18.01.2011.
Hrvatski parketari na sajmu BAU u Münchenu
Predsjednik europskog udruženja parketara Andersen smatra da Hrvatska sada treba iskoristiti veliku potražnju za hrastom u Europi
Predstavnici vodećih hrvatskih proizvođača parketa susreli su se na marginama sajma BAU u Münchenu s predsjednikom europskog udruženja proizvođača parketa FEP-a (European Federation of the Parquet Industry), Larsom Gunnarom Andersenom, koji je izrazio veliki optimizam oko plasmana hrvatskog parketa na tržište zemalja EU budući da upravo aktualni siječanjski sajmovi u Njemačkoj potvrđuju porast interesa njemačkog, ali i cjelokupnog europskog tržišta, za masivnim hrastovim parketom.
Prema ocjeni stručnjaka trenutno hrast bilježi oko 40% tržišnog udjela zemalja EU, što je najviše do sada.
"Dio kupaca poznaje brend slavonskog hrasta iako ne previše jer kada nas pitaju odakle smo i kad čuju da je Orahovica u Slavoniji, to neke koji su poznavatelji drva odmah asocira na slavonski hrast, dok s drugima treba još raditi i objašnjavati zašto je hrast skoro najbolja vrsta drva u svijetu", naglasio je Boris Sobotić iz tvrtke Pan Parket.
Članstvo u ovoj prestižnoj europskoj strukovnoj asocijaciji osiguralo je pet hrvatskih proizvođača parketa (PAN PARKET, DRVOPROIZVOD, PARKETI POŽGAJ, DI NOVOSELEC i PPS GALEKOVIĆ), a pregovara se s još nekoliko tvrtki koje su izrazile interes za članstvom, kako bi na taj način dobile stručne i statističke informacije o tržištima, razvoju novih proizvoda i tržišnim trendovima. Ovogodišnja generalna skupština FEP-a održat će se upravo u Hrvatskoj (Cavtat 27.-28.05) što je svakako veliko priznanje hrvatskim parketarima.
Hrvatski parket prati kvalitetu i inovativnost vodećih europskih proizvođača pa se po prvi put u proteklih šest godina, koliko traje tržišna ekspanzija hrvatskih parketara (sa 2,2 mil. m2 u 2004. postigla se proizvodnja od 5,6 mil. m2 parketa u 2010. od čega se 70% plasira u izvoz), za neke proizvode postiže veća potražnja od proizvodnih kapaciteta.
Posebno je tražen seljački pod (COUNTRY FLOORING, široke i dugačke lamele rustikalnog oblika iz masivnog hrasta), koji se zbog vrlo visokog udjela kvalitetne sirovine uglavnom proizvodi u europskim zemljama pa se hrvatski proizvođači suočavaju sa snažnom konkurencijom iz Poljske ili Ukrajine, a ne iz Kine koja izrazito konkurira u industrijskim podovima i višeslojnim parketima s malim udjelom masivnog drva.
"Kupci se sve više okreću kvaliteti i pitaju nas ima li naš proizvod ikakve sirovinske veze s Kinom jer očito nemaju najbolja iskustva s takvom kvalitetom, a mi upravo imamo certificirano drvo, što potvrđuje da je sirovina među najboljima. Kupci iz zapadne Europe pokazuju optimizam i lakše pregovaraju, više se interesiraju za kupnju, dok istočna Europa i dalje pokazuje znakove krize", izjavio je Mario Radelja iz tvrtke Drvoproizvod.
|
Najnoviji podaci govore da je znatno pala potražnja za egzotičnim materijalima pa njemački projektanti sve češće na podovima izbjegavaju tamne i ekstravagantne egzotične vrste drva poput mahagonija ili tikovine, dok se često upravo tamno obojeni hrast koristi kao alternativa egzotama.
Konkurentnost naših proizvođača se na početku ove godine znatno popravila budući da su na istoku Europe porasle cijene sirovina pa se neki veliki europski kupci okreću novim dobavljačima.
Stoga Hrvatska zbog svoje relativno velike proizvodnje parketa (prema podacima UNECE Ureda za drvo i šumarstvo iz Geneve, Hrvatska je četvrti svjetski proizvođač masivnog parketa) i izuzetne sirovine, posebice slavonskog hrasta, ima priliku „ugrabiti“ nove kupce koji u tom novom tržišnom preslagivanju traže povoljnije i pouzdanije dobavljače.
Našim proizvođačima se isplatilo „izgurati“ i preživjeti tešku 2009. i velik dio 2010. godine jer je zbog krize dio konkurenata iz Francuske i Kine propao, što sada otvara dobru poziciju za naše proizvođače, iako još uvijek kupci vrše pritisak na cijene, koje su nažalost ostale iste kao i pred nekoliko godina.
|
|
|
|