Trgovina
Seniko studio
Promocije
26.01.2012. (Dejan Rendulić) Ilumipad - plod hrvatske inovacije
Hrvatsko gospodarstvo koje danas proživljava, blago rečeno, duboku krizu identiteta, moralo bi pronaći svoju osobnost i usmjerenje kroz domaće inovacije te primjenu visokih tehnologija. Kako u Hrvatskoj ne postoje detaljni i precizni podaci o vrednovanju utjecaja dodane vrijednosti koju inovativnost pruža hrvatskom gospodarstvu, stručne studije poput analize iz 2006. godine koje su suradnjom provedene od strane zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, splitskog Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje te njemačkog instituta Frauenhofer, uklanjaju domaće stereotipe o neinovativnim, procesno i poslovno zaostalim hrvatskim tvrtkama u usporedbi sa zapadnoeuropskim konkurentima.

Naime, prezentirani rezultati zajedničke studije pod nazivom „Inovacije u proizvodnji 2006.“, premda su u ovom trenutku već pomalo zastarjeli, mogu se vezati zbog vremena nastanka uz sadržaj i tematiku rada, a pokazuju da je tijekom dvogodišnjeg razdoblja 77,2 posto poduzeća u Hrvatskoj lansiralo nove proizvode, od kojih je 64,1 posto predstavilo potpuno nove proizvode na domaćem tržištu.

Uz nove proizvode, 76,9 posto poduzeća proizvodi i prodaje proizvode koji su na tržištu prisutni više od 10 godina. Usprkos brojnim analizama te komentarima koji percipiraju hrvatsko gospodarstvo kao strukturno zastarjelo, neadekvatno ili nepovoljno za tržišnu primjenu inovacija, može se na temelju navedenog istraživanja ustvrditi da su domaće tvrtke u tom razdoblju bile vrlo inovativne.

Jedno od takvih domaćih inovativnih poduzeća je i Iluminata-ad d.o.o., koje je svoj poslovni uspjeh i put izgradilo kreacijom te potom komercijalizacijom proizvoda pod imenom „Ilumipad“. Premda pripada segmentu malih poduzeća, sposobnim i spretnim povezivanjem i stvaranjem strateških poslovnih veza, danas djeluju na području gotovo cijele regije.

Takav poslovni uspjeh i kreacija koja je sveprisutna u svakodnevnom životu, a za koju većina populacije nema spoznaju da je to izvorno hrvatski proizvod, pobudila je interes za detaljnijim upoznavanjem i analizom koja će biti predmetom nastavka rada.
Tvrtka „Iluminata-ad“ danas je članica M2 Euro grupe. Riječ je o hrvatskoj grupi nekoliko tvrtki koja je nastala 2002. godine. Glavne osobine poslovanja ove kompanije su kreativnost, inovativnost, dosljednost, filantropija, briga o zaposlenicima i kupcima, održivost, zaštita okoliša i društvena odgovornost. Svoje glavne djelatnosti temelji na inovativnim uslugama i proizvodima, dizajnu, razvoju, komercijalizaciji, prodaji te distribuciji.

Svoju poziciju na nacionalnom tržištu opisuju sa nekoliko riječi – vodeća kompanija u području inoviranja, razvoja, proizvodnje i distribucije ekološki čistih tehnologija u području reklamne industrije. Temeljna tri proizvoda su ILUMINAD, LED DESKTOP I ILUMIPAD.

Danas kao poduzeće djeluju i prisutni su na području Hrvatske, Austrije, Češke, Slovenije, Srbije, Crne Gore te Makedonije, a njihovi proizvodi postali su upečatljiv i nezaobilazan element velikog broja komercijalnih institucija, poslovnica, trgovačkih centara te drugih samostojećih objekata.

Osnovna ideja i inovacija, čiji je autor Dino Matijašević, razvila se prilikom promišljanja o novom mjestu ili pristupu koji bi se uspješno mogao iskoristiti za oglašavanje.

Iskorištavajući temeljni ljudski nagon i potrebu za svijetlom, odnosno estetsku privlačnost svijetla i šarenila, LED tehnologija se u tom trenutku pokazala kao idealan kandidat za sastavni dio gotovog proizvoda, a njene prednosti vezane uz visoku energetsku učinkovitost, dodatno su oplemenile završnu izvedbu.

Kada je nastao prototip koji je idejno bio produkt rekreacije klasičnih svijetlećih podloga koje se koriste kao element u podnom okruženju kao dio ukrašavanja i oblikovanja stambenog interijera, bio je zbog svoje nezgrapnosti i manjka dizajnerskog pristupa vrlo nepraktičan.
Kao takav, proizvod nije zadovoljavao osnovne postavke koje je autor zamislio, a to su funkcionalnost i jednostavnost korištenja. Isto tako nužno je bilo implementiranje A4 formata zbog rastućeg trenda izdavanja računa u navedenom formatu kako bi gotov proizvod bio privlačniji konačnim korisnicima.

U tom trenutku došlo se do spoznaje da bi za daljnji nastavak razvoja bilo potrebno angažirati dizajnera, tako da je na toj poziciji Dario Šego izradio prvi dizajnirani prototip kasnije poznatog Ilumipada.

