Robe
Seniko studio
Neprehrambeni proizvodi
20.09.2006. 75 godina Borova
Na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu doznali smo od glavnog direktora Mirka Ćavare

"Borovo" je od 1931. godine, kada ga je osnovao češki industrijalac Bata, prošlo jedan čitav ljudski vijek, mijenjalo je uprave i managere, prošlo je dva rata i mnoge društveno-političke promjene.

Međutim, "Borovo" je uvijek išlo dalje na novim temeljima i novim uvjetima.

Da bismo shvatili što je "Borovo" danas, moramo znati što je "Borovo" jučer, gdje su nam temelji i snaga, iz čega crpimo ideje za novu budućnost.

"Borovo" je do 1991. godine bilo VELIKO po veličini, druga tvrtka u Republici Hrvatskoj (iza INE); u njemu je radilo cca 22.000 djelatnika, proizvodilo je 22 mil. obuće, 580.000 kompleta teretnih auto-guma te preko 11000 t GTR-a i još mnogo toga iz 91 registrirane djelatnosti kompletan kombinat. Posjedovalo je i 620 prodavaonica.

"Borovo" je bilo vodeća tvrtka u Hrvatskoj i najveći gumarski i obućarski proizvođač u ovom dijelu Europe. Tržište nabave i prodaje bili su svi kontinenti; "Borovo" je poslovalo s cijelim svijetom.

Poslovni prostor tvrtke "Borovo" iznosio je 760.000 m2 infrastrukturno uređenog prostora (ceste, željezničke pruge, električna energija, voda itd.), od čega je 240.000 m2 u zatvorenim prostorima i to na obali Dunava, največe europske vodene prometnice, uvijek plovne s neograničenom količinom pitke i tehnološke vode.

Ratna razaranja 1991. godine devastirala su veći dio ovih prostora.

"Borovo" je poslije rata, reintegracijom 1997. godine, uključeno u zakonodavni sustav RH, te se Uprava koja je privremeno izmještena u Zagreb, vratila na domicilnu lokaciju Borovo - Vukovar, gdje je počela s obnovom proizvodnje i organizacijom poslovanja.

"Borovo" je do danas obnovilo i nastavilo rad u mnogim djelatnostima i to:

- proizvodnja kožne i gumene obuće, klinastog remenja, gumene smjese,
- usluge obrade metala i održavanja, prometa i ugostiteljske usluge.

Izuzetno su važne maloprodajne organizacije u Hrvatskoj; sa 100 prodavaonica, u Sloveniji 56, te u Crnoj Gori sa 16 prodavaonica.

U "Borovu" danas na domicilnoj lokaciji radi preko 600 od ukupno 1200 zaposlenika.

Važno je reći da su se u "Borovo" vratili visokoobrazovani stručnjaci raznih struka kojih ima preko 50, što je, s obzirom na broj zaposlenika, izuzetna snaga, sposobna kreirati svoju i borovsku budućnost.
"Borovo" danas proizvodi preko 200 000 pari kožne obuće, jednako toliko pari gumene obuće, te preko milijun metara industrijskog remenja; ukupan prihod iznosi cca 260 mil. kuna.

Naša budućnost je u našim rukama i želimo ju kreirati u skladu sa svojim iskustvima u novom ekonomskom i tržišnom okruženju, koristeći maksimalno tržišne i ljudske resurse.

Naši ciljevi su i ciljevi lokalne zajednice i Vlade RH, te očekujemo da ćemo kroz učinkovitu suradnju i sklad interesa ostvariti svoje planove.

Budućnost "Borova" usmjeravamo kroz usvojenu strategiju na četiri ključne točke:

1. Proizvodnja je tržišno orijentirana, uvjetovana poboljšanjima i osuvremenjavanjima;
tehnološki i kadrovski, s isključivim naglaskom na etablirani i već poznati brand "Borova" iza koga mora stajati kvalitet. Korištenje orijentacije prema modnim trendovima i praćenje zahtjeva potrošača temeljna je odrednica proizvodnje, posebno proizvodnje obuće koja je suočena s vrlo jakom i moćnom konkurencijom.

2. Trgovačke mreže bitan su oslonac i potencijal koji ima realnu budućnost. U njih je neophodno uložiti sredstva radi obnove i redizajniranja vanjskog i unutarnjeg izgleda primjerenog suvremenim trendovima. Trgovačke mreže trebaju prvenstveno prodavati borovsku proizvodnju.

3. Rješavanje statusa tzv. pomoćnih proizvodnji na naćin ulaska u strateško partnerstvo.
Ovdje treba voditi računa o realnoj borovskoj imovini i kvalitetnom odnosu prema uposlenima.

4. Aktiviranje nefunkcionirajućeg borovskog kapitala - imovine; ovdje se aktivnosti "Borova" moraju usmjeriti na nekretnine koje "Borovo" posjeduje u Vukovaru i republikama bivše države. Efekti koji iz ovoga trebaju proizaći trebaju se uložiti u osuvremenjavanje proizvodnje i trgovina, iskoristiti povoljnost lokacije i postojeću infrastrukturu, definirati zajedničke tvrtke (joint venture) za nove profitabilne djelatnosti.

Za provođenje strategije treba uložiti puno truda, znanja, sredstava i vremena te se nadamo da će se ostvariti MISIJA I VIZIJA novog "Borova".

Postojeći kadrovski potencijal u "Borovu" sposoban je, uz jasno definiranje zadataka, vrlo kvalitetno implementirati postavljene ciljeve.

Povezani članci
03.08.16 Promocije
Startas i Vak''an''za
15.06.16 Trgovina na malo
Počela prodaja Umagosica, Startas tenisica sa vizualnim identitetom grada Umaga
11.05.16 Strateški savezi
Suradnju velikog branda obućarstva Borova i Istraturista
09.05.16 Brandovi
Hrvatski dizajn + hrvatski proizvod = najljepši nosivi hrvatski suvenir
05.04.16 Vijesti
Startas – Ikona od 1976 – nova kolekcija proljeće ljeto 2016
09.02.16 Promocije
U obući Borovo Zagrebačka Filharmonija osvojila Carnegie Hall
10.04.15 Izvoz
Borovo opet izvozi, u SAD šalju legendarne startasice
19.07.13 Tvrtke i tržišta
Država otpisuje Borovu 30 posto duga i kamate
27.11.12 Financije i gospodarstvo
Plan restrukturiranja "Borovo zaokret" - sa 2015. izići iz krize
30.09.11 Tvrtke i tržišta
Borovo ne odustaje od poslovnih prostora u Srbiji
28.09.11 Tvrtke i tržišta
Hrvatske tvrtke u petak gube imovinu u Srbiji
20.05.11 Tvrtke i tržišta
Borovo prodalo 26 trgovina u Srbiji
13.01.11 Tvrtke i tržišta
Borovo u 2011. napokon ide u privatizaciju, Makedonija opstruira povrat imovine
10.12.10 Tvrtke i tržišta
Borovo prodaje 86 trgovina u Srbiji
08.09.10 Tvrtke i tržišta
Borovo predstavilo kolekciju obuće proljeće-ljeto 2011. godine
27.07.10 Tvrtke i tržišta
Borovo-Gumitrade pokreće novu proizvodnju
09.03.10 Tvrtke i tržišta
Vukovar: "Borovo" predstavilo kolekciju jesen-zima 2010./11.
11.08.09 Tvrtke i tržišta
Borovo učinilo prvi korak ka privatizaciji
11.03.09 Tvrtke i tržišta
Borovo-Kožna obuća: 590 novih modela za sezonu jesen/zima
10.03.09 Tvrtke i tržišta
Borovo uložilo 50 mil. kuna u tvornicu obuće
22.12.08 Vijesti
Udruživanje obućarskih tvrtki za specijalnu vojnu i policijsku obuću
20.10.08 Tvrtke i tržišta
Borovo prodaje Borelijeve trgovine
12.09.06 Neprehrambeni proizvodi
Borovo predstavilo novu kolekciju obuće
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa