21.09.2011.
Poslovni dnevnik: Euroline - dogovor s bankama ili prodaja
U slučaju da ne uspije dogovor s bankarima, pregovarat će se s mogućim strateškim partnerom iz Velike Britanije, Slovenije ili BiH
U naredna dva tjedna trebala bi se riješiti kriza u Eurolineu, glavnom zastupniku njemačkog Daimlera, proizvođača vozila Mercedes-Benz.
Račun tvrtke nedavno su blokirale banke, čijim će predstavnicima prijedlog restrukturiranja ovih dana iznijeti Opatijac Milorad Braco Radovanović, stopostotni vlasnik Eurolinea.
Šteta se još procjenjuje
Prije petnaestak dana Radovanović je, svega godinu dana nakon njihova ustoličenja, dao izvanredni otkaz članovima uprave Eurolinea - predsjedniku Jochenu Dimteru, financijskom direktoru Stjepanu Radiću i voditeljici pravne službe Maji Kruljac.
Posao je zadržao samo Branko Jordanić, poznatiji kao dugogodišnji glavni državni inspektor, koji se vraća na mjesto savjetnika Uprave Eurolinea.
Radovanović se preselio u Zagreb i preuzeo vođenje Uprave, u koju je doveo Radojku Olić, bivšu članicu Uprave Hypo banke.
Kako Poslovni saznaje u Eurolineu, ako dogovor s bankarima ne uspije, prelazi se na pregovore s mogućim strateškim partnerom.
Riječ je o nekoliko ulagača, zainteresiranih za većinsko vlasništvo u tvrtki, koji rade due diligence, a čije se konkretne ponude uskoro očekuju.
Do tada je teško preciznije govoriti o cijeni Eurolinea, koja se mjeri u desecima milijuna eura. Najviše se govori o skupini britanskih ulagača, no spominju se i interesenti iz Slovenije i BiH.
"Bilo bi nam draže da tvrtku ne moramo prodavati, vjerujemo da ćemo se dogovoriti s bankama", ističu u kompaniji.
Tvrde da razloga za blokadu računa nije bilo te da s bankarima vode intenzivne pregovore. Neki od naših sugovornika u pozadini svega vide članove stare Uprave, koji su navodno utjecali na blokiranje računa.
Zašto su Dimter, Radić i Kruljac dobili otkaz? U Eurolineu tvrde da nisu ispunili glavnu zadaću, a to je bilo reprogramiranje dugova, restrukturiranje tvrtke i donošenje business plana, što su od njih očekivali i vlasnik i kreditori.
Navodno, članovi Uprave su se oglušivali na upite vlasnika o stanju u tvrtki, a nisu na vrijeme predali godišnje bilance. "To bi bio dovoljan razlog za otkaz, no konačnu štetu tek sagledavamo", kažu u Eurolineu.
Dimteru zamjeraju što nije zaustavio pad prometa u vrijeme kad se autoindustrija počela oporavljati. Euroline i sestrinski Autoline 2010. su završili s 11,5 milijuna eura gubitka, a s malom dobiti je poslovao samo MBR, treća Radovanovićeva tvrtka.
U tvrtki se sumnja i da su neki članovi stare Uprave sustavno radili na obezvređivanju Eurolinea, kako bi se što jeftinije prodao te ih prozivaju zbog pokušaja neprijateljskog preuzimanja.
|
"Samo su dovodili neke kupce, o čemu vlasnik ništa nije znao", tvrde naši sugovornici. Ne žele komentirati špekulacije da je u pozadini Ivica Škojo, vlasnik prodajnog centra u Osijeku, koji se već hvalio da bi mogao postati novi Daimlerov zastupnik.
Euroline je zapao u probleme 2008., kada su se na lageru sakupila vozila vrijedna 30 milijuna eura. Sukladno uvriježenim pravilima poslovanja, svako vozilo moralo je biti plaćeno Daimleru najkasnije za deset dana, što je i učinjeno, ali dizanjem kratkoročnih kredita. Puno je uloženo i u otvaranje novih prodajnih centara u Zadru i Splitu.
Centralu nije briga
Početkom krize prodaja se strmoglavila, pojedini kupci otkazali narudžbe cijelih flota kamiona, koje je Euroline već platio proizvođaču.
Pokušali su vratiti u Njemačku bar neocarinjena vozila, no na to nije pristajala centrala u Stuttgartu. Tada je smijenjena Uprava Paula Kennedyja, njega je na par mjeseci zamijenio Branko Jordanić, a onda je u srpnju 2010. došao Jochen Dimter, menadžer s više od 20 godina staža u Daimleru. (Poslovni dnevnik)
|
|
|
|