01.10.2006.
U Zagrebu održan Maloprodajni forum
U organizaciji Internacionalnog centra za profesionalnu edukaciju ICPE od 28. do 30. rujna održan je Maloprodajni forum na temu: ECR i Category Management: Fokus na kupca u maloprodaji
U prvom dijelu Maloprodajnog foruma izlagali su predavači na sljedeće teme:
- Dr.Sc. Oliver Koli, Direktor Consumer Insights, Europanel: "Kako rasti i razvijati poslovanje u doba usporenog tržišnog rasta, privatnih marki i diskonata"
- Michael Morrison, Glavni istraživač, Australian Center for Retail Study "The Power of Emotional Retail Branding - stvaranje jedinstvenog doživljaja kupovine"
- Jerry Singh, Director Category Management Inc. "Category Management: Implementation Challenges"
- Dr.Sc. Josip Muller, Bus. Dev. Manager J&J Consumer: "Category Management: Efikasan odgovor na potrebe kupaca u maloprodaji", Prezentacija prve knjige o Category Managementu u Hrvatskoj i regiji (autori: J. Muller, J. Singh, M. Avdukić, M. Grgec, K. Horbec, M. Jakša, Z. Pavlek, M. Valek)
- ECR organizacija u Europi i formiranje ECR Hrvatska - Promocija osnivanja ECR Hrvatska - hrvatske podružnice najutjecajnije svjetske udruge vodećih svjetskih proizvođača i maloprodajnih kuća
- Maximilian Musselius, Executive Director, ECR Russia "Implementation of ECR Best Practices in Russia. Using ECR Scorecard to Identity and Improve the Service Level for Consumers"
- Dragan Munjiza, Predsjednik uprave, Konzum i Predsjednik upravnog odbora ECR Hrvatska "Osnivanje i djelatnost ECR Hrvatska"
Nakon vrlo zanimljivog prvog dijela Maloprodajnog foruma možemo izdvojiti
Ulaskom stranih dikontera poput Lidla u Hrvatsku, maloprodajni lanci i proizvođači najvjerojatnije će se u naredne dvije godine naći u poziciji svojih zapadnoeuropskih susjeda kod kojih je u posljednjih pet godina prisutan trend rasta tržišnog udjela privatnih robnih marki u rasponu od 15 do čak 25 posto, a stalno je prisutan trend snižavanja cijene proizvoda.
U Europi raste udjel privatnih marki i diskonata, ali to ne znači da se njihov uspjeh podrazumijeva. Uz to trend u maloprodaji je u 2004. i 2005. godini snižavanje cijena unutar 100 kategorija proizvoda za prosječno 10 posto.
To stvara velik pritisak i na proizvođače i na maloprodajne lance - rekao je Oliver Koll, bečki stručnjak za privatne robne marke i diskonte. Cijene su, poručio je Koll, i glavni razlog zbog kojeg je rast unutar kategorija u Europi vrlo spor.
|
Osnovni preduvjet za rast prema Kollu je inovacija, a kao primjer je navodi Njemačku u kojoj je zabilježen rast od četiri posto u skupini proizvoda s predznakom inovativnosti. Na policama europskih maloprodajnih dućana četiri od 10 artikala privatne su robne marke što je, prema stručnim procjenama, za proizvođače nacionalnih brandova vrlo nezgodna pozicija.
U Hrvatskoj bi se borba za tržište između privatnih i nacionalnih robnih marki trebala dogoditi kroz dvije godine, iako je sada udjel privatnih marki vrlo malen, samo 2 posto. Europski prosjek udjela privatnih robnih marki u maloprodaji je 23 posto.
|
Okrugli stol
Na okruglom stolu bilo je riječi o "Fokusu na kupca kao izvoru konkurentske prednosti u hrvatskoj i regionalnoj maloprodaji i osnivanju ECR Hrvatska"
Sudionici okruglog stola bili su:
Hrvoje Čeović, Procter & Gamble, Predsjednik uprave; Dr.Sc. Jure Ćurković, Direktor, PIS; Frank Hammerle, Metro SE Europe, Administration Director; Klara Karivan, GS1, Direktor; Dr. Sc. Josip Muller, J&J Consumer, Bus. Dev. Manager za HR i BiH; Dragan Munjiza, Konzum, Predsjednik uprave; Maximilian Musselius, Executive Director, ECR Russia; Saša Romac, Podravka, Član uprave; a moderator konferencije bio je Prof. Dr. Sc. Zvonimir Pavlek
Okrugli stol bio je tiskovno i televizijski medijski popraćen. Izdvojiti možemo riječi Dragana Munjize koji je istaknuo da se u narednih godinu dana očekuje povezivanje trgovačkih subjekata i proizvođača u cilju boljeg odnosa prema kupcu. Zasad su to prepoznali Konzum i Podravka, a pregovori se vode sa dosta proizvođačkih tvrtki iz Hrvatske. Informatički alati za povezivanje logistike kao i dobra volja postoje, čulo se u kratkim izjavama sudionika Okruglog stola.
Nakon okruglog stola uslijedili su zanimljivi primjeri iz prakse:
- Zvonimir Harjač, Vodeći projektant IS: "Optimiranje poslovnih procesa u maloprodaji putem informacijskog sustava"
- Slađana Bastašić, Category Manager, Coca Cola Beverages: "Understanding Shopper is a Key to Success"
- Ante Šalinović, Research Manager, Puls: 'Korištenje istraživanja tržišta u maloprodaji
- Marina Grgec, Consumer Tracking Director, Gfk Croatia: "Gfk CatMan Guide - kako prepoznati prilike za rast prodaje"
- Martina Mikrut, Samostalni voditelj projekata, Prizma: "Ponašanje potrošača kao osnova za upravljanje kategorijom"
Drugog i trećeg dana odvijale su se vrlo zahtjevne i uspješne radionice
Uz stručno vodstvo g. Jerryja Singha i gđe. Hope Mandel prolazilo se kroz svih osam koraka Category Managementa na primjerima iz prakse vodećih svjetskih tvrtki.
Skup je brojao oko 160 sudionika.
|
|
|
|