30.07.2013.
Adris grupa: Rast prihoda uz stalan rast izvoza
Adris grupa polovicu prihoda od prodaje roba i usluga ostvaruje u izvozu, od čega gotovo 60 posto na vrlo zahtjevnom tržištu Europske unije
|
U prvih šest mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 1,37 milijardi kuna, što je za 4,7 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 1,18 milijardi kuna i, u usporedbi s prošlogodišnjim razdobljem, manji su za 3,8 posto.
Dobit prije poreza, kamata i amortizacije iznosi 214 milijuna kuna i 7,7 posto je niža od prošlogodišnje. Operativna dobit Grupe iznosi 24 milijuna kuna, a dobit prije poreza 108 milijuna kuna.
U 2012. godini, u duhanskom dijelu Grupe, došlo je naime do promjene amortizacijskih stopa, sukladno aktualnoj procjeni ekonomskog vijeka trajanja imovine, što je rezultiralo povećanjem amortizacije u 2013. godini.
U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem TDR je ostvario 12,9 posto manju prodaju, uz prosječan pad potrošnje na regionalnim tržištima od desetak posto. I nadalje je prisutan snažan pomak potražnje prema nižim cjenovnim segmentima. Prisutan je i snažan trend rasta rezanih duhana.
Ulaskom pak Hrvatske u EU uvedene su znatno veće carine na izvoz cigareta na tržišta zemalja CEFTA-e, što će, na godišnjoj razini, rezultirati povećanjem troškova poslovanja za desetak milijuna eura.
U turističkom dijelu poslovanja Adris grupe ostvareno je tri posto manje noćenja nego u prvom polugodištu 2012., uz povećanje ostvarene prosječne cijene od šest posto. Trenutni booking potvrđuje zadržavanje broja noćenja na prošlogodišnjoj razini.
U prvom dijelu godine završen je niz investicija koje poboljšavaju kvalitetu i repozicioniraju proizvode u viši cjenovni segment: druga faza investicije u turističko naselje Amarin, zaokruženje sadržaja i infrastrukture zone Monte Mulini, izgradnja wellness centra hotela Eden te ulaganja u kampove Polari i Valkanela. Investicije su vrijedne više od 240 milijuna kuna.
Unatoč strukturnim problemima hrvatskog turizma, turistički dio Grupe i u ovom razdoblju ostvaruje rezultate koji opravdavaju dosadašnje investicije i buduća ulaganja.
Cromaris je u prvom polugodištu 2013. ostvario 40 posto veću prodaju nego u prvih šest mjeseci prošle godine. Izvoz je porastao 70 posto, od čega najviše na talijanskom tržištu, ujedno i najvećem takvom tržištu u Europi.
Početkom godine osnovana je tvrtka u Italiji. To je bilo nužno kako bi se osnažile marketinško-prodajne aktivnosti i uspostavio izravan odnos s maloprodajom. Na izvoznim tržištima Cromaris plasira dvije trećine ukupne prodaje s trendom daljnjeg rasta.
Gledajući pak u cjelini, Adris grupa polovicu prihoda od prodaje roba i usluga ostvaruje u izvozu, od čega gotovo 60 posto na vrlo zahtjevnom tržištu Europske unije.
|
|
|
|