Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
03.03.2010. Hlipo indeks nastavlja padati
Indeks poslovnog optimizma u veljači od 66,6 postotnih bodova bio je niži samo u srpnju prošle godine

Indeks poslovnog optimizma Hlipo u veljači je pao za daljnjih 6,6 postotnih bodova, na razinu od 66,6 postotnih bodova, a niži od toga bio je samo u srpnju 2009. kada je iznosio 64,3 boda, navodi se u izvješću o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za veljaču.

Zadovoljstvo trenutačnom poslovnom situacijom u padu je šesti mjesec zaredom, a velik je i pad očekivanja vezanog uz poslovanje u idućih šest mjeseci, što je rezultiralo novim padom indeksa, ističe se u priopćenju.

Sektor građevinarstva i dalje bilježi veliki pad i drugi mjesec za redom pokazuje najniži optimizam od 49,6 postotnih bodova.

To ukazuje na izniman pesimizam i duboku recesiju u tom sektoru. Uz takav pesimizam i nezadovoljstvo vrlo je vjerojatno da se taj sektor neće oporaviti sve do 2011. godine, navodi se u priopćenju i dodaje da će se u utjecaj vladinih poticaja za kupnju stanova vidjeti tek možda u ožujskom izdanju indeksa optimizma.

Pad optimizma zamijećen je i u turizmu gdje je indeks također dosegnuo najnižu razinu od početka mjerenja, a veliki pad za čak 27 postotnih bodova ponajprije je rezultat velikog pada zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom.

Takvo nezadovoljstvo upućuje na slabiju prodaju skijaških aranžmana od očekivane, a i na nove probleme za turistički sektor, navodi se u izvješću i podsjeća da su veljača i ožujak tradicionalno 'mrtva sezona' za turističke djelatnike, pa se oporavku indeksa ne može očekivati sve do uskrsnih blagdana.

Kako se navodi u izvješću o Hlipo indeksu za veljaču, u sektoru proizvodnje zabilježen je blaži pad indeksa optimizma, pad se bilježi i u sektoru prijevoza i usluga.

Pad zadovoljstva bilježi se i u sektoru trgovine koji je, kao i mnogi drugi sektori, dosegnuo najnižu razinu od 56,8 postotnih bodova.

S obzirom na nastavak negativnih makroekonomskih trendova, posebice rast nezaposlenosti, može se očekivati daljnji pad u trgovini, a tako i pad indeksa Hlipo. Stoga se vjeruje da ovo ipak neće biti njegova najniža razina u ovoj godini, zaključuje se u priopćenju.

Istraživanje Hlipo indeksa provode Agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni tjednik Lider. Temelji se na anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu, a čelnici tvrtki ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i situaciju u narednih šest mjeseci. (H)

Povezani članci
29.04.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Pesimistična očekivanja u graditeljstvu i turizmu
24.03.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Nakon šest mjeseci indeks u zoni gospodarskog rasta
28.10.09 Financije i gospodarstvo
Indeks poslovnog optimizma Hlipo ponovo u području recesije
28.05.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks: U svibnju neznatan rast optimizma
25.03.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks poslovnog optimizma u ožujku dotaknuo dno
28.01.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo - indeks poslovnog optimizma blago porastao
15.03.07 Statistika
HLIPO: optimizam gospodarstvenika i dalje u porastu
08.02.07 Statistika
Hlipo: poslovna očekivanja najoptimističnija do sada
18.01.07 Vijesti
Hlipo indeks u blagom padu
22.12.06 Statistika
Hlipo indeks ukazuje na gospodarski "boom"
16.11.06 Vijesti
HLIPO indeks u listopadu u blagom padu
12.10.06 Korisne informacije
HLIPO indeks poslovnog optimizma i dalje visok
14.09.06 Vijesti
Hendal-Liderov indeks poslovnog optimizma u blagom padu
10.08.06 Vijesti
Snažan rast poslovnog optimizma
12.07.06 Vijesti
Hlipo indeks poslovnog optimizma u blagom padu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa