Trgovina
Seniko studio
Trgovina motornim vozilima
18.07.2006. (Željko Marušić, Goran Vuzem) Najčešći nedostaci na modernim automobilima
Dobiti od bilo kojeg proizvođača točne podatke o tome koje probleme uočavaju na nekom svom modelu nakon što on krene na tržište, jednako je lako kao i dobiti od bilo koje civilne tajne službe podatke o tome gdje su i što točno rade njihovi agenti na terenu.

Motivi i jednih i drugih sasvim su jasni. Dok se potonji brinu o nacionalnoj sigurnosti, proizvođači automobila brinu se o svom profitu, a ono što im ga može bitno smanjiti jesu izvješća u medijima u kojima se tvrdi da kod nekih njihovih modela postoji problem s elektronikom.

Svugdje u svijetu proizvođači i zastupnici mogu (a u većini slučajeva i žele) medijima, posebice onima koji su specijalizirani za automobile, ustupiti baš sve: od fotografija, vozila za test i intervjua s kim god žele do odlaska u dizajnerske i razvojne centre.

No, dotaknete li se pitanja kvarova, postajete persona non grata. Svi tvrde da su njihovi automobili najkvalitetniji, ali ni pod koju cijenu ne kažu što im se na najprodavanijem (ili bilo kojem drugom) modelu iz game kvari ili pak tvrde da se ne kvari gotovo ništa. To, naravno, nije istina jer automobili se, kao i sve druge naprave koje objedinjavaju elektroniku i mehaniku, kvare.

Kako bismo utvrdili koliko se kvare automobili na našem tržištu, kontaktirali smo nekoliko značajnijih zastupnika. Glasnogovornica jedne od važnijih tvrtki u telefonskom razgovoru rekla nam je: “Pošaljite upit, iako mislim da je malo glupo da mi sami govorimo o kvarovima na našim automobilima”. Nakon poslanog upita izjavila je da na njega ne može odgovoriti jer su kolege koji se bave tom problematikom na godišnjem odmoru.


Porijeklo i pouzdanost
Kod kvalitete automobila uvijek treba uzeti u obzir dvije stvari. Prvo je činjenica da je generalizacija loša. Odnosno, postoje općenito manje kvalitetni proizvođači, ali i oni znaju na tržište izbaciti vrlo dobre modele. Kao drugo, treba uzeti u obzir da se u automobile za različita tržišta ugrađuju različiti dijelovi.

Kako, dakle, znati što je kvalitetno? Jednoznačnog odgovora nema, no znakovita su istraživanja zadovoljstva kupaca i testovi izdržljivosti u medijima.

Ipak, podrijetlo automobila bitno utječe na njegovu pouzdanost. Japanski, pa i korejski automobili sve više pokazuju prednosti u odnosu na većinu europskih konkurenata. Istodobno postaje javna tajna da Fiati, Opeli, Renaulti i Volkswageni, koji stižu u naše prodajne salone, nisu jednako kvalitetni i pouzdani kao isti modeli koji se rade za njemačko, francusko ili švicarsko tržište.

Tome su kumovali i poznati problemi s čistoćom i kvalitetom našega goriva, a ceh su platili zastupnici koji su na tržište neoprezno plasirali modele čija je tehnologija bila presofisticirana za naše uvjete.

Neugodnih kvarova nisu pošteđene ni najelitnije marke, poput Mercedesa, BMW-a i Audija. Treba računati i na “marifetluke” u ovlaštenim servisima, koje u pravilu rade niže rangirani djelatnici, za svoj račun. Time čine veliku štetu zastupniku, odnosno ovlaštenom serviseru, i kupcima automobila. Redovni servis idealna je prilika da se ispravni elektronički modul zamijeni dijelom koji “šteka” te se naknadno, u pola cijene, ugradi “u fušu”.

Krivi su i kupci koji iscrpljeni kupnjom automobila, odnosno ratama kredita koji stižu svaki mjesec, neredovito održavaju automobile, odnosno štede na najosnovnijim stvarima, poput motornog ulja, filtara i disk-pločica. Umjesto originalnih i, naravno, skupih rezervnih dijelova, ugrađuju se znatno jeftiniji “no name” proizvodi.

Time se u pravilu uzrokuje višestruko veća šteta i povećavaju rizici od velikih kvarova. Zbog pucanja neoriginalnog zupčastog remena motor može doživjeti potpunu havariju (sudaranje ventila i klipova), a sumnjivi filteri za ulje otežavaju podmazivanje motora. Ugradnjom neoriginalnih dijelova u podvozje ugrožava se sigurnost vožnje, a pretvrde disk-pločice brzo brazdaju diskove.

Preciziranje popravka
U mnogo slučajeva ovlašteni serviseri izbjegavaju popravak ili ga otežu dok ne istekne jamstveni rok automobila. Kupci su često nedovoljno odlučni, a nisu ni dovoljno poučeni o načinima kako zaštititi svoja prava.

A postupak je jednostavan: u primopredajnom zapisniku treba precizno navesti kvar i automobil se ne treba preuzeti dok se kvar potpuno ne otkloni. Kad se dođe po “popravljeni” automobil, treba napraviti probnu vožnju i ako sve nije u redu, automobil se ne preuzima.

Ovlašteni serviseri dobro znaju da su na automobilu pod garancijom dužni temeljito ukloniti sve nedostatke “u razumnom roku”. Ako to ne naprave, kupci imaju jake pravne mehanizme da zaštite svoja prava.

Opozivi
Gotovo da i nema proizvođača koji nije opozvao neki od svojih modela u servise zbog neke određene pogreške. Opozivi su sve češći, što se može protumačiti kao povećnom brigom za potrošače, ali i povećanim brojem kvarova. Naravno, mnogi se automobili opozivaju tek kad problemi postanu preočiti, te je tvrtki jednostavnije pozvati vlasnike u servis, nego trpiti javnu sramotu. Postoje međutim slučajevi, kod kojih opoziv dolazi tek nakon što se otkrije velika greška na automobilu, kao što je to bio slučaj s prevrtanjem Mercedesove A klase, ili nestabilnosti prve generacije Audija TT pri velikim brzinama. Potonji je dobio stražnji spojler, a A klasa je dobila ESP sustav.

Izvor : jutarnji.hr



Povezani članci
06.08.15 Trgovina motornim vozilima
U Hrvatskoj u srpnju prodano 3324 vozila
16.08.13 Šira regija
Europsko tržište automobila u srpnju poraslo gotovo pet posto: njemački VDA
26.06.13 Europska unija
HR u EU: Od 1. srpnja niže cijene novih manjih automobila i povoljniji uvoz rabljenih
02.01.13 Trgovina motornim vozilima
Hyundai predviđa skroman rast prodaje u novoj godini
05.12.12 Trgovina na malo
Oštar pad prodaje automobila
01.11.12 Trgovina motornim vozilima
EU: Od danas sigurnija vozila
27.10.08 Trgovina motornim vozilima
Revoz: Izvanredni neradni dan zbog smanjene potražnje
06.10.08 Trgovina motornim vozilima
Rast prodaje novih automobila
29.05.08 Trgovina motornim vozilima
EU mediji: Pravila za oglašavanje automobila ugrožavaju slobodu tiska
04.04.08 Trgovina motornim vozilima
U Hrvatskoj u prva tri mjeseca ove godine prodano 21.805 automobila
14.01.08 Trgovina motornim vozilima
Američke proizvođače vozila čeka teška godina
06.12.07 Vijesti
Koordinacija trgovaca motornim vozilima za bolje uvjete poslovanja
05.12.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: U studenom prodan 6.861 novi automobil
17.10.07 Trgovina motornim vozilima
Renault, Toyota i VW predvode pad prodaje automobila u Europi
14.06.07 Trgovina motornim vozilima
Nastavak pada prodaje novih automobila u Europi
05.06.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: U svibnju nastavak rasta prodaje automobila
07.05.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: u travnju prodano 7.077 novih automobila
16.04.07 Trgovina motornim vozilima
Rijeka: sajam "Auto 2007." od 17. do 22. travnja
16.04.07 Trgovina motornim vozilima
Švedsko-njemački stručnjaci traže načine snižavanja cijena automobila
28.10.06 Trgovina motornim vozilima
Sve više Francuza ilegalno vozi na biljno ulje
15.10.06 Trgovina motornim vozilima
Hrvati godišnje potroše u prosjeku 25.000 kuna za svoje vozilo
07.09.06 Trgovina motornim vozilima
EU zakonodavci podržali jedinstveni sustav oporezivanja vozila
07.08.06 Trgovina motornim vozilima
U srpnju nastavljen pad prodaje novih automobila
03.08.06 Trgovina motornim vozilima
Grande Punto spašava Fiat
03.08.06 Trgovina motornim vozilima
Toyota investira 145 milijuna eura u poljsku tvornicu
02.08.06 Trgovina motornim vozilima
Kvartalni profit BMW-a veći 18 posto
02.08.06 Trgovina motornim vozilima
Toyota/Peugeot-Citroen u 2005. bilježi 77 milijuna eura gubitka
01.08.06 Trgovina motornim vozilima
Audi u prvom polugodištu uvećao profit
29.07.06 Trgovina motornim vozilima
Kvartalni profit Mazde povećan 30 posto
28.07.06 Trgovina motornim vozilima
Mitsubishi ostvario kvartalni rast prihoda od 61 posto
22.07.06 Trgovina motornim vozilima
Tržište automobila: Stigao prvi Kinez!
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa