19.04.2010.
Pregovori HŽ-a i Rafinerije Bosanski Brod o transportu nafte
Transport proizvoda Rafinerije nafte preko Slavonskog Broda je jedna od četiri opcije pružnog prijevoza koje trenutačno razmatraju u banjalučkoj Optima grupi
Banjalučka Optima grupa pregovara s Hrvatskim željeznicama (HŽ) o pretovaru i željezničkoj otpremi naftnih derivata iz Rafinerije nafte Brod preko Luke u Slavonskom Brodu, potvrdili su u tom poduzeću banjalučkim Nezavisnim novinama.
Slavko Šćepanović, prvi zamjenik direktora Optima grupe, tvrtke preko koje ruski Neftegazinkor upravlja preuzetim poduzećima Naftne industrije RS, kazao je da je otprema goriva pružnim putem jedan od prioriteta u njihovim razvojnim planovima.
Transport proizvoda Rafinerije nafte preko Slavonskog Broda je, ističe, samo jedna od četiri opcije pružnog prijevoza koje trenutno razmatraju.
"U toj varijanti bi derivati iz Rafinerije teglenicama bili prevoženi do terminala u Slavonskom Brodu, gdje bi se pretovarivali na željeznicu i proizvodi otpremali prema svim zemljama regije, evropskom tržištu, ali i u BiH. Naime, jedan dio derivata bi okolnim putem bio transportiran na područje Sarajeva i Mostara ukoliko ocijenimo da bi prijevoz željeznicom bio ekonomičniji od cestovnog prijevoza", ukazuje Šćepanović.
Navodi da je za svaku rafineriju nafte izuzetno važno da ima vezu sa željeznicom, podsjećajući da je konekcija Rafinerije Brod prekinuta proteklog rata, kada je srušen most na Savi. S postojećim nivoom godišnje prerade od 1,2 milijuna tona nafte, od čega se petina izvozi, to im, kažu, ne predstavlja hendikep, ali će biti kada Rafinerija nakon rekonstrukcije i modernizacije postrojenja narednih godina poveća kapacitet prerade na tri milijun tona.
Prema ranije predstavljenim planovima ruskog investitora, Rafinerija nafte bi puni godišnji kapacitet prerade od 4,2 milijuna tona dostigla 2015. godine.
"Do tada moramo imati riješen željeznički prijevoz i zato smo već sada pokrenuli razgovore u tom cilju", istakao je Šćepanović.
U Optima grupi napominju da su i dalje aktualne preostale tri opcije željezničke konekcije, i to kroz razmatranu izgradnju pruge od Broda do Modriče, alternativnog produktovoda do Modriče, te otprema derivata teglenicama do Luke Šamac, a odatle željeznicom.
"Sve četiri varijante zahtijevaju vremena i zato smo već pokrenuli razgovore s potencijalnim partnerima. Konačni izbor optimalnog rješanja očekujemo za tri mjeseca", kaže Šćepanović. (Bankamagazin)
|
|
|
|