13.11.2009.
Inflacija u listopadu 1,3 posto
Cijene dobara i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u Hrvatskoj su listopadu u odnosu na rujan u prosjeku bile više za 0,1 posto, dok su na godišnjoj razini, u odnosu na listopad prošle godine, više za 1,3 posto, objavio je danas Državni zavod za statistiku
Tako su na mjesečnoj razini cijene blago porasle, a povećane su i na godišnjoj razini s obzirom da je godišnja stopa inflacije u rujnu iznosila 1,0 posto.
U godišnjem pak prosjeku nastavljen je daljnji pad stope inflacije i ta je stopa pala ispod tri posto i u razdoblju studeni prošle-listopad ove u odnosu na isto razdoblje godina prije iznosi 2,7 posto.
Statistički podaci pokazuju da su na rast potrošačkih cijena na mjesečnoj razini najviše utjecale cijene odjeće i obuće koje su u listopadu u odnosu na rujan više za 5,2 posto, cijene ostalih dobara i usluga te zdravstva koje porasle za 0,2 posto, dok su za 0,1 posto povećane cijene alkoholnih pića i duhana, stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva, cijene obrazovanja te ugostiteljskih usluga.
Cijene pak rekreacije i kulture u listopadu su bile 1,7 posto niže nego u rujnu, a pale su i cijene prehrane i bezalkoholnih pića za 0,6 posto i to ponajviše zbog pada cijena mesa, ribe i voća.
Cijene prometa na mjesečnoj su razini pale za 0,5 posto što statističari objašnjavaju nižim cijenama automobila, goriva i maziva.
I na godišnjoj razini cijene prometa bilježe pad, u odnosu na listopad prošle godine za 4,8 posto, dok su za 1,5 posto pale cijene prehrane i bezalkoholnih pića, a cijene odjeće i obuće za 0,4 posto.
Najviše su pak na godišnjoj razini porasle cijene zdravstva, za 17,7 posto, te cijene alkoholnih pića i duhana koje su više za 13,9 posto.
Statistika rast cijena u listopadu ove u odnosu na isti mjesec prošle godine bilježi i kod stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva (3,4 posto), ostalih dobara i usluga (3,3 posto), ugostiteljskih usluga (3,1 posto), obrazovanja (2,5 posto), rekreacije i kulture (2 posto), pokućstva, opreme za kuću i redovito održavanje (1,6 posto) te komunikacija (0,1 posto). (H)
|
|
|
|