O marketingu
Seniko studio
Brandovi
28.04.2015. Mieleovi dizajneri već danas kreiraju budućnost
Andreas Enslin
Andreas Enslin
Njemačka kompanija Miele, proizvođač premium kućanskih aparata, od svog je osnutka 1899. godine, uz kvalitetu, iznimno veliku važnost pridavala dizajnu svojih proizvoda.

S obzirom da su Mieleovi uređaji napravljeni da traju dvostruko dulje od onih drugih proizvođača, odnosno najmanje 20 godina, dizajneri moraju voditi računa o tome da kućanski aparati za nekoliko godina ne izgledaju staromodno. Moraju dakle postići to da njihov proizvod dobro izgleda i 20 godina kasnije i u tome su vrlo uspješni.

Za oblikovanje proizvoda zadužen je Design Center Miele s više od 40 zaposlenih kojem je već devet godina na čelu Andreas Enslin. Enslin je ujedno dopredsjednik Udruge VDID njemačkih industrijskih dizajnera.

Kako razmišljaju Mieleovi dizajneri, kakvu budućnost kreiraju i kako će izgledati futurističke kuhinje i kućanstva - zainteresirani su imali priliku doznati na Enslinovu predavanju «Sklad tehnologije i dizajna životnog prostora», koje je organizirala hrvatska podružnica Mielea.

«Iza vaše kuhinje krije se mogo više nego što ste ikada pomislili. Dizajn je univerzalni jezik. On ne služi samo oblikovanju proizvoda, već je proizvod rezultat dizajna. Dizajneri grade mostove između tehnologije i ljudi, dizajn i tehnologija nisu protivnici već moraju surađivati.

Industrijski dizajneri nisu samo tehničari, oni su i psiholozi. Moraju razumijevati kako ljudi funkcioniraju, razmišljati na način - kako mogu budućnost prenijeti drugima, a da oni vjeruju u to. Usto, moraju voditi računa ne samo o tome što kupac treba danas, nego i o njegovim budućim zahtjevima i potrebama. Shvatite li sve to ozbiljno, uspjet ćete formulirati zajednički nazivnik i ispuniti buduća kupčeva očekivanja.

A opet, ako je nešto prelijepo i savršeno, izaziva dvojbe jer je suprotno našem životnom iskustvu. Zbunjuje nas i tome prelijepom često ne vjerujemo. Dakle, bolje su prihvaćene stvari koje nisu prelijepe. A sam da razvoj nekog proizvoda traje oko pet godina», uvodno je kazao Enslin.

Ljudsko ponašanje podliježe određenim obrascima, a niz je primjera kako dizajn formira odluku o kupnji nekog proizvoda.

«Obrazaca je mnogo i u dizajnu i možete ih koristiti ali ih morate poznavati kako ne biste postigli efekat suprotan od onoga koji želite. To svjesno oblikovanje postaje vrijednost koja se čak može i ekonomski iskazati», kazao je.

Kao i kod ljudi, evolucija se događa i kod stvari, pa tako i kod kuhinja, čiji je razvoj pratio promjene u ulozi žene u društvu, kao i promjene u društvu samom.

«Prva ugradbena kuhinja predstavljena je 1926. godine na Trade Show-u u Frankfurtu, a izumila ju je prva austrijska arhitektica Margarete Schütte-Lihotzky i ušla u povijest. Svoju je kuhinju nazvala 'ženskim laboratorijem'. Do danas je ugradbena kuhinja doživjela niz promjena i unapređenja, jer se priomijenilo i društvo i način života, ali bit je uvijek bila da se dizajnom poboljša život ljudi.
Godina 2011. bila je prva u kojoj je na svijetu više ljudi živjelo u gradovima nego u ruralnim područjima. Globalni lifestyle je isti, ljudi su sve više stiješnjeni u građevinama, pa se morala mijenjati i tehnika u kuhinjama. Dogodile su se i promjene u gradnji samih kuća vezane za potrošnju energije. Teži se tome da kuće same proizvode energiju, umjesto da je samo troše, a pritom kućanski aparati troše blizu polovice potrebne energije cijele kuće.
No, kod kućanskih uređaja došlo se do fizikalnih granica kad je riječ o potrošnji energije. Rješenja će se stoga morati tražiti u energetskoj strukturi kuće. Ideja je stvoriti uređaje koji će koristiti energiju same kuće, kako bi se smanjila ukupna potrošnja energije i emisija CO2.

Danas je, dakle, bitna tema sustav, jer pojedinačni prozvodi više nisu dovoljni. Kućanski uređaji u budućnosti će postati dio kuće. Kuhinja budućnosti bit će društvena i radna zona, srce doma, mjesto odakle se upravlja kućom, ali i mjesto zabave i interakcije. A u kuhinji će u budućnosti biti sve više kombiniranih uređaja, jer u urbanom okruženju nema prostora za mnogo uređaja.

A proizvod koji ćemo danas dovesti na tržište utjecat će na neki brand u budućnosti. Danas, dakle, kreiramo budućnost», poručio je Enslin.

On je također podsjetio da je u svijetu je danas na raspolaganju sve više tehnologija, snaga računala sve je bliža mogućnostima ljudskog tijela, sve je više mogućnosti korištenja tehnike i ophođenja s njom. Došli smo do točke da takve sustave umrežimo u kuću. Ubrzano se razvija i tehnologija 3D printera, koja je primjerice u Kini doživjela boom u graditeljstvu, pa su tako već isprintali i cijelu kuću površine 200 četvornih metara.

«Dakle u razvoju tehnologije dosegli smo točku od koje se stvari same ubrzavaju. Googleov tehnološki genij i futurist Raymond Kurzweil zastupa teoriju 'tehnološkog singulariteta'. On polazi od toga da postoji točka od koje će tehnika sama razvijati tehniku i od tada će se tehnološki razvoj jako ubrzati. Pretpostavlja se da će tome znatno doprinijeti verbalni unos informacija, odnosno ako postognemo to da strojevi razumiju što im govorimo. Mislim da smo negdje usred tog procesa», zaključio je Enslin.

Na kraju smo pogledali i film kako si Miele-ovi stručnjaci zamišljaju život 2030 godine.

Film se može pogledati na linku: http://www.universalhome.de/start.html

Povezani članci
29.06.16 Promocije
Vrtovi i tržnice su puni zdravog i svježeg povrća i voća
25.05.16 Promocije
Usisavač Miele Dynamic U1 sa električnom četkom za tepihe
02.05.16 Promocije
Hladnjak kao sredstvo komunikacije nove vrste
24.11.15 Vijesti
Miele: Aktivni dani Miele Centera
10.11.15 Promocije
Miele je produžio za svoje kupce kupnju bez rizika do 31.12.2015.
20.10.15 Vijesti
Miele je organizirao za svoje kupce kupnju bez rizika
07.09.15 Sajmovi i izložbe
Miele se na sajmu IFA predstavlja kao tvrtka „inspirirana životom“
20.07.15 Promocije
Usisavač Miele Complete C3 EcoLine
02.06.15 Promocije
Električni roštilj Miele CS 1312 BG
30.03.15 Promocije
Miele - Vruća para plovi na mikrovalovima
11.03.15 Vijesti
Izaberite svoju Miele priliku!
25.02.15 Promocije
Miele je predstavio 'zasigurno najbolju perilicu rublja svih vremena'
13.12.14 Promocije
Miele - kombinirane parne pećnice u XXL formatu
13.11.14 Promocije
Sušilica rublja Miele TKR 650 WP
14.10.14 Vijesti
Izaberite svoju Miele priliku!
22.08.14 Vijesti
CareCollection: jednostavno savršeni rezultati!
17.07.14 Vijesti
Miele: Tradicija u novom ruhu
30.05.14 Promocije
Miele na tržištu robot usisavača
11.04.14 Promocije
Potpuno integrirane perilice posuđa s Knock2open funkcijom
17.02.14 Promocije
Nova linija perilica W1 i sušilica rublja T1
28.01.14 Promocije
Miele: Za vrhunski okus i dizajn
26.11.13 Promocije
Miele predstavio novu liniju kućanskih uređaja
17.10.13 Promocije
Njemačka kvaliteta i maksimalna energetska učinkovitost – u borbi za očuvanje okoliša
13.06.13 Promocije
Pohrana vina sa stilom: Savršena mikroklima
15.05.13 Promocije
MasterCool: Američki volumen i Europska kvaliteta
16.04.13 Promocije
Nove Miele PowerFlex indukcijske ploče
08.04.13 Korisne informacije
Vrhunska Miele perilica posuđa G 5985 SCVi XXL
18.03.13 Vijesti
Nove Miele PowerFlex indukcijske ploče
22.02.13 Promocije
Novi MIELE usisavač S 8320 Cat & Dog
16.05.12 Vijesti iz svijeta
DW: Uspješna njemačka obiteljska poduzeća
18.02.11 Tvrtke i tržišta
Miele u Hrvatskoj uložio 22 mil. kuna
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa