Potrošači
Seniko studio
Vijesti
07.11.2014. RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
Prema posljednjim podacima Hrvatske narodne banke, u rujnu je zabilježeno pogoršanje kretanja indeksa pouzdanja potrošača (IPP), raspoloženja (IRP) i očekivanja potrošača (IOP), što pokazuje pogoršanje percepcije potrošača glede promjena financijske situacije kućanstva te ukupne ekonomske situacije u Hrvatskoj, ocjenjuju analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA).

U rujnu je indeks pouzdanja potrošača zabilježio razinu od minus 34,8 bodova, što je na ljestvici vrijednosti indeksa za jedno mjesto niže u usporedbi s prethodnim mjesecom. Indeks očekivanja potrošača spustio se, pak, s minus 22 na minus 22,5 bodova u rujnu. Najveće pogoršanje pokazao je indeks raspoloženja potrošača koji se spustio za 1,8 bodova, na minus 42,1 bod.

U usporedbi s istim mjesecom prošle godine, sva su tri indeksa također pala: IPP je niži za 1,4 boda, IOP za 2,1, a IRP za 1,2 bodova u odnosu na rujan 2013.

"Obzirom da indeks raspoloženja potrošača pokazuje rezultate anketnog ispitivanja na tri razine (ocjenu financijske situacije kućanstva i ocjenu ukupne ekonomske situacije u Hrvatskoj u posljednjih 12 mjeseci te stav o trenutnoj mogućnosti ulaganja u kupnju trajnih dobara za kućanstvo), njegovo pogoršanje u rujnu na mjesečnoj razini odražava smanjenje potrošačkog raspoloženja koji može biti dijelom uvjetovano i smanjenjem sezonskog zapošljavanja. Ipak, pad potrošačkog raspoloženja na godišnjoj razini odražava pogoršanje koje se ne bi moglo pripisati sezonalnosti već mogućim negativnim učincima koji dolaze s tržišta rada i općeg porasta pesimizma", navode analitičari RBA.

S druge strane, dodaju, indeks IOP, koji odražava očekivanja potrošača za idućih 12 mjeseci po pitanju financijske situacije u kućanstvu te ukupne ekonomske situacije u Hrvatskoj, odražava višu razinu pesimističnih očekivanja.

Ta bi pesimistična očekivanja, prema ocjeni analitičara RBA, mogla biti posljedica "percipiranih negativnih gospodarskih kretanja", dok pogoršanje IPP indeksa, koji u sebi sadrži i dodatnu procjenu kretanja broja nezaposlenih u narednih 12 mjeseci te procjenu mogućnosti osobne štednje, "vjerojatno odražava nastavak neizvjesnosti na tržištu rada".

"Dugotrajna recesija uz slabe izglede oporavka impliciraju nastavak nepovoljnih trendova na tržištu rada pa posljedično ne iznenađuje razmjeno visoka razina pesimizma među potrošačima", zaključuju iz RBA. (H)

Povezani članci
29.09.15 Statistika
Hrvatski potrošači sve optimističniji, ali i dalje u negativnom raspoloženju
09.09.15 Trgovina na malo
GfK - Raste povjerenje potrošača!
21.07.15 Vijesti
Rast povjerenja hrvatskih potrošača u trgovinu putem interneta
27.05.15 Istraživanja
GfK: povjerenje njemačkih potrošača na najvišoj razini u 13 i pol godina
20.04.15 Zakon o zaštiti potrošača
Nepoštena trgovačka praksa: Potrošači bi trebali biti aktivni i informirani!
16.03.15 Potrošači
Dan potrošača: Udruge potrošača upozoravaju na važnost čitanja oznaka na hrani
13.03.15 Vijesti
Svjetski dan potrošača - 15. ožujka
06.02.15 Vijesti
Trgovački lanci i EK u zajedničkoj akciji: "Potrošači, upoznajte svoja prava!"
30.01.15 Vijesti
Potrošači u Hrvatskoj i dalje među najpesimističnijima u svijetu
03.12.14 Potrošači
Hrvatske tvrtke spremno prihvatile EU regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu
17.10.14 Vijesti
Povjerenik Mimica pokrenuo kampanju "Potrošači, upoznajte svoja prava!"
23.06.14 Vijesti
Posustao optimizam europskih potrošača
03.03.14 Potrošači
Mimica: Hrvatska među zemljama s najslabijom potrošnjom unutar EU
23.01.14 Vijesti iz regije
EK: osjetno poboljšano povjerenje potrošača u eurozoni i EU u siječnju
16.10.13 Istraživanja
Indeks povjerenja potrošača
23.07.13 Vijesti iz svijeta
Nastavljen rast povjerenja potrošača u svijetu, i u Hrvatskoj
16.07.13 Vijesti
GfK - Indeks povjerenja potrošača
15.07.13 Statistika
Prodaja u H&M-u poskočila u lipnju
05.07.13 Vijesti
Trgovci moraju obavijestiti potrošače o novoj, višoj cijeni cigareta
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
07.05.13 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača u ožujku blago porastao
02.05.13 Vijesti
Rast globalnog povjerenja potrošača, i u Hrvatskoj nešto bolje
29.11.12 Šira regija
Blago poboljšana gospodarska klima u eurozoni i EU u studenom
29.10.12 Vijesti
Potrošačka klima i dalje bez naznaka oporavka
24.10.12 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača na najnižoj razini
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
20.08.12 Vijesti
GfK: Hrvatski građani zabrinuti zbog krize kojoj ne vide kraj
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
16.07.12 Vijesti
GfK: Novi pad indeksa povjerenja potrošača
23.04.12 Šira regija
Slab rast utječe na europske potrošače
27.03.12 Vijesti
Potrošači i dalje u recesijskom raspoloženju
26.03.12 Vijesti iz svijeta
Neočekivani rast povjerenja potrošača u Italiji u ožujku
07.03.12 Vijesti
Vjesnik: I uz 26 udruga, potrošači i dalje nezaštićeni
30.01.12 Vijesti iz svijeta
Poslovno i potrošačko povjerenje poboljšano u eurozoni i EU
26.01.12 Vijesti iz svijeta
GFK: Poboljšana očekivanja njemačkih potrošača za veljaču
09.01.12 Vijesti
GfK: Snažan pad povjerenja hrvatskih potrošača u prosincu
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
11.03.11 Vijesti
U HGK održana Konferencija „Provedba politike zaštite potrošača – edukacija i informiranje potrošača i trgovaca“
10.03.11 Vijesti
MINGORP - Konferencija o potrošačkim pravima
24.01.11 Vijesti
Hrvatski i portugalski potrošači najpesimističniji u svijetu
09.12.10 Vijesti
Sustav zaštite potrošača pred kolapsom
25.10.10 Vijesti
Hrvatski potrošači među najpesimističnijima
28.09.10 Vijesti iz svijeta
Povjerenje potrošača u Njemačkoj na najvišoj razini u tri godine
25.01.10 Vijesti iz svijeta
Povjerenje njemačkih potrošača oslabilo četvrti mjesec zaredom
25.09.09 Financije i gospodarstvo
GfK: U Hrvatskoj počinje rasti povjerenje u banke
25.09.09 Vijesti iz svijeta
Njemačka: Rast povjerenja potrošača peti mjesec zaredom
10.09.09 Vijesti
Završen projekt CARDS 2004 Twinning "Daljnje jačanje kapaciteta na području zaštite potrošača"
14.04.09 Vijesti
Europski potrošači se boje prikrivenih poskupljenja
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
19.06.08 Vijesti
Europski potrošači najviše se žale na internetske transakcije
02.06.08 Financije i gospodarstvo
Hrvati zabrinuti stanjem ekonomije
30.05.08 Vijesti
Nisko povjerenje britanskih potrošača
28.05.08 Vijesti
Povjerenje potrošača u Francuskoj rekordno nisko
28.02.08 Vijesti
Povjerenje potrošača u Francuskoj palo na rekordno nisku razinu
15.02.08 Tvrtke i tržišta
Atlantic: Odgovoran odnos prema potrošaču nema alternativu
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
08.02.08 Vijesti
HUP o najavljenom bojkotu kupnje
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
01.12.07 Vijesti
EK: Predstavljanje projekta o zaštiti potrošača
20.11.07 Zakon o zaštiti potrošača
GfK: Većina građana ne zna za zakon o zaštiti potrošača
27.10.07 Vijesti
Susret poslodavaca s predstavnicima Udruge za zaštitu potrošača
11.07.07 Zakon o zaštiti potrošača
Sabor o zaštiti potrošača
28.06.07 Vijesti
Vlada uputila u Sabor novi Zakon o zaštiti potrošača
23.06.07 Neprehrambeni proizvodi
Potrošač: Kupnjom štedljivijih uređaja do uštede energije
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
25.04.07 Vijesti
NHS: Građani u svibanj ulaze s kreditnom zaduženosti većom od 100 milijardi kuna
01.03.07 Vijesti
2007. godina edukacije potrošača u republici Hrvatskoj
22.02.07 Vijesti
Projekt CARDS 2002 - Jačanje kapaciteta na području zaštite potrošača
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
30.11.06 Vijesti
Šibenik: Forum o pristupanju Hrvatske EU na temu zaštite potrošača
16.08.06 Vijesti
Vratiš kupljeno u roku 8 dana i dobiješ novac
03.08.06 Vijesti
Kupci ne znaju koliko ih zakon dobro štiti
18.07.06 Vijesti
Projekt „Informiranje o zaštiti potrošača“ za 2006. godinu
16.06.06 Istraživanja
I brendovi oblikuju prehrambeno ponašanje
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa