Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
09.08.2010. Poslovni dnevnik: Žedni kolovoz izbrisao bi zimske minuse
Velik broj turista utjecao na to da su rast prodaje zabilježili u Agrokorovoj Jamnici, Podravci i Coca-Coli

I prije nego što je ministar turizma Damir Bajs izvijestio o povijesnim rezultatima u broju noćenja i turističkim dolascima u srpnju, o rušenju prodajnih rekorda već su na samom kraju srpnja izvijestili iz Jamnice. Ta je tvrtka, kako je priopćeno iz Agrokora, u srpnju prodala više od 60 milijuna litara vode i pića, što je “15 posto bolje od bilo kojeg mjeseca u povijesti tvrtke”.

Srpanjski melem

Prema saznanjima Poslovnog dnevnika, i drugi proizvođači bezalkoholnih pića i vode (BAP) bilježe zamjetan rast prodaje u srpnju, te se još jednom potvrđuje izrazita povezanost dvaju sektora, odnosno ovisnost industrije o turističkim rezultatima i dobroj sezoni.

No, za razliku od ministra turizma, koji je već konstatirao da je izvrstan srpanj prebrisao minuse koje je sektor imao u predsezoni, u BAP-u su nešto oprezniji s procjenama eventualne nadoknade gubitaka koje su sve tvrtke imale u prvoj polovici godine. Naime, oko tri milijarde kuna vrijedna industrija u prvih je šest mjeseci ove godine bila izrazito pogođena recesijom, pa je ukupno tržište palo za čak devet posto. Pritom se najviše srušila potrošnja hladnih čajeva te sokova, dok su mineralne i izvorske vode imale blaže minuse.

“Ukoliko bi se srpanjski trend nastavio i u kolovozu, onda bi se moglo govoriti o premoštavanju ukupnoga pada iz prve polovice godine. No, za sada je prerano za tako čvrste zaključke, iako je ispunjena prva pretpostavka za to - veći broj ljudi, odnosno potencijalnih konzumenata,” kažu u Jamnici. Istodobno, u ovoj Agrokorovoj kompaniji naglašavaju da je u 15-postotnom porastu prihoda u srpnju, s više od 60 posto sudjelovao izvoz jer je rast bilježen na svim izvoznim tržištima, dok je ostatak rekorda ostvaren na hrvatskom tržištu.

Korist od produženja sezone

Poraste prodaje potvrđuju i u Podravci u kojoj kažu kako je prodaja u ovogodišnjem srpnju na razini prošlogodišnjeg rezultata koji je, kako kažu, u ovom Podravkinom segmentu bio rekordan, a slično je i u Coca Coli.
“Još objedinjujemo srpanjske prodajne rezultate, no na temelju raspoloživih izvješća i analiza možemo potvrditi da smo tijekom srpnja imali značajan porast u svim kategorijama u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Iznimne prodajne rezultate ostvarila je osnovna robna marka coca-cola,” kaže glavni direktor Coca-Cole HBC Hrvatska d.o.o. Slaven Romac. Međutim, i on komentira kako dobra srpanjska kretanja treba procjenjivati sa zadrškom. “Srpanjski su prodajni rezultati sjajni i neosporno je da će uvelike utjecati na trendove s početka godine. Ova je industrija u Hrvatskoj tradicionalno ovisna o turističkim mjesecima koji uvijek donose veću prodaju. No, koliko će, u konačnici, srpanjski skok biti značajan za poboljšanje i rast ukupnog poslovanja, vidjet će se tek na kraju godine,” kaže direktor Coca Cole.

“Srpanj je izrazito rastao i zato što su se intenzivno punili svi kanali prodaje, pa tako i zalihe kod trgovaca i ugostitelja, ali to još uvijek ne znači da je i stvarna potrošnja bila tolika,” kaže jedan proizvođač. Drugi, međutim, to razmišljanje relativizira jer po njemu zalihe nemaju toliki kapacitet, pri čemu potvrđuje da se zahtjevi za isporukama i u kolovozu nastavljaju istim intenzitetom.

“To je još jedan dokaz velike ovisnosti o uspješnoj turističkoj sezoni. Još samo kad bi je uspjeli produžiti za koji mjesec,” kažu u Jamnici.

'Žestica' u šest mjeseci pala 30 posto

Za razliku od proizvođača bezalkoholnih pića i voda, tvrtke koje proizvode jaka alkoholna pića strmoglavo se urušavaju. Ukupan pad industrije u prvih šest mjeseci bio je čak 30 posto, a jedan od najvećih utjecaja na to ima novi Zakon o trošarinama. On propisuje da trošarinski broj za trošarinska skladišta mogu dobiti samo tvrtke koje nemaju nikakav dug državi. “Kako takvih gotovo i da nema, došlo je do zastoja u prometu - u skladišta ulazi destilat, ali ga proizvođači bez trošarinskog broja ne mogu preuzimati za daljnju proizvodnju,” kaže Ružica Glazer, direktorica Udruženja pića. (Bankamagazin)

Povezani članci
12.08.15 Tvrtke i tržišta
Radenska: Prodaja na tržištima bivše Jugoslavije skočila 23%
10.12.13 Brandovi
Donat Mg u novom izdanju
30.07.12 Brandovi
Jamnici svjetska nagrada za izvrsnost
26.04.12 Tvrtke i tržišta
Jamnica: Veći rast rashoda od prihoda
31.10.11 Prehrambeni proizvodi
Potrošnja hrane i pića u 2010.
17.08.11 Prehrambeni proizvodi
Uvoz vode pao za trećinu
17.02.11 Tvrtke i tržišta
Zvir izvozi vodu na arapska tržišta
20.01.11 Financije i gospodarstvo
Voda zbog fiksne naknade poskupljuje i do 100 posto
17.07.09 Neprehrambeni proizvodi
Odjeća i obuća u Hrvatskoj među najskupljima u Europi
17.07.09 Promocije
Štedljiva perilica rublja
19.01.09 Trgovina na malo
Na benzinsku po rižu i ulje, ali šoping i do 40% skuplji
27.11.08 Financije i gospodarstvo
HUS traži hitnu sjednicu Povjerenstva za praćenje rasta cijena
04.09.08 Financije i gospodarstvo
Vlada pozdravlja pojeftinjenja nekih proizvoda
03.09.08 Trgovina na malo
Konzum snizio cijene 22 proizvoda
04.08.08 Vijesti iz regije
Srbija: Voda unosan posao
13.06.08 Vijesti
SSSH i HUZP traže odgodu poskupljenja struje do kraja 2008.
10.06.08 Vijesti
Najvećim potrošačima najskuplja struja
15.04.08 Vijesti
U ožujku godišnji rast potrošačkih cijena 5,7%
08.04.08 Financije i gospodarstvo
Eukonomist: Prilagodba EU izazvat će nova poskupljenja
21.03.08 Promocije
Electroluxov 'Izvor' uz Svjetski dan voda
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
12.02.08 Vijesti
I mali trgovci snižavaju cijene
01.02.08 Trgovina na malo
Od danas niže cijene kruha, svježeg mlijeka i ulja
30.01.08 Vijesti
Cijene kruha, ulja i mlijeka do 12 posto niže
29.01.08 Prehrambeni proizvodi
Cijena žitarica na godišnjoj razini 65 posto viša
28.01.08 Vijesti
Polančec s predstavnicima trgovačkih lanaca o problematici rasta cijena
24.01.08 Vijesti
Polančec: Cijene kruha neće se mijenjati do iduće žetve
23.01.08 Vijesti
Sanader: Rast cijena neopravdan
23.01.08 Vijesti
Polančec očekuje pad nekih cijena
22.01.08 Vijesti
Profitna stopa hrvatske trgovine tri puta niža od europskog prosjeka
15.01.08 Trgovina na malo
Istraživanje: Cijene roba široke potrošnje veće za gotovo 17 posto
14.01.08 Vijesti
Polančec: Vlada će analizirati rast cijena
11.01.08 Inspekcijske službe
AZTN na promjene cijena reagira samo kada je narušeno tržišno natjecanje
07.01.08 Vijesti
Zbog poskupljenja SSSH najavio prosvjed
10.12.07 Korisne informacije
Slovenski Dnevnik: U Hrvatskoj jeftinije nego u Sloveniji, Italiji i Austriji
07.11.07 Prehrambeni proizvodi
UN očekuje visoku razinu cijena hrane i u 2008.
04.10.07 Trgovina na malo
U kolovozu rast cijena na malo i troškova života u Zagrebu
13.09.07 Vijesti
Italija: Udruge potrošača pozvale na jednodnevni bojkot tjestenine
31.08.07 Neprehrambeni proizvodi
Poskupljenje perilica rublja i hladnjaka zbog eko pravilnika
09.07.07 Statistika
DZS: Nastavlja se rast proizvođačkih cijena
14.06.07 Statistika
Godišnja inflacija u svibnju 2,2 posto
12.06.07 Statistika
Nastavlja se rast proizvođačkih cijena
08.06.07 Prehrambeni proizvodi
Cijene hrane i pića u Hrvatskoj blizu prosjeka EU-a
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa