Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
07.04.2010. GfK: Prestanak recesije neće zaustaviti rast privatnih marki
Čak 90 posto ispitanih od strane GfK kaže da ne namjerava prestati kupovati privatne marke kad mine kriza i njihova se ekonomija vrati u normalu

Na krilima krize privatne marke trgovačkih lanaca svuda u svijetu doživjele su procvat i mogućnost velikog uzleta. Istraživanje GfK Roper Reports Worldwide pokazuje da je u proteklih kriznih godinu dana oko 37% potrošača zamijenilo neki brendirani proizvod s onim jeftinijim pod trgovačkom markom.

Ova pojava još je puno veća na pojedinim razvijenim tržištima pa tako 57 posto Francuza ili isto toliko Amerikanaca iskazuje da je zamijenilo neki proizvod s poznatom markom onim jeftinijim/ trgovačkom markom.

Bez svake sumnje recesija je motivirala potrošače da bolje i brže prihvate privatne marke u zamjenu za one poznate. No privatne su marke zauzele određeno mjesto i puno prije krize što znači da ti proizvodi imaju dobre pretpostavke za korištenje.

A to pak opet znači da prestanak recesije neće zaustaviti daljnji rast privatnih marki. GfK je u ispitivanju za „Private Lable Manufacturer Association 2009 Pool“ dobio da 9 od 10 ispitanika odgovara kako ne namjerava prestati kupovati privatne marke kad mine kriza i njihova se ekonomija vrati u normalu.

Privatne marke prvo su zadobile pažnju potrošača prvenstveno zbog svoje niske cijene. Od tada su ove marke zadržale svoju poziciju i postepeno rasle tako što uglavnom daju i primjerenu kvalitetu.

Budući napredak ipak ovisi o tome koliko će se uspjeti „pričvrstiti“ u novom ekonomskom oporavku. Proizvodi „jakih / poznatih“ marki vratiti će dio svojih kupaca ali i trgovačke će marke zadržati kupce koje je kriza naučila da vrijedi mnogo više pažnje posvetiti upravo troškovima svakodnevnog življenja.

Povezani članci
05.07.10 Trgovina na malo
Hrvati vole robne marke, diskonte i hipermarkete
19.02.09 Brandovi
GfK: Rast potrošnje privatnih robnih marki
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa