Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
01.10.2006. U Zagrebu održan Maloprodajni forum
U organizaciji Internacionalnog centra za profesionalnu edukaciju ICPE od 28. do 30. rujna održan je Maloprodajni forum na temu: ECR i Category Management: Fokus na kupca u maloprodaji

U prvom dijelu Maloprodajnog foruma izlagali su predavači na sljedeće teme:

- Dr.Sc. Oliver Koli, Direktor Consumer Insights, Europanel: "Kako rasti i razvijati poslovanje u doba usporenog tržišnog rasta, privatnih marki i diskonata"

- Michael Morrison, Glavni istraživač, Australian Center for Retail Study "The Power of Emotional Retail Branding - stvaranje jedinstvenog doživljaja kupovine"

- Jerry Singh, Director Category Management Inc. "Category Management: Implementation Challenges"

- Dr.Sc. Josip Muller, Bus. Dev. Manager J&J Consumer: "Category Management: Efikasan odgovor na potrebe kupaca u maloprodaji", Prezentacija prve knjige o Category Managementu u Hrvatskoj i regiji (autori: J. Muller, J. Singh, M. Avdukić, M. Grgec, K. Horbec, M. Jakša, Z. Pavlek, M. Valek)

- ECR organizacija u Europi i formiranje ECR Hrvatska - Promocija osnivanja ECR Hrvatska - hrvatske podružnice najutjecajnije svjetske udruge vodećih svjetskih proizvođača i maloprodajnih kuća

- Maximilian Musselius, Executive Director, ECR Russia "Implementation of ECR Best Practices in Russia. Using ECR Scorecard to Identity and Improve the Service Level for Consumers"

- Dragan Munjiza, Predsjednik uprave, Konzum i Predsjednik upravnog odbora ECR Hrvatska "Osnivanje i djelatnost ECR Hrvatska"

Nakon vrlo zanimljivog prvog dijela Maloprodajnog foruma možemo izdvojiti
Ulaskom stranih dikontera poput Lidla u Hrvatsku, maloprodajni lanci i proizvođači najvjerojatnije će se u naredne dvije godine naći u poziciji svojih zapadnoeuropskih susjeda kod kojih je u posljednjih pet godina prisutan trend rasta tržišnog udjela privatnih robnih marki u rasponu od 15 do čak 25 posto, a stalno je prisutan trend snižavanja cijene proizvoda.

U Europi raste udjel privatnih marki i diskonata, ali to ne znači da se njihov uspjeh podrazumijeva. Uz to trend u maloprodaji je u 2004. i 2005. godini snižavanje cijena unutar 100 kategorija proizvoda za prosječno 10 posto.

To stvara velik pritisak i na proizvođače i na maloprodajne lance - rekao je Oliver Koll, bečki stručnjak za privatne robne marke i diskonte. Cijene su, poručio je Koll, i glavni razlog zbog kojeg je rast unutar kategorija u Europi vrlo spor.
Osnovni preduvjet za rast prema Kollu je inovacija, a kao primjer je navodi Njemačku u kojoj je zabilježen rast od četiri posto u skupini proizvoda s predznakom inovativnosti. Na policama europskih maloprodajnih dućana četiri od 10 artikala privatne su robne marke što je, prema stručnim procjenama, za proizvođače nacionalnih brandova vrlo nezgodna pozicija.

U Hrvatskoj bi se borba za tržište između privatnih i nacionalnih robnih marki trebala dogoditi kroz dvije godine, iako je sada udjel privatnih marki vrlo malen, samo 2 posto. Europski prosjek udjela privatnih robnih marki u maloprodaji je 23 posto.
Okrugli stol
Na okruglom stolu bilo je riječi o "Fokusu na kupca kao izvoru konkurentske prednosti u hrvatskoj i regionalnoj maloprodaji i osnivanju ECR Hrvatska"

Sudionici okruglog stola bili su:
Hrvoje Čeović, Procter & Gamble, Predsjednik uprave; Dr.Sc. Jure Ćurković, Direktor, PIS; Frank Hammerle, Metro SE Europe, Administration Director; Klara Karivan, GS1, Direktor; Dr. Sc. Josip Muller, J&J Consumer, Bus. Dev. Manager za HR i BiH; Dragan Munjiza, Konzum, Predsjednik uprave; Maximilian Musselius, Executive Director, ECR Russia; Saša Romac, Podravka, Član uprave; a moderator konferencije bio je Prof. Dr. Sc. Zvonimir Pavlek

Okrugli stol bio je tiskovno i televizijski medijski popraćen. Izdvojiti možemo riječi Dragana Munjize koji je istaknuo da se u narednih godinu dana očekuje povezivanje trgovačkih subjekata i proizvođača u cilju boljeg odnosa prema kupcu. Zasad su to prepoznali Konzum i Podravka, a pregovori se vode sa dosta proizvođačkih tvrtki iz Hrvatske. Informatički alati za povezivanje logistike kao i dobra volja postoje, čulo se u kratkim izjavama sudionika Okruglog stola.

Nakon okruglog stola uslijedili su zanimljivi primjeri iz prakse:
- Zvonimir Harjač, Vodeći projektant IS: "Optimiranje poslovnih procesa u maloprodaji putem informacijskog sustava"
- Slađana Bastašić, Category Manager, Coca Cola Beverages: "Understanding Shopper is a Key to Success"
- Ante Šalinović, Research Manager, Puls: 'Korištenje istraživanja tržišta u maloprodaji
- Marina Grgec, Consumer Tracking Director, Gfk Croatia: "Gfk CatMan Guide - kako prepoznati prilike za rast prodaje"
- Martina Mikrut, Samostalni voditelj projekata, Prizma: "Ponašanje potrošača kao osnova za upravljanje kategorijom"

Drugog i trećeg dana odvijale su se vrlo zahtjevne i uspješne radionice
Uz stručno vodstvo g. Jerryja Singha i gđe. Hope Mandel prolazilo se kroz svih osam koraka Category Managementa na primjerima iz prakse vodećih svjetskih tvrtki.
Skup je brojao oko 160 sudionika.

Povezani članci
15.10.09 Seminari, konferencije
Adizes savjetovao menadžere vodećih hrvatskih kompanija
27.09.07 Seminari, konferencije
Predstavljen servis "FINA kompenzacija"
01.06.07 Seminari, konferencije
Dobri prodavači i dobri sportaši ne rađaju se nego stvaraju
15.05.07 Seminari, konferencije
Adris Business Forum u Zagreb dovodi legendarnog Jacka Welcha
14.05.07 Korisne informacije
Sve veća važnost nefinancijskih pokazatelja poslovanja
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa