22.07.2006. (Ivan Cvetković)
Tržište automobila: Stigao prvi Kinez!
Nakon višemjesečnih najavljivanja u Hrvatskoj je - prema podacima agencije za istraživanje tržišta Promocija plus - prošlog mjeseca registriran prvi automobil kineskog podrijekla. Riječ je o SUV modelu marke Xinkai, koji je registriran u Zagrebu.
Druga zanimljivost je ukupnih 41.767 novih registracija do početka srpnja, čime je ova godina iznenadila mnoge. Rezultat je to kojem se rijetko tko nadao, a sada mnogi žele samo da se takav trend nastavi do kraja godine. U isto je doba lani bilo registrirano 36.213 automobila, što znači da je rast veći od 15 posto.
Vodeća je marka Opel sa 6282 registracije, odnosno više od 15 posto tržišta, dok je sa 5653 primjerka na drugoj poziciji francuski Renault. Treću poziciju uvjerljivo drži Volkswagen, dok je četvrta još jedna francuska marka Peugeot. Modeli i trećeg sunarodnjaka, Citröena, na petoj su poziciji s ukupno 2862 registracije.
Najbolji ovogodišnji mjesec bio je svibanj s izvrsnih 8197 vozila, a nakon njega slijede rezultati prošlog mjeseca sa 7569 registracija. Ukupno su registrirani modeli 46 različitih marki, a nakon prva dva primjerka UAZ-a tijekom veljače, druga dva hrvatske su tablice dobile tijekom lipnja. Među prvih deset marki, u odnosu prema lani, mjesta su zamijenili Citröen i Škoda, Fiat i Toyota. Skok s prošlogodišnjeg 12. mjesta na ovogodišnje 9. bilježi Ford, a pad sa 9. na 11. Hyundai.
Među luksuznijim markama prvu poziciju drži Mercedes-Benz sa 644 automobila, dok samo 11 vozila manje bilježi Audi. Treće mjesto drži BMW sa 561 registracijom. Valja spomenuti da je do kraja lipnja registrirano 35 Minija, samo tri manje Porschea, 14 Jaguara, devet Lexusa, pet Ferrarija, četiri Maseratija, te po jedan Bentley, Caterham, Hummer i Maybach.
Ustvari, možemo reći kako ipak nije Hrvatima tako loše s obzirom na broj novih automobila. Također, uočavamo da se ukusi lagano mijenjaju, te sve više ljudi želi manje zastupljene modele i marke kako bi privlačili pozornost.
Izvor: vecernji.net
|
|
|
|