Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
18.09.2008. Trgovačke marže na kruh do 31 posto
Visina marži koje se kreću od 20 do 60 posto poslovna su tajna

Trgovačke marže u velikim hrvatskim trgovačkim lancima kreću se čak do 62 posto - najveću maržu imaju neke vrste voća (do 42 posto), peciva (do 33 posto), kruh (do 31 posto) i mesni proizvodi (do 29 posto), piše Jutarnji list.

S maržama od 20 i više posto trgovci zarađuju i na proizvodima kao što su konzerve, tjestenina, čokolada i majoneza, proizvodima koji se puno prodaju i značajno utječu na skupoću potrošačke košarice.

Podatke o maržama Jutarnji je dobio od Ministarstva gospodarstva koje je zajedno s Vladom nedavno od Državnog inspektorata zatražilo analizu marži kako bi se utvrdilo koliko one utječu na poskupljenja najvažnijih kućnih potrepština.

No, budući da su iznosi marži poslovna tajna i trgovci ih imaju pravo slobodno određivati, u Ministarstvu ne mogu govoriti o imenima trgovačkih lanaca čije su marže analizirane.

Direktorica Sektora za trgovinu u HGK, Milica Rakuša Martulaš, kaže kako je struktura cijena u Hrvatskoj različita od one u EU, ali da se marže u tim državama, “prema europskim konzultantima, kreću od 50 do 70 posto”.

"Definiranje marži izuzetno je komplicirano jer ovisi o nizu čimbenika - o veličini trgovačkog lanca, poziciji tog lanca, tj. ima li vlastitu proizvodnju, svoju logistiku i distribuciju, te u konačnici i o strategiji svakog pojedinog lanca koji odlučuje koje proizvode ponuditi kupcima na tržištu - rekao je menadžer jednoga velikog trgovačkog lanca.

Lakše je najvećim trgovačkim lancima s vlastitom proizvodnjom koja im omogućava nižu nabavnu vrijednost i veće marže, kao i onome kojim ima svoj logistički centar i distribuciju.

Svaki trgovac očito ima svoju strategiju: izabire određenu kategoriju proizvoda koja je ključna u privlačenju kupaca i onda ima najbolju robu, najveći izbor i najbolje cijene, što znači i niže marže u tom segmentu. Ali to se onda kompenzira većim maržama za druge proizvode.

Trgovci pojašnjavaju kako unutar svake pojedine kategorije postoje proizvodi koji su bazni i cjenovno vrlo osjetljivi.

Ako je riječ o mliječnim proizvodima, to je onda svakako litra mlijeka, čija je cijena u maloprodaji vrlo izjednačena te su stoga relativno niske marže.

I podaci Ministarstva gospodarstva pokazuju da je raspon marži za mlijeko od 0,12 do 18,76 posto. S druge strane su proizvodi iz iste kategorije, primjerice probiotik sa žitaricama, koji imaju dodanu vrijednost, nisu socijalni, njihovi troškovi i obrtaj su veći pa su i marže veće.
Iako država ne može utjecati na formiranje marži, Vlada će moći kritizirati trgovce zbog njih, što je već i učinila. - Apeliram na sve one koji neopravdano dižu marže da se sjete da zarađuju novac u konkretnom društvu.

Marže uvijek moraju biti primjerene tržištu i situaciji u kojoj se društvo nalazi - izjavio je premijer Ivo Sanader. (Bankamagazin)

Povezani članci
28.10.13 Promocije
Aparat za pečenje kruha Gorenje BM1400E
31.08.12 Izvoz
Izvozne carine na pšenicu, kukuruz i šećernu repu
28.08.12 Vijesti iz regije
Kuhar: Marže na hranu u Sloveniji najviše u EU-u
13.08.12 Prehrambeni proizvodi
Cijena kruha u FBiH od rujna skuplja 20 posto
19.04.12 Seminari, konferencije
Položaj i zakonodavni okvir poslovanja trgovaca-obrtnika
29.02.12 Trgovina na malo
Trgovci ne očekuju veće korekcije cijena zbog višeg PDV-a
23.02.12 Trgovina na malo
Brionka neće dizati cijene zbog povećanja PDV-a
26.01.12 Trgovina na malo
Viši PDV podići će cijene
21.12.11 Prehrambeni proizvodi
U Gospiću otvorena nova tvornica kruha
31.10.11 Prehrambeni proizvodi
Potrošnja hrane i pića u 2010.
07.03.11 Seminari, konferencije
Poziv na Savjetovanje: Mjesto i uloga malih trgovaca na hrvatskom tržištu
03.03.11 Trgovina na malo
Konzum najavio najnižu cijenu kruha na hrvatskom tržištu
01.03.11 Prehrambeni proizvodi
Slavoncima od danas skuplji kruh
22.02.11 Prehrambeni proizvodi
Žitozajednica o poskupljenju kruha
16.02.11 Vijesti
Uskoro više cijene kruha u Osijeku
09.11.10 Trgovina na malo
Trgovci tvrde da još samo dobavljači mogu sniziti cijene
15.10.10 Prehrambeni proizvodi
Žitozajednica: Svaka članica sama odlučuje o dizanju cijena
15.10.10 Prehrambeni proizvodi
Olgica Spevec: Najava poskupljenja kruha je nezakonita
15.10.10 Vijesti
SSSH: Poskupljenje kruha novi udar na siromašne
14.10.10 Vijesti
Žitozajednica: Kruh će poskupjeti 3 do 6 posto
25.08.10 Trgovina na malo
Čobanković: Za sada cijena kruha neće rasti
09.08.10 Prehrambeni proizvodi
GfK: Više od polovice kućanstava ne potroši sav kupljeni kruh
05.08.10 Financije i gospodarstvo
Kosor: Vlada će učiniti sve da ne dođe do poskupljenja kruha
04.08.10 Trgovina na malo
Novi list: Najesen skuplji kruh
29.06.09 Seminari, konferencije
Pozivamo Vas na:
20.04.09 Financije i gospodarstvo
Očekuje se snižavanje trgovačkih marži
29.10.08 Vijesti iz regije
Srbija: Ministar trgovine pozvao trgovce da smanje marže
20.10.08 Prehrambeni proizvodi
Slovenija: Kruh jeftiniji pedeset posto
24.07.08 Prehrambeni proizvodi
Kuterovac: Ima prostora za pojeftinjenje kruha
18.04.08 Prehrambeni proizvodi
Pankretić: Nema nikakvog opravdanja za povećanje cijena
11.01.08 Prehrambeni proizvodi
Slovenija: Zašto je kruh u Hrvatskoj jeftiniji
31.07.07 Prehrambeni proizvodi
Od sutra kruh skuplji za 65 do 70 lipa
27.07.07 Vijesti
SSSH apelira da se ublaže planovi za poskupljenje kruha
26.07.07 Prehrambeni proizvodi
Od početka kolovoza skuplji kruh
12.06.07 Prehrambeni proizvodi
Žitozajednica: cijena pšenice 80 lipa po kilogramu
26.04.07 Statistika
ZP Klara ostvarile 29,2 milijuna kuna neto dobiti
20.04.07 Prehrambeni proizvodi
Novi ugovor Zabe s Eko-centrom Mavrović
27.02.07 Prehrambeni proizvodi
Žitozajednica: kruh u prosjeku skuplji 40 lipa
26.02.07 Vijesti
NHS protiv najavljenog poskupljenja kruha
24.02.07 Prehrambeni proizvodi
Uskoro skuplji kruh?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa