24.03.2009.
Škoda Auto: Pad prodaje i dobiti
Dobit je manja za trećinu i iznosi 400 milijuna eura, a prodaja je pala 9,8 posto na 7,4 milijardi eura
Predstavnici Škoda Auta su na konferenciji za novinare objavili da je kompanija u 2008. godini zabilježila pad neto dobiti za trećinu, na 10,8 milijardi kruna (400 milijuna eura), uz pad prodaje za 9,8 posto, na 200,2 milijarde kruna (7,4 milijardi eura).
Škoda, kao vodeći češki izvoznik, prošle je godine prodala rekordnih 674.500 automobila ili 7 posto više nego 2007. godine. Rekordni prodajni rezultati ostvareni su zahvaljujući većoj prodaji vozila u Istočnoj Europi i Kini.
U Kini je tako prodaja povećana za 117 posto, na 59.284 automobila, a u Indiji za 31,9 posto, na 16.051 komada.
U Istočnoj Europi je prodano 123.630 automobila ili 30,1 posto više nego 2007. godine, s time da je tu najvažnija bila Rusija, sa prodajom od 50.733 vozila (+84,2%).
Što se tiče tržišta Zapadne Europe, tu je i dalje dominantna Njemačka, kamo je Škoda prodala 121.277 automobila (+2%) i povećala svoj tržišni udjel na 3,9 posto.
Član uprave Holger Kintscher ističe kako bi unatoč financijskoj krizi kompanija ostvarila bolje rezultate da je vrijednost krune ostala na razini iz 2007. godine. Kintscher smatra da je pred njima prilično komplicirano razdoblje, puno rizika i nesigurnosti.
Škoda Auto ove godine puno nade polaže u svoja nova vozila, posebno laki terenac Yeti, koji su prezentirali javnosti na auto-showu u Ženevi, dok će Superb Combi tržištu biti plasiran u drugoj polovici godine.
Škoda Auto ima tri tvornice u Češkoj, te proizvodne i montažne pogone u Rusiji, Indiji, BiH, Ukrajini, Kazahstanu i Kini. (Bankamagazin)
|
|
|
|