03.07.2011.
Ulaganja u HŽ ove godine 1,5 mlrd kuna, a u 2012. dvije milijarde
Nakon puštanja u promet prototipa elektromotornog vlaka, slijedi potpisivanje ugovora za još sedam vlakova, a do 2015. na domaćim prugama trebalo bi ih biti 41, najavio je predsjednik Uprave HŽ holdinga Zlatko Rogožar
Vlada je unatoč krizi nastojala osloboditi što više sredstava za ulaganja u željeznicu koja mora biti jedan od stupova gospodarstva, kazala je premijerka Jadranka Kosor u nedjelju na promotivnoj vožnji prototipa niskopodnog elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz koji su proizveli Končar i TŽV Gredelj u suradnji s dobavljačima.
"Ove godine ukupne investicije Hrvatskih željeznica iznose 1,5 milijardi kuna, za 2012. planirane su dvije milijarde, a za 2013. 2,2 milijarde kuna. Te godine investicije bi zbog ulaska Hrvatske u EU mogle biti i više“, rekla je premijerka.
Promotivnu vožnju prototipa vlaka na relaciji Zagreb-Dugo Selo organizirali su HŽ i Končar. Vlak, koji će prometovati uglavnom između Zagreba i Vinkovaca te Zagreba i Siska, duljine je 75 metara, ima 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta, a može postići maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat.
Ima osam vrata za brzu izmjenu putnika, a putnički je prostor u potpunosti klimatiziran i pokriven video-nadzorom. Cijena vlaka je blizu pet milijuna eura.
Vlak kao sustav i svi njegovi glavni dijelovi - glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, kolni ormari, okretna postolja i drugo razvijeni su u Končaru koji je podnio cjelokupni trošak razvoja.
Predsjednik Uprave HŽ holdinga Zlatko Rogožar ocijenio je da je puštanje u komercijalnu upotrebu niskopodnog elektromotornog vlaka, HŽ-ov odgovor na krizu u obliku vrhunskog proizvoda. Kako je najavio, ubrzo slijedi potpisivanje ugovora za sedam elektromotornih vlakova, a do 2015. godine na domaćim prugama trebalo bi ih biti 41.
HŽ je naručio tri prototipa vlakova - drugi se dovršava se u Gredelju, a radi se o elektromotornom vlaku za gradsko-prigradski promet. Treći, koji bi trebao biti gotov početkom jeseni, je dizel-električni vlak za regionalni promet.
Predsjednik Uprave Končara Darinko Bago rekao je da je proizvodnja vlakova za HŽ izuzetno bitna za Končar i Gredelj, zbog stjecanja referenci za inozemno tržište. Istaknuo je visok udio domaćih komponenti u novom vlaku, između 65 i 75 posto, a u serijskoj proizvodnji taj bi udjel po njegovim riječima trebao biti veći od 75 posto. (H)
|
|
|
|