18.08.2011.
Škoda povećala izvoz u Kinu, Rusiju i Indiju
Zbog velike izvozne ovisnosti i orijentiranosti na tržište EU-a koje je u drugom kvartalu znatno usporilo svoj rast, Češka traži nova izvozna tržišta. Škodina prodaja u Kini porasla je za 15,4%, u Rusiji 22,7%, a u Indiji čak 70,1%
Pomoćnik češkog ministra trgovine Martin Tlapa izjavio je kako će češka ekonomija usporiti zbog slabog kvartalnog rasta njemačkog gospodarstva od samo 0,1%, ali i zbog općenito loše situaciju u cijeloj eurozoni.
U drugom kvartalu ove godine eurozona je porasla samo 0,2%, što je mnogo manje od 0,8% rasta u prvom kvartalu ove godine, piše The Washington Post.
Tlapa je u srijedu u svom intervjuu za The Associated Press naglasio kako je europsko tržište od presudne važnosti za češki izvozni sektor, stoga će loši gospodarski rezultati u EU-u, a posebice u Njemačkoj naštetiti njezinom gospodarstvu.
Prema podacima češkog statističkog ureda u prvih šest mjeseci ove godine 83,8% češkog izvoza, uključujući i autoindustriju, otpalo je na 27 zemalja EU-a, a od toga je 32,2% otpalo na Njemačku.
Kao pokazatelj češke ovisnosti o izvozu u zemlje Europske unije govori i podatak da je Češka u drugom kvartalu zbog pada izvoza rasla po stopi od samo 0,2%.
Nova tržišta
Tlapa je u intervjuu naglasio kako je dugoročno rješenje za Češku pronalazak novih tržišta te se nada da će Češka iskoristiti prilike koje pružaju tržišta poput Kine, Indije, Rusije i Latinske Amerike.
Kao primjer nove orijentacije služi najveći češki izvoznika, proizvođač automobila Škoda, koji je u svibnju zabilježio oštar porast izvoza na tržišta izvan EU-u.
Škodina prodaja u Kini porasla je za 15,4%, u Rusiji 22,7%, a u Indiji čak 70,1%. (Bankamagazin)
|
|
|
|