01.02.2008.
Lanjska dobit Googlea 4,2 milijarde dolara
Unatoč dobrim rezultatima, dionice Googlea oslabile su gotovo 40 dolara, na 525,90 dolara
Američki softverski div Google je u posljednja tri mjeseca 2007. zabilježio rast dobiti na 1,21 milijardu dolara, nešto ispod očekivanja Wall Streeta, zbog čega je cijena njegovih dionica oslabila.
Bruto prihodi te kompanije u tromjesečju do 31. prosinca iznosili su 4,83 milijarde dolara, što predstavlja 51-postotno povećanje u usporedbi s istom razdobljem 2006.
Nakon što se od toga oduzmu naknade koje Google plaća drugim web stranicama za internetski promet, konačni je iznos prihoda za to tromjesečje 3,39 milijardi dolara.
Dobit je u posljednjem tromjesečju 2007. iznosila 3,79 dolara po dionici, u usporedbi s 3,38 dolara u istome razdoblju godine ranije.
"Izuzetno smo zadovoljni svojom poslovnom izvedbom u tome tromjesečju", kazao je izvršni direktor Googlea Eric Schmidt. "Ona odražava snažan zamah u našem temeljnom poslovanju, izuzetno dobar prijem naših novih poslovnih inicijativa, te jačanje discipline u upravljanju našim operativnim troškovima".
Unatoč takvoj izvedbi, dionice Googlea oslabile su gotovo 40 dolara, na 525,90 dolara, u trgovanju koje je uslijedilo nakon objave toga izvješća, budući je ono razočaralo analitičare financijskih tržišta koji su očekivali snažniji rast dobiti tog internetskog diva.
U posljednja tri mjeseca prošle godine Google je zaposlio gotovo 1.000 novih ljudi, čime se broj stalno zaposlenih u toj kompaniji popeo na 16.805.
Godišnji prihodi kompanije u 2007. su iznosili 14,2 milijarde dolara. Ukupna godišnja dobit iznosila je 4,2 milijarde dolara, u usporedbi s 3,08 milijarde u 2006.
Više od polovice pretraživačkih aktivnosti preko Googla u 2007. je došlo izvan SAD-a, s posebno snažnim rastom zabilježenim u Francuskoj, Njemačkoj, Irskoj, Španjolskoj, Brazilu i Kini.
Google stalno traži načine da poveća svoje prihode od oglašavanja putem svoje sve popularnije stranice za razmjenu video-materijala YouTube, kao i stranica za razmjenjivanje socijalnih kontakata poput MySpace i Orkut.
Također ulaže u prilagodbu oglašavanja i internetskih usluga za mobilne uređaje, koji predstavljaju tržište koje raste brže od ostatka te industrije. (H)
|
|
|
|