01.08.2006. (Aleksandra Primorac)
Vinom od malina žele stvoriti hrvatski brand
SLAVONSKI BROD, GORNJA VRBA - Na obiteljskom gospodarstvu Đure i Ane Štefančić, jedinih hrvatskih proizvođača vina od malina, ovih je dana završila berba malina i počeo proces pravljenja vina koje će za tržište biti spremno oko Božića.
Štefančići se uzgojem malina bave još od 1989. godine kao kooperanti Hladnjače. - Za proizvodnju vina od malina odlučio sam se 1995. godine, kada sam registrirao i obrt, i od tada do danas stalno unapređujemo našu proizvodnju - kaže Đuro Štefančić i dodaje kako je uzgoj malina na njihovu gospodarstvu potpuno ekološki. Iako se od samog početka uspješno probio na hrvatskom tržištu, zahvaljujući ponajprije svojoj upornosti, Đuro je, osim kvalitete vina, puno polagao i na dizajn.
- Želio sam stvoriti prepoznatljiv slavonski brend, u čijem mi je dizajnu pomogao Zlatko Kuhar. Zahvaljujući stalnim inovacijama, bocama s pjeskarenim detaljima Slavonskog Broda, zlatovezom, drvenim detaljima, ali ponajprije kvaliteti, naše je vino postalo prepoznatljivo i danas se može naći u svim boljim vinotekama i specijaliziranim trgovinama s autentičnim hrvatskim proizvodima poput Terra croatice i Dubrovačke kuće.
Ali i na menijima svih boljih restorana gdje se poslužuje kao desertno vino - kaže Štefančić, koji sa svog malinjaka danas proizvede oko pet tisuća butelja vina, no u planu je tu proizvodnju proširiti na 15 tisuća butelja. Zato je potrebno povećati nasade malina, a uz riješen sustav navodnjavanja kap po kap, što je sam osmislio, treba osigurati i zaštitu od mraza i tuče. A danas-sutra možda se na njihovu malom obiteljskom gospodarstvu razvije i seoski turizam.
Štefančići su u svojem domu, u dnevnom boravku, urediili i prostor za degustaciju u središtu kojeg je pravi bunar. Riječ je o bunaru kojim je riješeno navodnjavanje vrta, a istodobno služi za hlađenje vina i kao aperitiv bar.
- Malinovo vino je vino koje ima itekako mjesta ne samo na hrvatskom, nego i na inozemnom tržištu jer, primjerice, pouzdano znam da ga nema u Italiji, Njemačkoj, Austriji. No, prije izlaska na europsko tržište puno toga treba pripremiti - kaže Štefančić, koji uz vino kao popratne proizvode plasira i liker te rakiju od malina.
Puno pažnje izgledu butelja
Sve butelje Štefančićeva vina, ali likera i rakije, pomno su upakirane. - Da bi se opstalo na tržištu, mora se voditi računa i o izgledu proizvoda. Imamo butelje u ekološkim poklon-kutijama, u malim suvenir-bočicama, u kombinaciji drvenih detalja i pjeskarenih boca na kojima su prikazani brodska Tvrđava i Samostan. Najnoviji dizajn je pjeskarena boca s detaljem zlatoveza, čime smo željeli dobiti proizvod za koji će se na prvi pogled znati da dolazi iz Slavonije - kaže Štefančić.
Izvor: jutarnji.hr
|
|
|
|