Seniko studio
Broj 4-2008
Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2008 - Ante Gavranović
Dostojanstven rad za dostojanstven život - dipl. polit. Ana Knežević
Tradicionalno hrvatsko - udarna poruka u trgovini i izvozna šansa domaćeg gospodarstva (5) - dr. sc. Danko Matasović
Naturprodukt – primjer iz prakse
Berislav Pribanić
Promocija
Pojam promocija nastao je davno, a pod njime se podrazumijeva promicanje prihvatljivosti ili pospješivanje prodaje određene robe putem prezentiranja široj publici ili približavanjem tržištu prodajnim akcijama s popustima na cijenu. U osnovi je promocija iznimno širok pojam za kojega se može reći da postoji otkad je svijeta i vijeka.

I u najranijim civilizacijama postojali su određeni vidovi promidžbe u procesima, primjerice, hijerarhijskog uređenja primitivnih zajednica gdje su pojedinci da bi došli na mjesto vođe, morali imati određene metode promidžbenog djelovanja na ostale članove da bi se uspostavila prihvaćenost novog stanja, pozicioniranosti i s time povezane odgovornosti.

Nije se puno toga promijenilo do danas, osim u tehničko-tehnološkom smislu, bit promoviranja ostala je ista. Kasnijim razvojem trampe i robno-novčane razmjene dobara, uočena je i potreba da se proizvodi učine poznatim stanovnicima područja na kojima se obavljala razmjena ili prodaja. U tom vremenu nalazimo i začetke modernog ‘advertisinga’, odnosno promocije proizvoda kako bi se proširila njihova poznatost potrošačkoj populaciji.

U današnje vrijeme može se s punim pravom reći kako je sve što nas okružuje podložno promoviranju. Promovira se ideja, misao ili doktrina, proizvod ili linija proizvoda, promovira se i način života itd., što pokazuje da je promidžba prisutna na svim razinama suvremenog življenja.

Odgovornost promidžbe
Odgovornost u promidžbi proizvoda crta je koja bi trebala predstavljati zajednički pojam u svakom obliku promicanja njihove kvalitete i prihvaćenosti za potrošače. Kada su u pitanju proizvodi namijenjeni zdravlju čovjeka, ta paradigma dolazi posebice do izražaja. Naturprodukt kao proizvođač prirodnih preparata u svakoj prigodi pokušava podići razinu informiranosti i ljekarnika, ali i samih pacijenata o svojstvima i kvaliteti proizvoda što ih ima u svom asortimanu, a konačni sud prepušta pacijentima koji nakon upoznavanja i prvog korištenja nekog preparata odlučuju žele li ga kupiti ponovno.

Najteži put kvalitetnoga proizvoda uvijek je put do prve upotrebe, širenja inicijalne informacije, a kasnije je kvaliteta proizvoda najveća promidžba. U tom dijelu Naturprodukt se usredotočuje upravo na širenje informacije o svojim proizvodima; smatramo da će nakon toga kvaliteta preparata govoriti sama za sebe i biti dovoljan argument da uvjeri pacijente da je to pravi proizvod za njihov uspjeh i njihovo zdravlje.
Promocija ideje povratka prirodi
Početkom 20. stoljeća industrijska revolucija nije zaobišla niti farmaceutsku struku označivši početak masovne proizvodnje sintetskih lijekova koji su se pokazali korisnima, no učestalijom primjenom javljale su se različite nuspojave. Nakon Drugog svjetskog rata počinju se javljati ideje o proizvodnji preparata na prirodnoj osnovi u čemu je Grupacija Dr. Theiss bila jedan od pionira.

To se posebice osjetilo u 60-im godinama prošloga stoljeća kada su se inicijative povratka prirodi i oslobođenja od modernog (industrijskog) počele javljati u mnogim sferama javnoga života. Osobito se to osjetilo u ekonomski najrazvijenijim državama poput Sjedinjenih Američkih Država, Njemačke, Francuske i Velike Britanije, gdje je u to vrijeme prepoznata potreba za lijekovima prirodnoga podrijetla.

