09.02.2012.
Četiri Daimlerova rekorda
Njemački proizvođač automobila Daimler lani je prodao rekordan broj vozila, ostvario je rekordan prihod, rekordnu neto i operativnu dobit
Njemački proizvođač automobila Daimler u 2011. ostvario je neto dobit od šest milijardi eura, što je 29 posto više nego prethodne, 2010. godine. S 2,11 milijuna prodanih vozila, 11 posto više ne go prethodne godine, zabilježio je prihod od 106,5 milijardi eura. U odnosu na prethodnu godinu prihod je veći za devet posto.
"Svoju 125. godišnjicu obilježili smo uspješno. Poslovni rezultat pokazuje da imamo snažan portfelj automobila, teretnih vozila, kombija, autobusa i financijskih usluga, te da je grupa strateški vrlo dobro pozicionirana", rekao je predsjednik upravnog odbora Dieter Zetsche.
S dobiti od 5,31 eura po dionici, Daimler predlaže dividendu od 2,2 eura po dionici. Vrijednost dionica kompanije danas je porasla za četiri posto i dosegnula je 46,38 eura. U očekivanju dobrog poslovnog rezultata dionice Daimlera su ove godine narasle za 36,7 posto.
Prihod od prodaje teretnih vozila je porastao za petinu, na 25,75 milijardi eura. Broj prodanih automobila porastao je za osam posto, na 1,38 milijuna, a utržak od prodaje za sedam posto, na 57,4 milijardi eura.
Prodaja vozila Mercedes-Benz je najviše porasla na kineskom tržištu, za 34 posto.Prodane su 204 tisuće vozila. Uz takav tempo rasta Kina će sredinom 2013. godine preteći Njemačku i postati najveće Daimlerovo tržište. U Njemačkoj je prodaja lani porasla za jedan posto, na 291 tisuću vozila.
Daimler se lani zadužio za dodatnih deset milijardi eura, tako da je neto dug kompanije na kraju godine iznosio 50,68 milijardi eura. Imali su još 62,5 milijarde financijskih obveza.
U ovoj godini Daimler planira prodati barem jednaki broj teretnih vozila kao lani. Rast očekuju prije svega na sjevernoameričkom tržištu, no očekivanja se čine malo pretjerana s obzirom na teškoće u kojima se nalazi transportni sektor.
Rast prodaje automobila očekuju u Aziji i u SAD-u, ali ne i u Europi. (Bankamagazin)
|
|
|
|