Nakon što su riješeni problemi s atestiranjem u Njemačkoj, vezani za gornju površinu koja je zamijenjena staklom, te nakon što je zbog visokih troškova odbačen prvotni materijal kućišta i implementiran polimer ABS odnosno vrsta plastike, proizvod je zaštićen za hrvatsko i europsko tržište. Tom procesu prethodile su izrade varijacija dizajna kako bi aspekt sigurnosti bio dodatno potvrđen, te je Ilumipad patentiran i zaštićen u različitim varijantama.

Proizvod je razvojem doveden do, kako njegovi proizvođači kažu, savršenstva, i predstavlja hrvatski proizvod, ideju, te u konačnici inovaciju. Uspješnost izvedbe prepoznata je i među stručnom zajednicom te je „Ilumipad“ nagrađen s dvije srebrne medalje za inovaciju u Moskvi 2009. godine (Na 12. Arhimedu - međunarodnoj izložbi industrijskog vlasništva, održanoj od 31. ožujka do 3. travnja, 2009. u Moskvi - Dino Matijašević za inovaciju Ilumipad svjetleća podloška za vraćanje novca) te Londonu 2010. godine. Kao takav predstavljen je i na sajmovima u Beogradu, Milanu, Budimpešti, Frankfurtu te Amsterdamu.

Ilumipad je definiran kao svijetleći reklamni podložak koji se temelji na tehnologiji niskoenergetske LED rasvjete, a primjenjuje se kao podložak za plaćanje, potpisivanje obrazaca u bankama, poštama, mjenjačnicama, benzinskim postajama ili sličnim transakcijama.

Sam proizvod je izrađen od visokokvalitetnog ABS materijala, što omogućuje duži vijek njegove upotrebe. Za osvjetljenje se koristi poseban LED lumisheet - ploča, 6 milimetara debljine temeljen na 3D-V tehnologiji rezanja unutar kojeg su integrirane posebne LED diode.

Navedena tehnologija omogućuje jednaku rasvjetu kroz cijelu površinu sa vijekom trajanja osvjetljenja do 100.000 sati. Napredak je postignut i u jednostavnosti primjene jer se za konačni model dodaju dvije kukice koje koriste vakuumsku tehnologiju i omogućavaju iznimno jednostavnu izmjenu sadržaja koja se nalazi ispod staklene površine.
Ovaj proizvod odlikuje se nizom kvaliteta i prednosti, među kojima se izdvajaju sljedeće:
- široka primjena u oglašavanju (proizvod se već koristi u brojnim trgovinama, bankama, trgovačkim poslovnicama i sličnim objektima koji posjeduju pult, a marketinške agencije za svoje klijente prezentiraju putem „ilumipada“ željene poruke i informacije krajnjim potrošačima),

- direktna uočljivost (kupac provodi transakciju direktno preko „ilumipada“ i jednostavno ne može izbjeći uočavanje),

- veličina A4 formata ( ne zauzima puno prostora, uočljiva je ali ne i intruzivna),

- korporativne boje ( proizvod se nudi u različitim bojama okvira kako bi se prilagodio potrebama korisnika),
- praktična i jednostavna upotreba ( jednostavna zamjena željene marketinške komunikacije bez dodatnih troškova),

- direktan oblik marketinga (učinkovita komunikacija je neposredna i individualna).

Testiranje proizvoda provedeno je u stvarnim poslovnim uvjetima na ograničenom broju prodavaonica, a u ovom slučaju radilo se o pet benzinskih crpki. Eksterne informacije koje su dobivene samim testiranjem uvelike su otkrile sve nedostatke prvog dizajna i omogućile daljnje usavršavanje proizvoda.

Proces komercijalizacije koji je slijedio nakon ispravka nedostataka proveden je pomoću iskusnog partnera, poduzeća B1 PLAKATI d.o.o., koji je već imao razgranatu distribucijsku mrežu i klijente u poslovnom okruženju, ali i komplementaran set proizvoda koji su upotpunjavali oglašivački potencijal Ilumipad proizvoda.

Nakon toga nije bilo potrebno dugo čekati i klijenti su prepoznali priliku i navedeni potencijal podloške koja služi kao spona ili podloga za svaki potpis, svaku uplatu ili transakciju. Razne recepcije, banke, pošte, hoteli, mjenjačnice postali su prvi klijenti inovativnog proizvoda koji je tek započeo svoj poslovni život.

Između ostalog, primijenjena istraživanja pokazala su da je za različite skupine ljudi odnosno pojedince, vrijeme čekanja tijekom provođenja transakcija (plaćanje računa, potpisivanje tokena, izdavanje lijekova…) u prosjeku iznosi dvije minute. Vođeni spoznajom da te dvije minute predstavljaju za samog korisnika usluge vrlo dugačko vrijeme kad treba za nešto čekati, te razmišljajući o načinima kako bi se takvo vrijeme čekanja za korisnika olakšalo i upotpunilo, a s druge strane komercijalno iskoristilo, razvila se ideja o „ilumipadu“ kao direktnom obliku marketinške komunikacije.

Više o svemu na stranici www.iluminata-ad.com

Povezani članci
14.09.12 Tvrtke i tržišta
LED rasvjeta hrvatske proizvodnje
23.03.12 Financije i gospodarstvo
U komercijalne nekretnine lani uloženo 177,5 mil. eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa