Potrošači
Seniko studio
Potrošači
03.12.2014. Hrvatske tvrtke spremno prihvatile EU regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu
Druzijanic, Biljarski, Roehr, Sulentic, Natasa Kojic, Zvonimir Mozer
Druzijanic, Biljarski, Roehr, Sulentic, Natasa Kojic, Zvonimir Mozer
Pet vodećih hrvatskih tvrtki koje se bave online trgovinom spremno su prihvatile novu regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu. Institucije moraju povećati napore i provjeravati poštuju li novu regulativu i ostale tvrtke koje se bave online trgovinom u Hrvatskoj - zaključci su okruglog stola na temu prava potrošača prilikom kupnje na internetu koji je organiziran u sklopu informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!"

Sven Roehr iz Europske komisije (Opća uprava za pravosuđe i potrošače) je tim povodom izjavio: "Hrvatska je obavila svoj posao po pitanju donošenja nacionalnih zakona koji daju potrošačima velika prava, a tvrtkama jasna zaduženja.

Sada je vrijeme za provođenje pravila u praksi i za provjeru pridržavaju li se online trgovci nove regulative, jer će to dovesti do povećanja povjerenja u online trgovinu".

Predstavnici online trgovaca Mondo Internet Supershop, Crno Jaje, Kolektiva, te Emmezete i Eko Severa predstavili su svoje najbolje poslovne prakse po pitanju poštivanja novih potrošačkih prava u svom online poslovanju.

Istaknuli su važnost stvaranja inicijative u suradnji s institucijama i potrošačkim udrugama kako bi se identificirale web stranice koje su sigurne i kojima potrošači mogu vjerovati da će poštivati njihova prava.

Okrugli stol potaknuo je konstruktivnu debatu o primjeni potrošačkih prava prilikom kupnje na internetu između svih ključnih dionika - institucija, potrošačkih udruga te pet hrvatskih tvrtki koje se bave online trgovinom, a koje su se među više od deset pozvanih odazvali za sudjelovanje.

Predstavnik Ministarstva gospodarstva Jan Sulik, kao i Ivo Majerski iz HAKOM-a su se usuglasili da prvi sljedeći korak u poticanju razvoja tržišta online trgovine u Hrvatskoj mora biti izgradnja povjerenja između potrošača, tvrtki i institucija.

Statistike pokazuju da velik broj potrošača istražuje proizvode i usluge na internetu, no manji postotak ih se odlučuje na kupnju, a posebno se to odnosi na odluku o prvoj kupovini putem interneta, koju treba ohrabrivati.
Vlado Biljarski iz splitskog savjetovališta Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske je naglasio kako ne zaprimaju velik broj pritužbi potrošača o kršenju njihovih prava prilikom kupnje na internetu, no da je negativna percepcija potrošača o online kupnji uzrokovana negativnim medijskim napisima o nekim internetskim trgovinama koje su kršile potrošačka prava.

Rekao je da potrošači trebaju dobiti jasnije informacije prije same kupnje, a ako dođe do problema, trebaju uputiti pisani prigovor trgovcu, a ne pokušati riješiti svoj problem putem telefona.

Sve relevantne informacije o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu kao i o ostalim potrošačkim temama mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, kao i na Facebook stranici kampanje.
“Potrošači upoznajte svoja prava!”

Potrošačka informativna kampanja inicijativa je Europske komisije kojom se nastoji podići razina svijesti građana Republike Hrvatske o njihovim potrošačkim pravima. Kampanju je na konferenciji za novinare 17. listopada 2014., pokrenuo povjerenik Europske komisije Neven Mimica.

Glavni ciljevi kampanje su podizanje svijesti o pravima potrošača, poticanje potrošača na potraživanje informacija i savjeta od potrošačkih udruga, ali i osvještavanje hrvatskih poduzeća o postupanju u skladu s pravima potrošača.

Hrvatski potrošači kao i poslovna zajednica bit će informirani o potrošačkim pravima koje ostvaruju u Republici Hrvatskoj, ali i ostalim zemljama Europske unije.

Kroz kampanju se promoviraju četiri lokalna centra za savjetovanje potrošača i to u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli, ali i Europski potrošački centar te info linija za potrošače 072 414 414 kao izvori za daljnje informacije i savjete potrošačima.

Kampanja u Hrvatskoj trajat će do listopada 2015. godine. Aktivnosti koje će se provoditi za vrijeme trajanja kampanje uključuju televizijsko i internetsko oglašavanje, održavanje internetske stranice www.prava-potrosaca.hr, Facebook stranice i YouTube kanala, niz okruglih stolova sa sudionicima iz poslovne zajednice te distribuciju informativnih brošura na različitim javnim događanjima koja će se organizirati unutar 12 mjeseci.

Glavne teme kampanje su potrošačka prava u slučajevima kupovine putem interneta, potrošačkih kredita i telekomunikacijskih pretplata. Slične kampanje o potrošačkim pravima provedene su i u ostalim zemljama članicama koje su Europskoj uniji pristupile od 2004. godine.

Aktivnosti kampanje možete pratiti na web stranici www.prava-potrosaca.hr i putem službenog Facebook profila.

Povezani članci
21.07.15 Vijesti
Rast povjerenja hrvatskih potrošača u trgovinu putem interneta
16.03.15 Potrošači
Dan potrošača: Udruge potrošača upozoravaju na važnost čitanja oznaka na hrani
06.02.15 Vijesti
Trgovački lanci i EK u zajedničkoj akciji: "Potrošači, upoznajte svoja prava!"
07.11.14 Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
17.10.14 Vijesti
Povjerenik Mimica pokrenuo kampanju "Potrošači, upoznajte svoja prava!"
03.03.14 Potrošači
Mimica: Hrvatska među zemljama s najslabijom potrošnjom unutar EU
23.08.13 Vijesti
Mimica: Komisija pregovara o razlučivanju hrvatskog i talijanskog prošeka
26.06.13 Vijesti
Vlada želi učinkovitiju poduzetničku infrastrukturu
25.09.12 Šira regija
Monitoring pozitivan, Hrvatska spremna
23.07.12 Izvoz
Na jesen pregovori s CEFTA-om
23.04.12 Financije i gospodarstvo
Mimica s prehrambenim tvrtkama o ulasku u EU i utjecaju na razmjenu s CEFTA-om
04.04.12 Financije i gospodarstvo
Plan B za brodogradilišta u Bruxellesu
28.03.12 Izvoz
EU ukida antidampinške carine za neke hrvatske proizvode
26.03.12 Izvoz
Mimica pregovarač u Bruxellesu uime prehrambene industrije
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa