04.05.2009.
Magma izgubila 8,6 mil. kuna zbog tečajnih razlika
Magma grupa je završila prvi kvartal s gubitkom od 14,7 mil. kuna, od čega skoro 60 posto čine negativne tečajne razlike
Magma Grupa je u prvom kvartalu ove godine imala neto gubitak od 14,68 milijuna kuna, dok je u istom razdoblju lani gubitak iznosio 15,7 milijuna kuna, podaci su iz financijskog izvješća tvrtke objavljenog na Zagrebačkoj burzi.
Otežani uvjeti financiranja te slabljenje tečaja kune, prvenstveno u odnosu na USD, povećali su troškove financiranja i iznos negativnih tečajnih razlika s 1,7 milijuna kuna u lanjskom prvom kvartalu na 8,6 milijuna kuna u prvom kvartalu 2009.
Na gubitak su značajno utjecali i troškovi amortizacije Grupe od 13,4 milijuna kuna što je 28,2 posto više nego lani. Bruto marža Grupe iznosiila je 49,73%, za razliku od lanjskih 48,67%.
Navedeni rezultat ostvaren je u iznimno složenim uvjetima poslovanja realnog pada kupovne moći, zabrinutosti za buduće prihode te zabrane rada nedjeljom, stoji u pojašnjenju poslovnih rezultata.
Konsolidirani prihod Grupe iznosio je 205,6 milijuna kuna, što je 2,77% više nego u prvom lanjskom kavrtalu. Vlastite robne marke ostvarile su porast prihoda od preko 30 %, dok franšizne bilježi pad od 25,5%.
Magma je tijekom prvoga kvartala zatvorila devet trgovina, otvorila četiri nove trgovine te izvršila prenamjenu asortimana u korist onih sadržaja koji postižu bolje rezultate.
Troškovi osoblja smanjeni za čak 11 posto pa je broj aktivnih radnika u prvom kvartalu bio manji za 24 posto, no značajnije smanjenje troškova osoblja bit će vidljivo tek u narednim razdobljima u kojima trošak optimiziranih radnih mjesta neće teretiti poslovanje, stoji u priopćenju.
Dodatne izazove poslovanju grupe predstavlja pad vrijednosti nacionalnih valuta u Srbiji i Mađarskoj u odnosu na euro.
Analiza prodajnih rezultata u Srbiji i Mađarskoj iskazna u njihovim nacionalnim valutama pokazuje rast, no s obzirom da je konsolidirani prodajni rezultat iskazan u kunama, efekt rasta nije vidljiv zbog značajne pada vrijednosti njihovih nacionalnih valuta.
Iako Magma očekuje daljnji dvoznamenkasti pad osobna potrošnje, tvrtka će i dalje povećavati svoj tržišni udio na ključnim tržištima prilagodbom asortimana mogućnostima kupaca te povećanjem konkurentske sposobnosti, zaključuje priopćenje. (Bankamagazin)
|
|
|
|