Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
28.10.2009. Indeks poslovnog optimizma Hlipo ponovo u području recesije
Nakon dva mjeseca velikog rasta optimizma indeks poslovnog optimizma (Hlipo) u listopadu se ponovno vratio u područje recesije, i to ponajviše zbog pada očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci

Tako Hlipo sada iznosi 86,1 postotni bod, odnosno 3,8 postotnih bodova manje nego prošli mjesec, navodi se u izvještaju o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za listopad.

Pad zadovoljstva vidljiv je u gotovo svim sektorima osim trgovinskom, u kojem zadovoljstvo raste tri mjeseca zaredom, i graditeljskom, u kojem očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci rastu već tri mjeseca zaredom.

S obzirom na rast očekivanja od idućih mjeseci trgovci svoje nade polažu u blagdanski šoping, koji bi, kako se navodi, trebao smanjiti minuse iz ove godine i donijeti financijsku injekciju tom sektoru.

U sektoru građevinarstva zadovoljstvo trenutačnom poslovnom situacijom varira, a očekivanja od idućih mjeseci kontinuirano rastu.

Dok je u kolovozu površina novih stambenih objekata za koje su izdana odobrenja 17 posto manja u odnosu na isti lanjski mjesec, ove je godine zabilježen devet postotni rast izdanih odobrenja za nestambene projekte. To upućuje na sve veću orijentaciju prema industrijskim zonama i većim poslovnim kompleksima zbog manjega bankovnog izdavanja stambenih kredita građanima.

Upravo su ti veliki projekti najveća nada građevinarima za rast poslovanja i razlog rasta optimizma, navodi se u priopćenju.

Proizvodni sektor nakon dva mjeseca rasta ponovno pokazuje pad optimizma, ponajviše zbog manjih očekivanja od idućih mjeseci.

Takvo raspoloženje u skladu je s rezultatima tog sektora, iako neki trendovi upućuju na njegov mogući oporavak.

Nastavak pada zadovoljstva trenutačnom situacijom u turističkom sektoru očekivan je i za ovaj mjesec, ali je nešto veći jer je osim njega taj sektor zabilježio i nešto veći pad očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci.

Sektor prijevoza i usluga prati trend turističkoga pa je tako zabilježen blagi pad optimizma tijekom listopada.

Istraživanje Hlipo indeksa provode Agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni tjednik Lider. Temelji se na anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu. U anketi se čelnike poduzeća pita kako ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci. (H)

Povezani članci
29.04.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Pesimistična očekivanja u graditeljstvu i turizmu
24.03.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Nakon šest mjeseci indeks u zoni gospodarskog rasta
03.03.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks nastavlja padati
28.05.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks: U svibnju neznatan rast optimizma
25.03.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks poslovnog optimizma u ožujku dotaknuo dno
28.01.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo - indeks poslovnog optimizma blago porastao
15.03.07 Statistika
HLIPO: optimizam gospodarstvenika i dalje u porastu
08.02.07 Statistika
Hlipo: poslovna očekivanja najoptimističnija do sada
18.01.07 Vijesti
Hlipo indeks u blagom padu
22.12.06 Statistika
Hlipo indeks ukazuje na gospodarski "boom"
16.11.06 Vijesti
HLIPO indeks u listopadu u blagom padu
12.10.06 Korisne informacije
HLIPO indeks poslovnog optimizma i dalje visok
14.09.06 Vijesti
Hendal-Liderov indeks poslovnog optimizma u blagom padu
10.08.06 Vijesti
Snažan rast poslovnog optimizma
12.07.06 Vijesti
Hlipo indeks poslovnog optimizma u blagom padu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa