manji broj registriranih noćenja u kolovozu.
Pad noćenja
Istra je i prije pogoršanja vremena već zabilježila pad u noćenjima upravo zbog slabo popunjenih kampova koji u Istri čine četrdesetak posto smještajnih kapaciteta. U srpnju je tako Istra imala 4 posto manje gostiju u odnosu na srpanj prošle godine, ali dva posto više noćenja. No, kako je hotelski i apartmanski smještaj ondje odlično popunjen, očekuju da će do konca sezone preći u plus - i zabilježiti 2 postotno povećanje i po broju gostiju i noćenja. Kampovi su manje zastupljeni u smještajnoj ponudi dubrovačkoga kraja pa neće utjecati na turistički promet, procjena je TZ-a Dubrovačko-neretvanske županije. U srpnju su imali 4 posto turista više u odnosu na lanjski srpanj, i ostvarenih više od 1,1, milijun noćenja, što je porast za 2 posto.
"Biti će super ukoliko u kolovozu budemo imali rezultate kao u srpnju, no, možda budu i bolji. Vjerujemo kako ćemo ovu sezonu završiti barem u rangu prošlogodišnje kad smo zabilježili oko 950.000 dolazaka.", kaže Vladimir Bakić, direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije. Kako je podosta dubrovačkih hotela značajno povisila cijene, mahom bez popratnih ulaganja, javno ih je, zajedno s hotelima Sunčanog Hvara, prekorio i Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam. Mičić je istaknuo kako je neprofesionalno podizanje cijena 40-50 posto bez opravdanja u ulaganjima što šteti općem turističkom imidžu Hrvatske i najavio razgovore s hotelijerima nakon sezone.
Bakić ističe kako su zbog neopravdanih poskupljenja, najveći minusi u hotelima na Koločepu i Lopudu. "Da nije riječ o razlozima zemljopisne prirode, potvrđuje hotel na otoku Šipanu koji je imao porast prometa od 30 posto u odnosu na proteklu godinu. S druge strane, hoteli s pet zvjezdica u Dubrovniku uopće nemaju problema s popunjenošću- najbolje rezultate imaju oni s najvišim standardom usluge", veli Bakić koji na primjedbe o skupoći ugostiteljskih usluga u Dubrovniku odgovara kako zapadnoeuropski turisti govore kako im je u Dubrovniku jeftinije nego kod kuće. "
|
" I u središtu grada može se jesti po prihvatljivim cijenama. Zato se u istoj ulici u jednom restoranu ne može naći slobodna stolica, dok je susjedan prazan", oprimjeruje Bakić i dodaje kako mali broj dubrovačkih gostiju ima pritužbi.
Po dalmatinskim hotelima trenutačno slobodnih kreveta gotovo da i nema, a tamošnji hotelijeri najavljuju da će im hoteli biti puni do posljednjeg vikenda u kolovozu. Tako je i kad su u pitanju i istarski i kvarnerski hoteli.
Kako se lijepo vrijeme očekuje u rujnu, hoteli Dalmacije i Istre očekuju bolju popunjenost 15 do 20 posto u odnosu na lanjsku godinu. Šime Vlašić, direktor Turističke zajednice Šibensko-kninske županije ističe kako se šibenski hoteli nisu usudili na značajnija poskupljenja, pa su dobro popunjeni unatoč nevremenu. Hotelski gosti niti pod gromovima ne odustaju od unaprijed uplaćenog aranžmana, za razliku od kampera koji su i u tom kraju odlazili iz kampova što će se također odraziti na statistikama. Ipak, ove je godine šibenski kraj već premašio prijeratne turističe brojke. Do konca godine planiraju ostvariti porast prometa od pet posto i oboriti prošlogodišnji rekordan rezultat od premašenih 3,44 milijuna noćenja. U srpnju su imali 7 postotno povećanje u noćenjima i 241.716 registriranih gostiju, što je povećanje od 9 posto u odnosu na lanjski srpanj.
Mali hoteli
"Mali obiteljski hoteli ne bilježe podbačaj ove sezone, već porast broja gostiju, noćenja i bolje financijske rezultate. Razlog je što nismo orijentirani na turoperatore, niti na jednog partnera, ne ovisimo o politici destinacije, a dosta pregovaramo i o cijenama. Mi podižemo cijene, ali realno i za to nudimo kvalitetu usluge. Pokušavamo uskladiti cijene s malim hotelima u Francuskoj, Italiji i Španjolskoj i još uvijek smo jeftiniji nego ondje, a ipak nudimo izvrsnost i visoku kvalitetu. Imamo prostora za dizanje cijena, no, to činimo polako. Ne treba se bojati podizanja cijena, no, oni koji podlegnu euforiji popularnosti hrvatskog turizma i pri tome ne ponude kvalitetu, nastaje problem ", kaže Šime Klarić, predsjednik Udruge obiteljskih i malih hotela i napominje kako blagdan Velike Gospe, ali i Alka, značajno popunjuju kapacitete malih hotela cetinskoga kraja.
Izvor: poslovni.hr
|
|
|
|