18.01.2007.
Hlipo indeks u blagom padu
Indeks poslovnog optimizma Hlipo za prosinac iznosi 112,8, a iako je to nešto niža od vrijednost nego u studenom (114,5), i dalje pokazuje konstantu gospodarskog booma koji se kontinuirano nastavlja već sedam mjeseci, priopćeno je danas iz agencije za istraživanje tržišta Hendal i poslovnog tjednika Lider koji provode istraživanje o indeksu poslovnog optimizma
U priopćenju se podsjeća da je i godinu ranije, u prosincu 2005. optimizam gospodarstvenika također bio u kvadrantu gospodarskog booma, ali je bio viši za tri indeksna boda od optimizma u prosincu 2006.
Najoptimističniji gospodarski sektor u prosincu prošle godine je bio turizam s vrijednošću indeksa od 133,1, što je i najviša njegova vrijednost od početka mjerenja. U odnosu na studeni, rast optimizma u tom sektoru iznosi 10,5 indeksnih poena dok je prema prosincu 2005. zabilježen rast od 20 poena.
Očekivanja u graditeljstvu (132,5) su također vrlo optimistična, što pokazuje i podatak da gotovo 97 posto gospodarstvenika tog sektora u narednih šest mjeseci očekuje povoljnu ili nepromijenjenu poslovnu situaciju, dok ih gotovo 90 posto trenutnu situaciju ocjenjuje dobrom ili zadovoljavajućom.
Nešto manje optimističan je sektor prijevoza i usluga (116,7) koji u odnosu na prethodni mjesec bilježi pad optimizma za 7,3 indeksnih poena. Više od polovice gospodarstvenika iz tog sektora svoju je poslovnu situaciju ocijenilo zadovoljavajućom, a isto toliko ih smatra da se ona neće promijeniti u narednih šest mjeseci.
Gospodarstvenici iz proizvodnje, s indeksom optimizma 108,7, pesimističniji su za 7,8 indeksnih poena u odnosu na studeni, dok je optimizam u tom sektoru prije godinu dana bio viši za čak 8,6 poena. Vrijednosti očekivanja tog sektora za narednih šest mjeseci nešto su više, ali je ocjena trenutne poslovne situacije vrlo niska.
Sektor trgovine (102,9) bilježi blagi pad optimizma u odnosu na prethodni mjesec, ali i u odnosu na prošlogodišnji prosinac kada je vrijednost indeksa optimizma bila 103. Četvrtina ispitanih gospodarstvenika ovog sektora svoju je poslovnu situaciju ocijenila lošom, dok ih čak 60 posto očekuje nepromijenjenu poslovnu situaciju u narednih pola godine, navodi se u priopćenju.
Hlipo indeks računa se mjesečno, od lipnja 2005. godine. Uzorak istraživanja je 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u Hrvatskoj, a temelji se na mjesečnoj anketi tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu, uslugama i turizmu. (H)
|
|
|
|