27.11.2012.
Plan restrukturiranja "Borovo zaokret" - sa 2015. izići iz krize
Hrvoje Merki
Vukovarski prozvođač obuće Borovo d.d. namjerava sa 2015. godinom izići iz postojeće krize kao potpuno restrukturirano i privatizirano društvo, istaknuli su članovi nove Uprave Borova na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je predstavljen plan restrukturiranja pod nazivom "Borovo zaokret".
Predviđene su i već se provode aktivnosti na šest ključnih područja - normalizacija poslovanja, restrukturiranje ljudskih resursa, informatizacija poslovanja, upravljanje nekretninama, holding pristup upravljanju te proces širenja poslovanja putem novih tvrtki kćeri u regiji, ističu čelnici Borova.
Predsjednik Uprave tvrtke Hrvoje Merki upozorava da poslovanje Borova danas opterećuje niz problema, od neadekvatnog omjera radne snage do dugova i nefunkcionalne organizacije društva - dugovi su ukupno oko 150 milijuna kuna, a odnos režijskog i proizvodnog osoblja koji iznosi 1:4. Cilj je da nakon 2015. taj omjer bude 1:9, a broj radnika bi se sa sadašnjih 1.030 smanjio na oko 900 i to kroz razne oblike zbrinjavanja, ističu čelnici Borova.
Postojeće dugove Uprava namjerava razriješiti putem zamjene dugova prema državi za neposlovne nekretnine, dok će se dugovanja prema dobavljačima riješiti dezinvestiranjem te reprogramom bankarskih kredita.
"U ovom trenutku na plaće radnika trošimo oko 43 posto prihoda, dok su standardi u zapadnim zemljama ispod 20 posto", rekao je Merki.
Borovu nedostaje stručne i kvalificirane radne snage kojoj nova uprava nudi "redovitu plaću i mogućnost napredovanja i usavršavanja", a Merki je "čudnim" ocijenio da se na natječaje za nove radnike najmanje kandidata javlja iz Vukovara.
Po njegovim riječima, dugoročni cilj Borova je privatizacija, pri čemu bi 49 posto dionica imali sadašnji i bivši radnici tvrtke, a kao partner s maksimalnih 25 posto dobro došla je i Republika Hrvatska, u čijem se vlasništvu Borovo danas nalazi.
Borovo svoju posebnu šansu vidi u tržišnim nišama odnosno obući za potrebe naftne i plinske industrije, farmacije, poljoprivrede, HORECA kanala, kao i cipela i pancirki za security sektor te cjelovitom razvoju zaštitnih kompleta za radnike u svim zimskim i ljetnim uvjetima.
Merki je najavio i značajan prodor Borova na tržište Rusije, Južne Amerike, Bliskog Istoka i zemalja bivše Jugoslavije, te osnaživanje veleprodaje i nazočnosti u trgovačkim centrima u Hrvatskoj u kojima, kaže, danas nema ni jedne prodavaonice Borova.
Po riječima predsjednika Nadzornog odbora Borova Stjepana Čuraja, Vlada je prepoznala potencijal Borova koji se sada nalazi u prilici na vlastitom primjeru pokazati kako se može dobro i efikasno upravljati državnom imovinom.
U Borovu je u tijeku i korporativni rebranding, a Edvin Jurin iz agencije McCann Erickson kaže kako je redizajnom postojećeg znaka i logotipa zadržana prepoznatljivost, ali i usmjerenost Borova prema budućnosti. (H)
|
|
|
|