23.07.2007.
Kraš Grupa: Rast proizvodnje i prodaje
Prodaja na inozemnim tržištima porasla je 13,8 posto
Kraš Grupa u prvom je polugodištu ove godine proizvela 16.980 tona gotovih proizvoda, što je za 257 tona više u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, podaci su iz Kraševog časopisa Tribina.
Rast proizvodnje ostvaren je u Tvornici keksa i vafla u Zagrebu, za 96 tona, odnosno proizvodnja je iznosila 7.605 tona, a povećana je i proizvodnja u tvornici Mira iz Prijedora, sa 2.024 tone, na 2.344 tone.
Manja proizvodnja u prvih je šest mjeseci ove godine u odnosnu na isto lanjsko razdoblje, sukladno operativnim planovima, ostvarena u Tvornici kakao proizvoda (sa 4.776 tona na 4.657 tona) te u Tvornici bombonskih proizvoda (sa 2.414 tone na 2.374 tone).
Prodaja Kraš Grupe u prvoj polovici godine iznosila je 16.319 tona, što je porast od 6,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je iznosila 15.284 tone.
Pritom je prodaja na domaćem tržištu povećana 2,7 posto, na 9.958 tona, dok je prodaja na inozemnim tržištima povećana 13,8 posto, na 6.361 tonu.
Rast izvoza, kako se navodi, postignut je uglavnom na svim izvoznim tržištima, a značajno povećanje ostvareno je na tržištima prekomorskih zemalja, te Srbije, Makedonije, Slovenije, Češke i Slovačke.
Na kretanje prodaje na domaćem tržištu, u uvjetima dostignute visoke potrošnje po stanovniku i zasićenosti tržišta, najviše je utjecao daljnji visoki rast uvoza konditorskih proizvoda, pojašnjavaju u Krašu.
Naime, nakon prošlogodišnjeg povećanja uvoza od 16 posto vrijednosno i 9,6 posto količinski, u prvih pet mjeseci ove godine uvoz je povećan 30 posto vrijednosno i 17 posto količinski.
Povećani uvoz, napominju u Krašu, smanjio je prostor domaćoj konditorskoj industriji koja drži manje od polovice domaćeg konditorskog tržišta.
Ostvarenim izvoznim rezultatima nastavljen je pak kontinuitet rasta izvoza iz ranijih godina. Udio količina prodanih na stranim tržištima u ukupnoj prodaji povećan je na 39 posto i kreće se u smjeru dugoročnog strateškog cilja Kraša, kojim je utvrđeno da izvoz dosegne 50 posto ukupne prodaje i proizvodnje. (H)
|
|
|
|