Potrošači
Seniko studio
Vijesti
29.07.2006. (Nataša Gajski Kovačić ) Oprez: Kancerogeni proizvodi vrebaju s polica
Lažni marketing iskorištava povjerenje kupaca

O kancerogenim sastojcima u različitim artiklima, opasnim spojevima u plastici od koje se proizvode dječje igračke, odjeći od opasne tkanine, štetnim sastojcima u sokovima i hrani, puno se pisalo i čulo u posljednje vrijeme. Nakon takvih informacija, prosječan građanin poželi da više ne kupuje, jer ne zna kupuje li moguću kancerogenu tvar ili tek mirisnu kremu za lice.

»Naši ljudi još uvijek previše vjeruju industriji i misle da proizvode na policama trgovina netko provjerava i da se u prodaji ne može naći nešto što je štetno. Na žalost, to već dugo nije tako«, kaže Jadranka Boban Pejić, voditeljica Makronova centra.

U Makronovi već 20 godina educiraju ljude, ne samo da paze što jedu, nego da paze i na sve što kupuju i gledaju sastojke proizvoda. I dok se već koliko-toliko razvila svijet o tome što jedu, ljudi još uvijek ne razmišljaju previše o proizvodima koje koriste za njegu, igranje i kao odjeću.

»Važno je naglasiti da je sve ono što stavimo na sebe za šest minuta u našem krvotoku i na taj način utječe na kvalitetu naše krvi. Jedan od savjeta ženama koje imaju problema s karcinomom dojke jest da prestanu koristiti kemijske boje za kosu«, objašnjava Boban Pejić.

»Danas nam industrija pokušava servirati da, ako želimo dovoljno hrane, mora biti kemije, ako želimo određenu boju kose, u boji mora biti kemija. To jednostavno nije točno«, kaže Pejić.

Za razliku od zemalja Europske unije, kod nas još uvijek tvrtke u marketingu mogu koristiti riječi prirodno i bio, a da one uopće ne odgovaraju stvarnom podrijetlu proizvoda.

Pejić drži da je zbog toga nužna edukacija potrošača kako bi provjeravali podatke o određenim proizvodima. Jedna američka internetska stranica nudi pak simulaciju čitača sastava namirnica s obzirom na količinu i vrstu pesticida u njima, uspoređujući pritom konvencionalno i organski uzgojene namirnice.

»Glavni je problem u neskladu između vrlo brutalnog i lažnog marketinga te prevelikog povjerenje potrošača u proizvode koje kupuju«, objašnjava Boban Pejić.

Opasan zaslađivač
Umjetni zaslađivač aspartam, koji se nalazi u žvakaćim gumama i različitim sokovima, ne samo da se svako malo nađe na listi kancerogenih zaslađivača, nego se zna da je i genetski manipuliran. Takvi podaci vrlo teško, međutim, dolaze u javnost, jer se skrivaju sve dok voda ne dođe do grla, kao u najnovijem slučaju s bojama za kosu, otkriva Jadranka Boban Pejić. Dodaje da se boje za kosu s takvim sastojcima koriste već 30 godina.

Izvor: vjesnik.hr

Povezani članci
27.08.06 Zdravlje
Rak na policama hipermarketa
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa