Trgovina
Seniko studio
Turizam
09.03.2016. ITB Berlin: 50 godina velikog utjecaja na svjetski turizam
Najveća svjetska turistička burza, jubilarni 50. ITB u Berlinu počela je s radom u srijedu, a na otvorenju je poručeno kako se pojačavanjem ekonomskih aktivnosti najbolje mogu smiriti strahovi uzrokovani terorističkim prijetnjama, nesigurnošću, izbjegličkom krizom i drugim preprekama modernog svijeta.

"Oduševljeni smo što nam svake godine, pa i u ovoj velikoj obljetnici, na ITB dolazi više izlagača, sada ih je tu više od 10 tisuća, i vjerujem da ćemo i ove godine dati snažan doprinos mogućnostima za globalno poslovanje", poručio je na otvorenju ITB-a predsjednik Uprave Messe Berlin Christian Goeke.

Dodao je i da je ITB u zadnjih pola stoljeća imao odlučujući utjecaj na turizam te danas uživa veliki ugled u cijelom svijetu.

I on je, kao i brojni drugi stručnjaci iz svjetskog turizma, ocijenio da se turističke destinacije protiv terorizma i drugih problematičnih situacija najbolje mogu 'boriti' jakim aktivnostima za što bolji početak ove turističke sezone.

Jedna od većih tema na ITB-u, o kojoj se razgovaralo na više panela prvog dana, je kako integrirati sve brojnije izbjeglice kao radnu snagu u turizam te kako premostiti situacije nepredvidive nesigurnosti povezane s islamističkim prijetanjama raznim destinacijama u svijetu.

Inače, ukupno će se do kraja ITB-a, 13. ožujka, održati više od 50 raznih stručnih skupova, panela i seminara, a organizatori očekuju više od 200 tisuća poslovnih posjetitelja samo za vikend.

Iako su Maldivi službena zemlja-partner ITB-a ove godine, što je vidljivo i u jačim reklamama i drugim oglasnim prostorima na sajmu, ipak dominira Turska, koja je ove godine čak zakupila cijelu jednu halu te je kao nijedna druga zemlja prisutna oglasima na ITB-u, koji se prostire na 160 tisuća metara četvornih.

Njihova avio-kompanija Turkish Airlines čak je na ulazu na ITB postavila i originalni batman bolid (automobil) iz filma, tzv. tumbler iz zadnjih filmova o Batmanu, uz koji se nalazi i Toshibin humanoidni robot kao primjer budućnosti za hotelske recepcije.

Informacije o bukingu za Tursku iz Njemačke više su negativne nego pozitivne, minus se kreće od 20 do 40 posto u odnosu na ovo doba prošle godine, ali unatoč tome većina njemačkih touroperatora, uključujući i TUI, vjeruje da su čuda moguća te da će buking bolje krenuti u idućim mjesecima.
Sami Turci na ITB-u ne pokazuju zabrinutost, ali to što su toliko puno uložili u nastup najbolje govori o njihovoj poziciji, a u sličnoj su i Egipat i Tunis, koji također imaju pad bukinga.

Grčki touroperatori na ITB-u ističu kako bi zbog izbjegličke krize ove godine ipak mogli imati manje turista iz Njemačke i drugih zemalja, dok se Talijani i Španjolci hvale povećanim bukingom i velikim očekivanjima za ovu godinu.

Velika tema i trend na ITB-u je i tehnolgija te digitalna transformacija, koja utječe i na turističku industriju mijenjajući odnos ponude i potražnje, pa su tako među jačim izlagačima u tom segmentu Booking.com, HRS i Skypicker, Priceline i drugi online rezervacijski i prodajni sustavi.

Još jedno područje rasta je i LGBT paviljon, gdje je fokus na Međunarodnoj Gay & Lesbian Travel Association (IGLTA) koja je u srijedu potpisala i ugovor s ITB-om te Argentinom o zajedničkoj promociji tog tržišta. (H)

Povezani članci
17.03.16 Turizam
Valamar Riviera je spremna postati regionalni igrač
10.03.16 Financije i gospodarstvo
Dogus grupa u Hrvatskoj povećava ulaganja i očekuje uspješnu sezonu
10.03.15 Turizam
'Sharing economy' snažan poticaj obiteljskom smještaju u hrvatskom turizmu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa