03.03.2010.
Hlipo indeks nastavlja padati
Indeks poslovnog optimizma u veljači od 66,6 postotnih bodova bio je niži samo u srpnju prošle godine
Indeks poslovnog optimizma Hlipo u veljači je pao za daljnjih 6,6 postotnih bodova, na razinu od 66,6 postotnih bodova, a niži od toga bio je samo u srpnju 2009. kada je iznosio 64,3 boda, navodi se u izvješću o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za veljaču.
Zadovoljstvo trenutačnom poslovnom situacijom u padu je šesti mjesec zaredom, a velik je i pad očekivanja vezanog uz poslovanje u idućih šest mjeseci, što je rezultiralo novim padom indeksa, ističe se u priopćenju.
Sektor građevinarstva i dalje bilježi veliki pad i drugi mjesec za redom pokazuje najniži optimizam od 49,6 postotnih bodova.
To ukazuje na izniman pesimizam i duboku recesiju u tom sektoru. Uz takav pesimizam i nezadovoljstvo vrlo je vjerojatno da se taj sektor neće oporaviti sve do 2011. godine, navodi se u priopćenju i dodaje da će se u utjecaj vladinih poticaja za kupnju stanova vidjeti tek možda u ožujskom izdanju indeksa optimizma.
Pad optimizma zamijećen je i u turizmu gdje je indeks također dosegnuo najnižu razinu od početka mjerenja, a veliki pad za čak 27 postotnih bodova ponajprije je rezultat velikog pada zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom.
Takvo nezadovoljstvo upućuje na slabiju prodaju skijaških aranžmana od očekivane, a i na nove probleme za turistički sektor, navodi se u izvješću i podsjeća da su veljača i ožujak tradicionalno 'mrtva sezona' za turističke djelatnike, pa se oporavku indeksa ne može očekivati sve do uskrsnih blagdana.
Kako se navodi u izvješću o Hlipo indeksu za veljaču, u sektoru proizvodnje zabilježen je blaži pad indeksa optimizma, pad se bilježi i u sektoru prijevoza i usluga.
Pad zadovoljstva bilježi se i u sektoru trgovine koji je, kao i mnogi drugi sektori, dosegnuo najnižu razinu od 56,8 postotnih bodova.
S obzirom na nastavak negativnih makroekonomskih trendova, posebice rast nezaposlenosti, može se očekivati daljnji pad u trgovini, a tako i pad indeksa Hlipo. Stoga se vjeruje da ovo ipak neće biti njegova najniža razina u ovoj godini, zaključuje se u priopćenju.
Istraživanje Hlipo indeksa provode Agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni tjednik Lider. Temelji se na anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu, a čelnici tvrtki ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i situaciju u narednih šest mjeseci. (H)
|
|
|
|