To je predstavljalo svojevrsnu revoluciju, a poznato je da se tako dramatične promjene vrlo teško i postupno prihvaćaju bez obzira o čemu je riječ. I upravo je tu na svoje došla promocija. Trebalo je ponajprije promovirati ideju te na prvoj razini promocije prezentirati prevenciju kao kulturu zdravoga života i odgovoran odnos prema vlastitom tijelu, usaditi svijest da lijek može biti prirodan, a sve to prije nego je na tržište postavljen konkretan proizvod.

Iskustva Grupacije Dr. Theiss
Nakon tako organizirane svjetske kampanje počele su se tijekom osamdesetih godina prošloga stoljeća osnivati tvrtke, a jedna od prvih bila je i Dr. Theiss koja počinje s radom 1978. godine. Promocija ideje bila je nužna kako bi se lijekovi proizvedeni na prirodan način učinili poznatima te da ih se inicijalno približi ljekarnicima koji predstavljaju prvu kariku u lancu afirmacije proizvoda.

Naime, ljekarnik mora biti uvjeren u kvalitetu i učinkovitost svakog preparata kako bi mogao, sukladno praksi ljekarničkog poziva, preporučiti pacijentu određeni proizvod na prirodnoj osnovi umjesto dotad uvriježenih sintetičkih lijekova. Dr. Theiss odmah na početku poslovanja na tržište počinje plasirati proizvode, među kojima se posebice izdvaja Dr. Theiss Švedska gorčica, univerzalni tonik koji se sastoji od velikog broja ljekovitih biljaka te, uz ostalo, može poslužiti kao nadomjestak mnogim sintetskim lijekovima.
Promocija konačnog proizvoda
Promoviranje proizvoda kao druga razina promocije može se podijeliti u dvije podrazine: stručna promocija, usmjerena na struku, ljekarnike i liječnike i drugo stručno osoblje, te promocija usmjerena na pacijenta. Bilo je, dakako, nužno podijeliti stručnu i korisničku razinu promocije jer se mora imati u vidu da pacijent ne mora poznavati cijeli niz medicinskih izraza i termina korištenih u opisu sastava i djelovanja svakog pojedinog preparata. Pacijent treba znati da je proizvod prirodan, zdrav, učinke konzumacije te ima li nuspojava ili ne.

Naturprodukt, kao dio Grupacije Dr. Theiss, u Hrvatskoj periodično organizira promocije u ljekarnama diljem Hrvatske. Promo dan se unaprijed odredi u dogovoru s vlasnikom ili menadžmentom ljekarne koji onda informiraju svoje pacijente o najavljenom događaju. Promociju, koja mora biti savršeno profesionalno organizirana, pripremljena i provedena, obavlja isključivo obrazovano i stručno osoblje.

Ako se promidžbi en face ne pristupa pažljivo te ako se ne poštuju ovako visoko postavljeni kriteriji profesionalnosti, stručnosti i odgovornosti, vrlo lako dolazi do kontra-promocije, što bi se moglo uvjetno nazvati i nuspojavom nestručno vođene promotivne akcije.

Naturprodukt je – u ovih 13 godina koliko djelujemo na hrvatskom tržištu – organizirao 11 seminara, kongresa, simpozija ili savjetovanja. Riječ je, dakle, o gotovo godišnjem trendu kojega se držimo u aktivnostima usmjerenim na informiranje naših zdravstvenih djelatnika – farmaceuta, liječnika, farmaceutskih tehničara, fizioterapeuta i medicinskih sestara – u okviru promocije usmjerene na struku. Uz stručna predavanja profesora s Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta u Zagrebu, na ovim je skupovima redovito prisutan i dr. Peter Theiss, osnivač Grupacije Dr. Theiss.

Zaključno, naglasit ću kako dobra promocija na svim potrebnim razinama pridonosi uspješnosti tvrtke, donosi prestiž, ugled i profit, pa se bez puno razmišljanja može reći da je promocija jedno od temeljnih oruđa za postizanje izvrsnosti poslovanja.

Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2008
Dostojanstven rad za dostojanstven život
Tradicionalno hrvatsko - udarna poruka u trgovini i izvozna šansa domaćeg gospodarstva (5)
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa