Trgovina
Seniko studio
Turizam
21.11.2008. Kongres hotelijera o Dubinskoj analizi turizma i utjecajima krize
Situacija u gospodarstvu od privatnog sektora zahtjeva smanjenje troškova, dok javni sektor, uz veća sredstva za promidžbu, treba sagledati i ukupna fiskalna i 'parafiskalna' opterećenja turizma

U narednoj godini glavni turistički konkurenti Hrvatske krenut će u nesmiljenu borbu za svakog gosta i zbog toga će se u promociju hrvatske turističke ponude morati uložiti značajna sredstva i pokušati rezultate u idućoj godini održati barem na razini iz ove, rekao je danas pomoćnik ministra turizma Želimir Kramarić.

U sklopu rasprave na XII. kongresu Hrvatske udruge hotelijera i restoratera (HUH) o Dubinskoj analizi stanja u turizmu i ugostiteljstvu, Kramarić je kazao da se s izradom te analize krenulo prošle godine te da bi, nakon niza javnih rasprava poput današnje, uskoro trebala biti dovršena, iako se u međuvremenu situacija bitno promijenila s obzirom na financijsku i gospodarsku krizu.

Takvi uvjeti od privatnog sektora zahtjevaju smanjenje troškova, dok javni sektor, uz veća sredstva za promidžbu, treba sagledati i ukupna fiskalna i 'parafiskalna' opterećenja i vidjeti može li se u tom smisli kako pomoći turističkom sektoru, rekao je Kramarić.

Prema riječima Nevena Ivandića s Instituta za turizam, ukupna fiskalna i 'parafiskalna' opterećenja na bruto promet u turizmu iznose 27,34 posto, od čega 22 posto čine porezi, poglavito PDV te davanja na plaće, dok se oko 5 posto odnosi na parafiskalne namete, poput spomeničke rente, RTV pretplate, komunalnih davanja te ostalih pristojbi i naknada.

Hotelijeri u tom smisli podržavaju uvođenje diferencirane stope PDV-a, a zalažu se da ona bude niža od važeće, odnosno da za sve ugostiteljske usluge - smještaj, prehranu i pića, te na izlete iznosi 6 posto, kao što je to u većini mediteranskih zemalja.
Franco Palma
Franco Palma
Kongres se, osim na makroekonomskoj razini, bavi i ostalim segmentima Dubinske analize i prijedlozima rješenja na području zakonodavnih promjena, investicija, privatizacije, uvjeta poslovanja hotelskih tvrtki i dr., ali i mogućim utjecajima krize na turističku sezonu iduće godine.

Na početku kongresa predsjednik Predsjedništva HUH-a Franco Palma kazao je pak da ta udruga ne podržava prijedlog Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) da se članarina Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) smanji za 25 posto te da će preispitati svoje pridruženo članstvo HUP-u.

Prihvati li se prijedlog HUP-a, rekao je, turističke zajednice iduće bi godine dobile 40 milijuna kuna manje, a taj se prijedlog čini kontradiktornim uzme li se u obzir nužnost dodatnih ulaganja u promidžbu.

U popodnevnom dijelu kongresa raspravljalo se o mogućnostima povezivanja domaće prehrambene i prerađivačke industrije s turizmom kako bi uvidjele mogućnosti povećanja udjela domaćih proizvoda u turističkoj ponudi.

Suprotno uvriježenom shvaćanju kako je cijena prevladavajući argument zbog kojeg turističke tvrtke uvoze hranu i piće, provedeno istraživanje među tim tvrtkama pokazuje kako je cijena odlučujuća za samo 6 posto ispitanika.
Nedostatnost ponude je s 42 posto dominantni razlog zašto uvozimo, a u 18 posto primjera to je kvaliteta i ekskluzivnost proizvoda.

S time se složila i izvršna potpredsjednica Agrokora, Ljerka Puljić, rekavši kako u proizvodnji strateških prehrambenih artikala poput mesa ili voća i povrća Hrvatska ni izbliza ne zadovoljava svoje potrebe pa je logično da se turizam okreće inozemnim tržištima.

„U tom dijelu postoje velike rezerve i upravo bi sinergijsko djelovanje turizma i domaćih proizvođača moglo pomoći kako razvoju proizvodnje deficitarnih kultura s jedne strane tako i obogaćivanju turističke ponude s druge“, rekla je Puljić.

Prognoze za turističku 2009. godinu kreću se od predviđanja o stagnaciji ili gubicima u poslovanju do ohrabrujućih najava kako je upravo gospodarska recesija u Europi prilika za Hrvatsku.

Prilika se vidi, prije svega, u tome što se za iduću godinu predviđa stagnacija putovanja na svjetskoj razini, pogotovu u udaljene destinacije, što je prednost za Hrvatsku s obzirom na blizinu emitivnih tržišta.

No, kako bi se osigurala konkuretnost poslovanja, rečeno je, potrebno je zadržati postojeću razinu cijena, ako već nije moguće njihovo smanjivanje, te nastavak ulaganja u kvalitetu i diversifikaciju ponude. Također, neophodno je poraditi na marketinškom imidžu Hrvatske na nacionalnoj razini i razvoju destinacijskog turizma. (Hina, Suvremena.hr)

Povezani članci
18.09.13 Odnosi s javnošću
Maras: Nastavit ćemo s ukidanjem parafiskalnih nameta
05.09.13 Vijesti
Ministar Vrdoljak najavio smanjenje 150 do 200 parafiskalnih nameta
20.08.13 Inspekcijske službe
Snažan porast prijavljenog prometa zbog fiskalizacije
08.05.13 Financije i gospodarstvo
Grčić: Smanjit ćemo parafiskalne namete
19.04.13 Financije i gospodarstvo
Međunarodne gospodarske organizacije u Hrvatskoj predložile pet mjera za poboljšanje poslovne klime
20.10.12 Turizam
Grad Split turistički prvak Hrvatske za 2012.
19.10.12 Turizam
DHT: Dodijeljene nagrade Turistički cvijet za druga i treća mjesta
27.08.12 Turizam
Veljko Ostojić najavio daljnju privatizaciju u turizmu
30.07.12 Turizam
Prihodi u turizmu u prvih pet mjeseci 4,2 posto veći
26.04.12 Turizam
Održana sjednica Turističkog poslovnog vijeća pri HGK
26.01.12 Vijesti
HUP zadovoljan Vladinim proračunskim projekcijama
25.01.12 Turizam
Hotelijeri s optimizmom dočekuju predstojeću turističku sezonu
20.01.12 Turizam
Dovršetak turističke strategije u rujnu
27.12.11 Turizam
Ministar turizma V. Ostojić o turističkoj 2012.
17.06.11 Financije i gospodarstvo
Vlada: Uredba o Izjavi o fiskalnoj odgovornosti
07.03.11 Financije i gospodarstvo
Vlada najavila smanjenje parafiskalnih nameta
06.11.10 Turizam
Pripreme za sezonu 2011.
20.10.10 Financije i gospodarstvo
Niža spomenička renta u Zagrebu
19.10.10 Turizam
Raspisan natječaj za strategiju hrvatskog turizma
24.09.10 Seminari, konferencije
Kongres hotelijera 1. listopada u Zagrebu
09.08.10 Turizam
Hotelijeri sezonu ocjenjuju zadovoljavajućom
29.05.10 Financije i gospodarstvo
Vlada snizila vodni doprinos za 25 posto
27.05.10 Vijesti
HUP pozdravlja odluku o smanjenju troškova gradnje i komunalnog doprinosa
20.05.10 Financije i gospodarstvo
Vlada prepolovila spomeničku rentu
24.12.09 Financije i gospodarstvo
S Novom godinom i novi nameti gospodarstvu
10.11.09 Turizam
Dobit hotelsko-turističkih tvrtki 5,8% manja nego lani
22.10.09 Turizam
Hotelijeri: Ove godine pad dobiti 15 posto, sljedeće očekuju rast
15.09.09 Turizam
Leko: Hotelijeri u gubitku 200 mil. kuna
11.09.09 Vijesti
Dalmatinski HUP prijeti štrajkom poduzetnika
01.07.09 Turizam
Hotelijeri kritiziraju Akcijski plan za turizam
14.05.09 Vijesti
Podrška HUP-a gospodarskim smjernicama Grada Zagreba
10.04.09 Turizam
Pad dolazaka individualnih turista 6 posto
19.03.09 Turizam
Hoteljeri očekuju pad prihoda za 2,7 posto
09.03.09 Sajmovi i izložbe
Sajam CroTOUR '09 od 1. do 5. travnja na ZV-u
09.02.09 Turizam
HUH: Hitno smanjenje naknada za spomeničku rentu, HRT, ZAMP i slivne vode
09.02.09 Financije i gospodarstvo
Uz rebalans proračuna i smanjenje parafiskalnih davanja
14.01.09 Turizam
Ministarstvo turizma: Ponoviti prošlogodišnje rezultate
08.12.08 Tvrtke i tržišta
Kuštrak: Agrokorove investicije su jako usporene
27.11.08 Turizam
Sindikat turizma: Zamrzavanje plaća ne dolazi u obzir
26.11.08 Vijesti
HUP zahtijeva nulti deficit i podržava reformu zdravstva
23.10.08 Vijesti
HUP predlaže mjere za ublažavanje utjecaja svjetske krize u Hrvatskoj
25.09.08 Turizam
HUH: Upozorenje o lošoj profitabilnost hotelijera
15.09.08 Vijesti
HUP: Parafiskalni nameti odnose 12,5 mlrd kuna
04.06.08 Turizam
HUH: Zaboravite broj noćenja i dolazaka, gledajte prihode!
11.03.08 Vijesti
Kuštrak: HGK u četiri godine iz gospodarstva "izvukla" milijardu kuna
12.02.08 Turizam
HUH: PDV na turistički smještaj smanjiti na 6 posto
04.02.08 Turizam
Bajs: Turističko zemljište može biti problem, ali i razvojna šansa
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa