06.11.2010.
Mercedes-Benz i Audi zasjenili BMW
Iako je bavarski proizvođač automobila ostvario rekordnu operativnu maržu, ulagači nisu impresionirani jer je ona još uvijek manja od marže glavnih konkurenata, Audija i Mercedesa, prenosi The Financial Times
BMW, najveći svjetski proizvođač automobila visoke klase, nije impresionirao investitore s rekordnom operativnom maržom u trećem kvartalu. Marža Bavarskog proizvođača još uvijek je manja od marže njegovih glavnih konkurenata, Audija i Mercedesa, prenosi The Financial Times (FT).
Nakon što je ključni automobilski odjel ostvario operativnu maržu od 8,1 posto, BMW je povisio ukupnu cjelogodišnju ciljanu dobit prije kamata i poreza u svom temeljnom poslovanju iznad sedam posto ukupnog prihoda.
Prognoze su revidirane zbog odličnih rezultata odjela za proizvodnju automobila vrhunske klase koji su ove godine narasli zbog veće potražnje na tržištima u razvoju, oporavka američkog tržišta te drastičnog smanjenja troškova u usporedbi s prethodnom godinom, navodi FT.
No, investitori su razočarani jer je BMW-ova marža još uvijek manja od Mercedesove, koja iznosi 9,5 posto, te Volkswagenove od 11,2 posto za njihovu marku automobila visoke klase Audi. Dionice BMW pale su 0,7 posto i njihova cijena na potkraj trgovanja na burzi u srijedu iznosila je 52,44 eura.
Friedrich Eichiner, financijski direktor BMW-a, odgovorio je ulagačima kako je Daimlerova marka Mercedes-Benz u daljnjoj fazi lansiranja velike količine automobilskih modela. “Uvijek smo govorili da smo sada na početku proizvodne inicijative”, ponavlja Eichner. Naime, BMW lansira novu verziju svog modela sedana Serije 5 te SUV X3 , koji će konkurirati starijim Mercedesovim modelima, piše FT.
Stuart Pearson, direktor odjela za Istraživanje europskog automobilskog tržišta u Morgan Stanleyju, podržava Eichinerove argumente. BMW je početku proizvodnog ciklusa za nove modela i zbog toga su proizvodne linije u trećem kvartalu bile usporene, a sada se ulazi u fazu povećane proizvodnje, tumači Pearson te dodaje kako “ne treba previše uspoređivati BMW s Audijem jer alokacija troškova između Audija i drugih marki nije jako transparentna”.
Naime, za razliku od BMW-a i Daimlera, Audi može mnogi uštedjeti unutar kompanije jer su mu dostupne zajedničke proizvodne komponente s Volkswagenom po cijenama koje nisu poznate drugima izvan kompanije, navodi FT.
|
BMW je pri nabavi komponenti ovisan o vanjskim partnerima, pa mu je teže uštedjeti. Bavarski proizvođač surađuje s francuskim konkurentom PSA Peugeot Citroenom u razvoju motora te hibridne tehnologije. No, BMW je najavio da ove godine planira predstaviti svoju platformu s prednjim pogonom koja će stvoriti sinergiju između svoje marke malih automobila Mini i manjih BMW modela.
No, FT navodi da su revidirana očekivanja za ovogodišnju EBIT maržu (iznad sedam posto) još uvijek manja od 7,4 posto koliko iznose prosječna očekivanja analitičara u istraživanju britanske izvještajne agencije Reuters.
Nagli rast prodaje luksuznih automobila, posebice u Kini, potaknuo je neke analitičare da počnu govoriti o svitanju „nove ere“ u autoindustriji. Ali Eichner upozorava da trenutačna pozitivna situacija ne znači da će i budućnost biti takva jer je “svijet puno nestabilniji”, a promjene tečaja i regulacija mogli bi loše utjecati na BMW. (Bankamagazin)
|
|
|
|