06.05.2010.
HŽ infrastruktura u ovoj godini investira 700-750 mil. kuna
Tvrtka HŽ infrastruktura ove godine investirat će 700 do 750 milijuna kuna. Jedan od najvećih ovogodišnjih projekata u sklopu modernizacije željezničke infrastrukture bit će zamjena 70 godina stare signalne tehnike na zagrebačkom Glavnom kolodvoru
Tvrtka HŽ infrastruktura ove godine ostvarit će investicije u iznosu između 700 i 750 milijuna kuna. Jedan od najvećih ovogodišnjih projekata u sklopu modernizacije željezničke infrastrukture bit će zamjena 70 godina stare signalne tehnike na zagrebačkom Glavnom kolodvoru.
Projekt je vrijedan 18 milijuna eura, financirat će se iz kohezijskih fondova Europske unije, a u tijeku je priprema dokumentacije i natječaja za projekt, rekao je član Uprave HŽ infrastrukture Tihomir Lažeta na susretu s novinarima.
Sredstvima EU financirat će se i obnova i modernizacija pruge na dionici od Novske do Okučana koja je planirana za jesen. Zahvat će biti sličan onom provedenom na 33 kilometara pruge između Vinkovaca i Tovarnika u koji je uloženo 500 milijuna kuna. Obnova pruge na toj dionici je završena, slijedi postavljanje signalne tehnike, a sve bi trebalo biti završeno do kraja godine.
Priprema se i natječaj za projekt sanacije Jakuševačkog mosta kraj Zagreba koji će se financirati kreditom na domaćem financijskom tržištu.
Nova uprava HŽ infrastrukture, koja je postavljana prije devet mjeseci, uspjela je smanjiti dug prema dobavljačima s 400 na 190 milijuna kuna, rokovi plaćanja smanjeni su sa 125 na 80 dana, dok su ukupna potraživanja prema drugim tvrtkama, osobama i unajmljivačima prostora porasla s 55 na 118 milijuna kuna, rekao je predsjednik Uprave Branimir Jerneić. Cilj je srezati rokove plaćanja do kraja godine na 45 dana, dodao je.
S uspostavom portala za javnu nabavu na kojem se mogu pratiti svi postupci vezani uz javne natječaje koje provodi HŽ infrastruktura troškovi su u prva četiri mjeseca ove godine smanjeni za 40-50 milijuna kuna, rekao je Ivan Matasić, član Uprave zadužen za financije.
Do kraja godine Matasić očekuje uštedu veću od 120 milijuna kuna, a tada će se na temelju analize moći točno reći kolika je ušteda ostvarena zbog tržišnih cijena, a koliki je doprinos transparentnijeg sustava javne nabave. Mjesečni materijalni troškovi smanjeni su za 4,3 do 4,5 milijuna kuna.
Vrijednost zaliha smanjena je na 645 milijuna kuna, od čega se oko 300 milijuna kuna odnosi na opremu kupljenu za Ličku prugu, Oštarije-Knin-Split. „Nismo sigurni da je sva ta oprema još uvijek pogodna za ugradnju“, rekao je Lažeta. Problematična oprema bit će prije ugradnje pregledana od ovlaštene certifiakcijske kuće.
U obnovu Ličke pruge uloženo je do sada 2,5 milijarde kuna. Pruga je većim dijelom „izravnana“ – od pedesetak opasnih zavoja ostalo ih je još 4-5, no još uvijek se ne zna do kada će obnova trajati ni kolika će biti konačna cijena. U ovoj godini u taj projekt uloženo je 60 milijuna kuna.
|
Nacionalnim programom željezničke infrastrukture za razdoblje od 2008. do 2012., koji je Sabor prihvatio 2007. Godine, bilo je predviđeno da se u osuvremenjivanje, izgradnju i održavanje željezničke infrastrukture uloži 18,05 milijardi kuna, od čega bi 16 milijardi kuna bilo iz državnog proračuna, a ostatak iz pretpristupnih fondova EU i ostalih izvora.
U skladu s programom do sada je u modernizaciju trebalo biti uloženo oko 12,5 milijardi kuna, a uložena je tek trećina tog iznosa, rekao je Tihomir Lažeta.
Jedan od razloga kašnjenja je što HŽ infrastruktura kuna zbog nedostatka odgovarajućih kapaciteta nije spremna apsorbirati godišnja ulaganja veća od milijardu kuna, tumači Lažeta.
Nedostaje ljudi koji mogu pripremiti dokumentaciju za projekte po europskim pravilima kako bi se dobila sredstva iz pretpristupnih fondova.
U sklopu kadrovskog restrukturiranja u tijeku je snimanje aktivnosti zaposlenih u HŽ infrastrukturi i u pet njenih povezanih tvrtki kako bi se utvrdilo koji su kadrovi višak, a kojih nedostaje. Za dio kadrova kojih nedostaje već je raspisan natječaj.
HŽ infrastruktura ima nešto više od sedam tisuća zaposlenih, a oko 770 ih pripada u upravu i administrativno osoblje. U proteklom razdoblju broj zaposlenih je smanjen, a samo u prosincu broj zaposlenih je, uz otpremnine, smanjen za 124 osobe. (Bankamagazin)
|
|
|
|