18.08.2008.
Magma: Gubitak od 27 mil. kuna
Najveći udio u realiziranom gubitku imala je Magma International Srbija
Magma grupa je u prvom polugodištu ostvarila konsolidirani prihod u iznosu od 427,8 milijuna kuna, što je porast od 24,26 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, te konsolidirani gubitak od 27 milijuna kuna, u ponedjeljak je objavljeno na Zagrebačkoj burzi.
Konsolidirana bruto dobit ostvarena u prvih šest mjeseci iznosi 204,9 milijuna kuna, što je porast od 19,66 posto u odnosu na isto razdoblje 2007.
Razlog bitno manjem porastu ostvarene marže u odnosu na porast prihoda je u povećanim udjelima sniženja i akcija u ukupnoj prodaji koje su uzrokovane padom kupovne moći.
Navedeno je imalo za izravnu posljedicu stagnaciju i pad prodaje premium brandova. Najizraženiji pad kupovne moći je u Srbiji, drugom najvažnijem tržištu Magma grupe, uzrokovan, kao i u drugim zemljama, povećanjem cijena osnovnih namirnica i cijena energenata. U Srbiji je prihod porastao za 81 posto, a realizirana bruto dobit za 44,4 posto.
Pad prodaje franšiznih brandova bio je najsnažniji u Srbiji, što je bio razlog za restrukturiranje dijela mreže. Zatvorene su dvije trgovine, dvije će biti zatvorene do kraj godine, dok ih je pet preuređeno uz promjenu i nadopunu asortimana.
Promatramo li pojedinačno članice Grupe, rezultate sukladno planovima ili bolje od planiranoga ostvarile su Magma B BiH i Magma International Hong Kong.
Magma S Slovenija, Magma International Srbija i Magma H Mađarska ostvarile su rezultat manji od planiranog. U tim će zemljama ukupna realizacija na kraju 2008. biti niža od prvotno planirane.
U strukturi prihoda po zemljama za prvih šest mjeseci, 80 posto konsolidiranog prihoda čini prihod ostvaren u Hrvatskoj, slijedi Srbija koja u ukupnim prihodima sudjeluje s 12 posto, BiH s 5 posto, Slovenija s 2 posto te Mađarska s 1 posto.
Konsolidirani gubitak za prvih šest mjeseci iznosi 27,0 milijuna kuna, pri čemu najveći udio u realiziranom gubitku ima Magma International Srbija.
Kako bi u idućem razdoblju osigurala snažne stope rasta, Magma svakodnevno prati potrebe kupaca i zahtjeve tržišta. Time dugoročno želimo ojačati svoju konkurentsku sposobnost te povećati tržišni udio.
Tako je, u svrhu povećanja prihoda i poboljšanja postojećeg asortimana, Magma krajem lipnja predstavila novu diviziju proizvoda Magma home. Trenutno Magma home posluje na devet lokacija širom regije.
Do kraja godine ovaj koncept, namijenjen opremanju kućanstva, planiramo otvoriti na još pet lokacija.
Ekspanzija će u idućem periodu biti usmjerena na tržišta i asortimane u kojima će biti moguće ostvarivati stope rasta koje je Magma ostvarivala i u proteklih deset godina, navodi se u priopćenju. (Bankamagazin)
|
|
|
|