Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
24.03.2010. Hlipo: Nakon šest mjeseci indeks u zoni gospodarskog rasta
Posljednji je put u zoni gospodarskog rasta Hlipo bio u studenome 2009.

Indeks poslovnog optimizma Hlipo skočio je u ožujku na 79 postotnih poena, što je 12,3 poena više nego u veljači i tako je nakon šest mjeseci ponovno ušao u zonu gospodarskog rasta, navodi se u izvješću o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za ožujak.

Posljednji je put u zoni gospodarskog rasta Hlipo bio u studenome 2009., ali nije se dugo zadržao pa se može očekivati da će se taj trend ponoviti i ovog puta zbog ne baš povoljnih makroekonomskih pokazatelja, ističe se.

Svi su sektori u ožujku pokazali rast optimizma, a najveći u sektoru građevinarstva i turizma koji su dosad bili vrlo osjetljivi na promjene u makroekonomskom okruženju tijekom krize i imali velike oscilacije u indeksu optimizma.

Sektor građevinarstva nakon šest mjeseci ponovno pokazuje rast optimizma, i to od 31,8 postotnih poena. Rezultat takvog rasta je velik rast očekivanja od poslovanja u narednih šest mjeseci, što odražava povjerenje u posljednje Vladine mjere koje potiču kupnju stanova u novogradnji.

Nadolazeća uskrsna blagdanska sezona oraspoložila je i djelatnike u sektoru turizma gdje je indeks optimizma porastao 41,7 postotnih poena. Takav rast rezultat je ponajviše rasta zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom što ukazuje na dobar buking uskrsnih aranžmana u turističkim objektima, navodi se u izvješću Hlipo za ožujak.

U sektoru proizvodnje zabilježen je blagi rast optimizma koji se temelji na pozitivnim očekivanjima od poslovanja u narednih šest mjeseci.

Ukupna desezonirana industrijska proizvodnja u Hrvatskoj u siječnju ove godine u usporedbi s prosincem 2009. bilježi rast od pet posto, a u usporedbi s istim mjesecom prošle godine rast od 1,5 posto.

Razlog za optimizam daje podatak da su rast proizvodnje ostvarili u najvećoj mjeri trajni proizvodi za široku potrošnju kao i netrajni proizvodi, ali i kapitalni proizvodi iako je njihov rast bio izuzetno malen (0,5 posto).

Istodobno porasla je i proizvodnost rada što dodatno pozitivno utječe na stanje u industriji, ali ne kao rezultat samo rasta proizvodnje već prije kao rezultat pada zaposlenosti, pogotovo u prerađivačkoj industriji.

Sektor trgovine također bilježi blagi rast indeksa optimizma, a porastao je indeks optimizma u sektoru prijevoza i usluga.

Istraživanje Hlipo indeksa provode Agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni tjednik Lider. Temelji se na anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu, a čelnici tvrtki ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i situaciju u idućih šest mjeseci. (H)

Povezani članci
29.04.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Pesimistična očekivanja u graditeljstvu i turizmu
03.03.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks nastavlja padati
28.10.09 Financije i gospodarstvo
Indeks poslovnog optimizma Hlipo ponovo u području recesije
28.05.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks: U svibnju neznatan rast optimizma
25.03.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks poslovnog optimizma u ožujku dotaknuo dno
28.01.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo - indeks poslovnog optimizma blago porastao
15.03.07 Statistika
HLIPO: optimizam gospodarstvenika i dalje u porastu
08.02.07 Statistika
Hlipo: poslovna očekivanja najoptimističnija do sada
18.01.07 Vijesti
Hlipo indeks u blagom padu
22.12.06 Statistika
Hlipo indeks ukazuje na gospodarski "boom"
16.11.06 Vijesti
HLIPO indeks u listopadu u blagom padu
12.10.06 Korisne informacije
HLIPO indeks poslovnog optimizma i dalje visok
14.09.06 Vijesti
Hendal-Liderov indeks poslovnog optimizma u blagom padu
10.08.06 Vijesti
Snažan rast poslovnog optimizma
12.07.06 Vijesti
Hlipo indeks poslovnog optimizma u blagom padu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa