17.10.2008.
Google: Rast dobiti 26 posto
Neto dobit se u trećem tromjesečju popela na 1,35 milijardi dolara
Google Inc., vlasniku najpopularnije internetske tražilice, vrijednost dionica poskočila je 13 posto nakon što je objavio snažan rast dobiti budući da, kako kažu u kompaniji, klijenti i dalje kupuju internetske oglase bez obzira na usporavanje ekonomije, prenosi Bloomberg.
Neto dobit u trećem kvartalu porasla je 26 posto na 1,35 milijardi dolara ili 4,24 dolara po dionici s 1,07 milijardi ili 3,38 dolara godinu dana ranije.
I dok se smanjuje broj oglasa za kuće i automobilske kredite, proizvođači odjeće i kućanskih uređaja i dalje troše, kaže glavni financijski direktor Patric Pichette.
Dodaje da potrošači nastavljaju kupovati on-line, pa im se broj klikova na oglase povećao za 18 posto u odnosu na 19 postotni rast u prošlom kvartalu.
Oglašivači smanjuju potrošnju na TV-u i tiskanim medijima u korist oglasa koji se pojavljuju uz pretraživačke liste. Internet će uprihoditi 8,7 posto od 284 milijardi dolara koliko će se na oglašavanje potrošiti u SAD-u ove godine, u odnosu na 7,2 posto u 2007. godini.
Kada se isključe prihodi prebačeni na partnerske stranice, Googleova prodaja porasla je na 4,04 milijarde dolara u prošlom kvartalu. Ukupni prihodi porasli su za 31 posto na 5,54 milijarde dolara.
Google "odradi" 63 posto američkih on-line pretraživanja, što je dvostruko od tržišnog udjela koji imaju Yahoo i Microsoft zajedno.
Ta je dominacija pomogla kompaniji u podizanju cijene oglasa, tvrde u Yahoou, koji čeka Vladino odobrenje ugovora koji bi Googleu dozvolio prodaju oglasa i na njegovim stranicama.
Ipak, Google je smanjio troškove, usporavajući novo zapošljavanje i trošeći manje na putovanja i događanja, izjavio je njegov suosnivač Sergey Brin. "Ne znamo što budućnost donosi, pa smo zauzeli konzervativni pristup. Ovo vidimo kao priliku da unaprijedimo svoju kompaniju i izoštrimo je", kaže Brin.
Google, kojem većina prihoda dolazi od pretraživanja interneta razvija načine oglašavanja videom i fotografijama. Kompanija je ovoga mjeseca postigla dogovor da prikazuje cjelokupni program CBS-a na svojim YouTube stranicama, dijeleći prihode od oglašavanja sa tom TV mrežom. (Bankamagazin)
|
|
|
|