Potrošači
Seniko studio
Vijesti
14.02.2014. Hrvatski potrošači boje se negativnog učinka EU regulative u vezi s kartičnim plaćanjima
Europski potrošači, uključujući i hrvatske, zabrinuti su da će nacrt EU regulative koji je trenutačno na razmatranju, podići troškove plaćanja karticama te da će zakomplicirati plaćanje. Prema nedavnoj anketi, više od polovice (58%) hrvatskih potrošača vjeruje kako će prijedlog o limitiranju međubankarskih naknada loše utjecati na kartična plaćanja, a 8 od 10 ne očekuje da će trgovci zbog uštede na troškovima sniziti cijene.

Istraživanje koje je proveo IPSOS u ime komapnije MasterCard, u 13 zemalja Europe, daje uvid u stavove potrošača u vezi s prijedlogom EU o ograničavanju međubankarskih naknada (doprinos trgovaca sustavu elektroničkog plaćanja) i o predstavljanju raznih mjera koje bi imale utjecaj na korištenje kartica.

“Svaka nova regualtiva u vezi s elektroničkim plaćanjima trebala bi biti od interesa za korisnike kartica. Proveli smo istraživanje zbog zabrinutosti da će umjetno smanjivanje međubankarskih naknada povećati trošak kartica i spriječiti da svi sudionici na tržištu plaćanja igraju prema istim pravilima. Rezultati istraživanja govore da potrošači u Hrvatskoj, kao i u ostatku Europe dijele tu zabrinutost te vjeruju kako takve regulative nisu u njihovom interesu“, rekla je Sanja Zigić, Country manager za Hrvatsku.

Prema istraživanju, 58% ispitanika u Hrvatskoj vjeruje da će nametanje nefleksibilnog limitiranja međubankarskih naknada biti loše za njih (65% diljem Europe). Još veći broj (84%) ispitanika u Hrvatskoj vjeruje kako trgovci neće prenijeti uštedu troškova na svoje potrošače (82% diljem Europe).

MasterCard je već izrazio zabrinutost da će to podići troškove kartica za potrošače. To je temeljeno na iskustvima iz zemalja poput Španjolske u kojoj je limitiranje međubankarskih naknada dovelo do povećanja naknada za korisnike kartica za više od 50%, a dokaza da su trgovci radi viška uštede snizili cijene, nema. Također nema nikakvog opravdanja da se ista naknada postavi na više od 30 tržišta s različitim uvjetima.

„Nejasno je kako isti pristup prema ograničavanju prekograničnih i domaćih međubankarskih naknanda može biti opravdan. To nije samo zabrinutost u teoriji – ona se temelji na iskustvu zemalja poput Španjolske u kojoj je međubankarska naknada umjetno smanjena, a potrošači su ti koji su to osjetili na svojim računima“, nastavlja Sanja Žigić.
Istraživanje pokazuje kako su potrošači također vrlo kritični prema predloženom pravilu koje bi trgovcima dalo pravo da odluče koju karticu žele ili ne žele prihvaćati. To bi onemogućilo jednu od najbitnijih pogodnosti kartica za kupce – sigurnost da je njihova kartica prihvaćena diljem svijeta. Sedam od deset ispitanika u Hrvatskoj (77% u Europi) osjeća kako bi to otežalo korištenje kartica. 59% zabrinuto je da bi prijedlozi koji bi omogućili više logotipa na istoj kartici, imali negativan utjecaj na potrošače.

Sanja Žigić zaključuje: “U kompaniji MasterCard dijelimo cilj s Europskom komisijom o stvaranju učinkovitog, konkurentnog i inovativnog platnog tržišta no, zabrinuti smo da neki prijedlozi regulativa ne podupiru te ciljeve nego će im naškoditi i dovesti potrošače u neugodan položaj.“


O IPSOS Mori istraživanju:
Istraživanje je provedeno od strane globalne kompanije za istraživanja Ipsos u ime kompanije MasterCard.
Približno 1000+ ljudi sudjelovalo je u pojedinoj zemlji u istraživanju via Ipsos Online Panel u sljedećim zemljama: Hrvatska, Češka, Finska, Francuska, Njemačka, Velika Britanija, Italija, Nizozemska, Poljska, Portugal, Slovačka, Španjolska i Švedska. Preciznost Ipsos online anketa izračunata je pomoću intervala kredibiliteta. U ovom slučaju, anketa 1000 precizna je + / - 3,5 postotna boda.

Povezani članci
19.10.11 Brandovi
BRANDscore: Među top 30 brendova u Hrvatskoj čak 20 domaćih
29.03.10 Brandovi
Projekt BRANDpuls lansiran na tržišta Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa