26.03.2008.
Fižulić: Povećanjem efikasnosti Magma smanjuje troškove
Očekujemo da će sporost i neefikasnost logistike i snabdijevanja prodajne mreže ove godine biti prevladano, rekao je Fižulić
Lani je Magma bila usmjerena na investicije u prodajnu mrežu, a ove je godine najvažniji cilj povećanje efikasnosti poslovanja, rekao je Hini predsjednik Uprave te trgovačke tvrtke Goranko Fižulić.
Do kraja idućega tjedna, Magma će završiti s preseljenjem u novi distributivno-logistički centar te završiti s implementacijom WAMS-a, najmodernijeg informatičkog sustava za upravljanje skladišnim poslovanjem.
"Očekujemo da će boljke iz prošlih godina, kao što su sporost i neefikasnost logistike i snabdijevanja prodajne mreže, ove godine biti prevladane. Povećanjem efikasnosti, Magma će bitno smanjiti troškove, riječ je o milijunskim uštedama u eurima, uz mogućnost povećanja prihoda i marži", ističe Fižulić.
Dodaje kako će ova godina biti investicijski manje zahtjevna, što se tiče otvaranja novih prodajnih prostora.
Lani je Magma povećala svoj prodajni prostor s 44.000 na 66.000 četvornih metara, a ove planira dosegnuti 80.000 četvornih metara prodajnog prostora.
Efekti lanjskog proširenja prodajne mreže znatno će utjecati na ovogodišnje poslovanje Magme.
U drugoj polovici svibnja, Magma će pokrenuti novu diviziju proizvoda za kućanstvo pod nazivom Magma home u sklopu koje će otvoriti 10 prodajnih prostora na postojećim većim Magminim lokacijama u pet gradova: Zagrebu, Rijeci, Ljubljani, Budimpešti i Beogradu.
Magma puno očekuje od nove divizije i to ne samo kroz izravne prihode nego i kroz sinergijski učinak izazvan povećanjem broja kupaca na navedenim lokacijama.
Podsjećamo, konsolidirani prihodi Grupe Magma iznosili su lani 827 milijuna kuna, što je 24,5 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Dobit Grupe prije poreza dosegnula je 16,2 milijuna kuna.
"Lani je bilo zakašnjenja u otvaranju pojedinih prodajnih prostora, ne našom krivnjom, zbog čega su prihodi manji nego što su bili planirani, a imali smo zbog toga i povećane troškove. Rezultati Magme d. d, koji su prvi objavljeni, bili su dobri, pa su analitičari očekivali još i bolje rezultate Grupe, u kojoj su tvrtke koje rade u pet zemalja. No, Grupa je ostvarila manje, čemu je razlog navedeno kašnjenje u otvaranju lokacija", objašnjava Fižulić.
Ističe i kako je važnije da Magma ispuni planove iz prospekta u srednjem roku. Ove godine Magma očekuje nastavak stabilnog i snažnog rasta prihoda kao i u proteklim godinama.
Na najvažnijem, hrvatskom tržištu, na kojemu je lani ostvareno 88 posto, a na inozemnim tržištima 12 posto prihoda, Fižulić očekuje najmanje istu stopu rasta kao i prošle godine. I to bez obzira na prijedlog zakona po kojemu trgovine ne bi radile nedjeljom.
|
I na inozemnim Magminim tržištima očekuje snažan rast prihoda.
U BiH očekuje stabilne stope rasta kao i prošlih godina te povećanje produktivnosti, dok je u Mađarskoj Magma tek počela poslovati i na tom joj je tržištu opseg poslovanja manji nego na drugim tržišta. Najveću stopu rasta u ovoj će godini, kaže Fižulić, Magma zabilježiti na tržištima Slovenije i Srbije. (H)
|
|
|
|