Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
25.03.2009. Hlipo indeks poslovnog optimizma u ožujku dotaknuo dno
Hlipo je po prvi put pao ispod 90 posto, na 82,3 postotna boda

Hendal-Liderov indeks poslovnog optimizma Hlipo zbog nagle je promjene raspoloženja poduzetnika u ožujku u odnosu na veljaču zašao duboko u kvadrant recesije i dodirnuo dno ljestvice te je prvi put niži od 90 postotnih bodova, odnosno iznosi 82,3 postotna boda.

Uzrok je velik pad očekivanja od poslovanja u sljedećih šest mjeseci, koje je u odnosu na veljaču palo nevjerojatan 14,1 postotni bod (s 93,3 na samo 79,2), priopćeno je iz poslovnog magazina Lider.

Takav pesimizam upućuje na loše trenutačne rezultate poslovanja, ali i sumnju da će se gubitak s početka godine moći nadoknaditi u sljedećim mjesecima, navodi se u priopćenju.

Turizam je pokazao najveći pad očekivanja od sljedećih šest mjeseci kao i pad indeksa optimizma, koji je na minimalnih 80,5 postotnih bodova.

Sektor prijevoza i usluga s trenutačnih 91,8 postotnih bodova također bilježi najnižu razinu indeksa Hlipo do sada. Odraz je to usporene industrijske proizvodnje i prometa u trgovini na malo, koji čine većinu robnog prometa.

Ožujak je donio mali oporavak u lisnicama stanovnika, pa je indeks Hlipo u sektoru trgovine porastao na najvišu razinu u ovoj godini (93,7), ponajviše zbog porasta zadovoljstva trenutačnom situacijom, a manje očekivanjima od sljedećih šest mjeseci, koja su još izrazito pesimistična.

Proizvodni sektor najpogođeniji je tim trendom. U njemu je indeks optimizma pao na 83,5 postotnih bodova, a u odnosu na prošli mjesec najviše su pala očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci, 20,3 postotna boda. S obzirom na pad zaposlenosti u tom sektoru sasvim je jasno da proizvođači ne računaju na brzi oporavak tržišta, stoji u priopćenju.

Najviše oscilira poslovni optimizam poduzetnika u graditeljstvu, a kao i mnoge druge industrije i oni u ožujku ove godine pokazuju svoje dosad najpesimističnije lice. Njihov indeks Hlipo dosegnuo je najnižu razinu od početka mjerenja, odnosno u ožujku iznosi 84,8 postotnih bodova.

Istraživanje Hlipo indeksa provode na mjesečnoj bazi Agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni tjednik Lider. Temelji se na anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu. U anketi se čelnike poduzeća pita kako ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci. (H)

Povezani članci
29.04.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Pesimistična očekivanja u graditeljstvu i turizmu
24.03.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo: Nakon šest mjeseci indeks u zoni gospodarskog rasta
03.03.10 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks nastavlja padati
28.10.09 Financije i gospodarstvo
Indeks poslovnog optimizma Hlipo ponovo u području recesije
28.05.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo indeks: U svibnju neznatan rast optimizma
28.01.09 Financije i gospodarstvo
Hlipo - indeks poslovnog optimizma blago porastao
15.03.07 Statistika
HLIPO: optimizam gospodarstvenika i dalje u porastu
08.02.07 Statistika
Hlipo: poslovna očekivanja najoptimističnija do sada
18.01.07 Vijesti
Hlipo indeks u blagom padu
22.12.06 Statistika
Hlipo indeks ukazuje na gospodarski "boom"
16.11.06 Vijesti
HLIPO indeks u listopadu u blagom padu
12.10.06 Korisne informacije
HLIPO indeks poslovnog optimizma i dalje visok
14.09.06 Vijesti
Hendal-Liderov indeks poslovnog optimizma u blagom padu
10.08.06 Vijesti
Snažan rast poslovnog optimizma
12.07.06 Vijesti
Hlipo indeks poslovnog optimizma u blagom padu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa